PROFIL MOTORKY

Honda XL 650V Transalp (2004)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník qpíno
Vloženo 28.4.2020
Aktualizováno 6.1.2021
Zobrazeno 1 264x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Velmi komfortní, svižná a jednoduchá motorka.

Více fotografii

Výška jezdce: 185 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda XL 600V Transalp: Vzhled, poměr cena / výkon

První dojmy - Komfort motorky a plynulost zátahu motoru.

Motorku bych doporučil pro - Začátečníkům, kteří se nebojí vyšší hmotnosti.

Doplňky na motorce - Nízké padáky, voltmetr, 2x 12V nabíjení navigace či telefonu, horní kufr, boční látkové kufry.

Průměrná spotřeba - 5.96927 l/100km

Recenze

Úvod
Hondu XL650V Transalp jsem si pořídil v dubnu 2020 ve stejný den, jako jsem si podal přihlášku do autoškoly na sk. A. Někteří mě odrazovali od 650ky, že to bude na nováčka příliš silné a že se na tom v první zatáčce rozstřelím…

Uplynul téměř rok a více než 5.000 km v sedle a já mohu s jistotou konstatovat, že jsem si pořídil jednu z nejuniverzálnějších motorek, co jsem mohl. Zároveň, kromě jednoho položení na bok, kdy mi levá noha na štěrku podklouzla, nohy se mi rozjely a motorka si pomalu lehla na levou stranu padáku, se nic zvláštního nestalo. Vlastně stalo. Neustále mě udivuje, jak tak „starý“ stroj (r.v. 2004) může bezchybně i po 76.000 km fungovat. Ale k tomu se dostaneme později.

Jak se ke mě TA dostal
Na začátku roku 2020 jsem se rozhodl, že si pořídím motorku a samozřejmě k ní i papíry. Měla být univerzální (silnice a lehký terén), komfortní, pro dva, spolehlivá a pokud možno s kufry. Jako absolutní laik, který před 15ti lety jezdil naposledy na fichtlu po poli, jsem neměl ponětí, kolik typů a modelů existuje. V dubnu téhož roku se nedaleko mého bydliště objevil jeden Transalp, který měl najeto něco přes 70.000 km. Vzhled pěkný, motor pěkný, kamarád jej projel a až na sjetou zadní pneumatiku (která vydržela dalších 5.000 km) jsme neshledali žádné další možné problémy. Ještě ten den jsme objeli další dva TA, ale nakonec vyhrál ten s největším nájezdem, tedy ten první. Zhruba po měsíci jsem dostal nové papíry již se skupinou A a jízda mohla oficiálně začít.

Charakteristika
Charakteristika Transalpu je zcela jasná. Jednoduchá a univerzální motorka. Ničím úplně nenadchne a ani neurazí. Motorka je poměrně vysoká. Mám 185 cm a když jsem na ni začínal, připadala mi dost vysoká a taky silná. V recenzích jsem se dočetl, že jezdec si na výkon rychle zvykne a přestane mu stačit a asi po 2.000 km se tak opravdu stalo. TA jsem si až neuvěřitelně osvojil. Zároveň jsem však zjistil, že po natankování Vervy jede znatelně lépe. Od té doby jedině Verva. Výkon je opravdu malý, pokud jedu se svým baťůžkem (ženou). Na druhou stranu, kdo by na výletě spěchal. Jinak je TA s jedním jezdcem do 130 km/h poměrně hbitá a rychlá motorka. Po dosažení této rychlosti začne razantně vadnout a jezdit nad 150 km/h je nesmysl.

Spotřeba
Jako fanda statistik a čísel měřím spotřebu a zatím mi vychází 5,85 l/100 km s tím, že asi 1/4 jízd je s baťůžkem a 1/3 na kochačku. Zbytek lehký terén nebo svižnější jízda. Spotřebu jako takovou jsem nikdy neřešil a upřímně při 5.000 km ročně to opravdu řešit nebudu. Téměř všechny jízdy jsou s kufry.

Ovládání
Ovládání a celkově podvozek je na TA hodně měkký. V zatáčkách mi přijde stabilní. Fajn je možnost nastavení zadního tlumiče podle zatížení (sám 4 otočky doprava, ve dvou 7,5 otočky doprava, tedy maximální tuhost). Na nejměkčí jsem zkoušel jet a pro mě (90 kg) je to nesmyslně houpavé, na polňačce nestíhá a v zatáčkách se potápí. Ideál je střed.

Spolehlivost
Spolehlivost, vzhledem k výše zmíněnému nájezdu a k tomu, že jsem v ČR 4. majitel a motorka je dovezená z Itálie, je až neuvěřitelná. Po koupi jsem vyměnil olej (Repsol enduro) + Mann olejový filtr. Když jsem byl v tom, vyměnil jsem filtr sání (originál), který tam musel být hodně dlouho. No a když už jsem měl sundanou nádrž, vyměnil jsem svíčky. Pozor! U TA a tedy dvouválce jsou 4 svíčky. Vždy dvě svíčky na jeden válec (ala twin spark u Alfy). Zároveň jsou umístěny velmi hluboko v hlavě motoru. Nejjednodušší jejich vymontování se dá provést originálním cestovním nářadím, které se dodává k motorce. Má totiž ideální vůle oproti gola sadám, které jsou přesně rovné. Všechny čtyři svíčky byly krásně cihlové a měly i rozteč dle výrobce. I přes to jsem tam dal nové, ale bylo to první znamení, že motor by mohl být v dobrém stavu. Po zbývající část sezóny jsem na motorce nemusel provádět žádný servis, kromě tlaku v pneu (dle osádky), čištění a mazání řetězu a jeho okolí. Na podzim byly v Globusu za 300,- Kč ve výprodeji vyhřívané hefty, tak jsem je hned namontoval a dodnes krásně hřejí. Na začátku sezóny 2021 dostane novou zadní pneu Metzeler Tourance, která už čeká na nazutí.

Komu bych motorku doporučil? Asi každému, kdo chce za málo peněz, hodně muziky. Na fórech jsem se dočetl, že se jedná o velmi spolehlivou a jednoduchou motorku a měli pravdu. Pro vyšší postavy je vhodná i jako první motorka. Pro menší postavy bych ji začátečníkům nedoporučil, kvůli vysokého těžiště, jelikož pokud při zastavení zavčas nesundáte nohu na zem, jen těžko se pak zpátky narovnává.

Výhody:
- komfort při jízdě po rozbité silnici a v lehkém terénu
- plynulý zátah motoru
- jednoduchost motorky
- solidní obratnost v poměru s hmotností
- cena

Nevýhody:
- vyšší hmotnost
- mohl by mít trochu lepší zvuk

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 02.05.20 v 23:52 10b.

spike-cz
spike-cz napsal 29.04.20 v 16:05 10b.


Gratulace ke stroji, kterej vydrží všechno!

Čadil
Čadil napsal 28.04.20 v 15:34 10b.

Více komentářů



TOPlist