Pohodová, vysoká, univerzální motorka. Jízda po českých silnicích i mimo ně není problém. Motor dvouválec do V s pěkným zvukem i s originál výfukem.
Motorka koupena od FIRMA:Free-moto (Prostějov 1)
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha TDM 850: Trochu jsem se s ní pral (s mými mizernými zkušenostmi).
Suzuki DL 650 V-Strom: Cena nad limit mého rozpočtu.
První dojmy - I když jsem měl mizerné zkušenosti, tak mi tahle motorka hned po pár metrech sedla. Jako bych na ní už jezdil. Snadná ovladatelnost je její předností. Ze začátku měla na mě výkonu dost, ale po roce ježdění bych pár koníků navíc uvítal.
Motorku bych doporučil pro - Pro pohodové cestovatele nebo "začátečníky".
Doplňky na motorce - Kufr a hlavní stojan.
Recenze
Zkušeností jsem měl málo, z dospívání jen s pionýrem a půjčovanými Jawami a MZtami. Po delší době, co jsem naposledy seděl na vůbec nějaké motorce, jsem se rozhodl nějakou pořídit. Finance jsem měl omezené, musel jsem si nechat ještě něco na alespoň základní výbavu a servis. Ve výběru jsem měl i jiné, ale Transalp mi dobře padl do ruky a navíc se objevil jeden levnější kousek u dobře hodnoceného prodejce. Tak jsem neváhal. Najeto cca 37000 km. Měla sice naprasklý světlomet a drobné oděrky
a nefungoval přepínač blinkrů, ale tak trochu jsem počítal s tím, že mi také může někde padnout při sbírání zkušeností. Taky se tak stalo při mém nerozvážném výjezdu z křižovatky. Stalo se to na konci super projížďky. Padáky jsem neměl, tak jsem podřel pravou stranu, ohnul brzdičku a navíc praskl pravý plast, protože se potkal s obrubníkem. Kamarád, co jel kousek přede mnou, se vrátil a pomohl zvednout motorku. Po ošetření mojí menší odřeniny, jsme zkoukli TA. Kromě té zadní brzdy, bylo vše v pořádku, tak jsme nasedli pokračovali dál. Brzdičku jsem doma zpravil, plast provizorně svařil, nastříkal a mohl jsem zas v pohodě jezdit.
Při koupi, na jaře 2014, jsem si nechal ještě vyměnit olej. Doma jsem pak rozdělal a vyčistil krabičku přepínače blinkrů, vyměnil zadní nevhodné blinkry a koupil novou baterku.
Za sezónu 2014 jsem najezdil cca 3000 km. Motorka je taková, jak většinou na netu píšou. Má měkký podvozek, vzadu se dá nastavit předpětí, ale vepředu nic nenastavíte. Je prostě nastavená na pohodlné cestování i mimo kvalitní silnice a je potřeba počítat s ponorem přední vidlice při prudkém brzdění. I tak se dá jet poměrně svižně. Zátah od spodku je dobrý, jen ve dvou si musíte předjíždění více rozmýšlet. Pod sedlem je prostoru docela dost, ale topcase se vždycky hodí i při projížďkách kolem komína. Spotřebu jsem sledoval prvních 1500 km, průměr 5,5l. Porucha zatím žádná, ale asi budu muset zainvestovat do servisu (spojka, brzdy, pneu?).
Až víc najedu, tak se možná i víc rozepíšu.
Tak už dělá radost někomu jinému.
Přeji vám spoustu pěkných km.
Hodně šťastných kilometrů
Ať slouží. 10b.
Dobrá volba
Spolehlivej stroj pro všestrané využítí
10b