PROFIL MOTORKY

Puch 200 (1937)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník jawarmaniak
Vloženo 23.4.2014
Aktualizováno 7.9.2022
Zobrazeno 6 145x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 31.01.2020, Uskutečněno: 31.01.2020, Zhlédnuto: 17x


Tak dnes tu mám takový, skoro by se dalo říci, až SCI-FI příspěvek..

Já sehnal originální karburátor! Vůbec jsem s tím ani nepočítal a bastlil jsem na motor Binga.. Tyhle originální karburátory byly odlévány z nekvalitní slitiny a rozpadaly se už jen pár let po výrobě.
Málo který majitel motocyklu Puch 200 měl namontovaný původní karbec ještě na konci druhé světové války. Motocyklů bylo vyrobeno ani ne 9500ks a dochovalo se jich řádově jen desítky, až stovky kusů.. Tak si asi dokážete udělat obrázek o tom sami, jaká je to dnes vzácnost a jaká je to haluz sehnat ho. Navíc v tomto stavu..
Byla to teda fakt pálka, ale je doma.. Včetně několika ND a palivového vedení. To beru, jako bonus.

Jedná se o naprosto originální konstrukci karburátoru firmy Steyr-Daimler-Puch, který byl vyvinutý jen a pouze pro model 200. Nikdy předtím a nikdy po tom už nikdy nebylo použité nic podobného. Vzhledově je nezaměnitelný s žádným jiným výrobkem firmy Puch. Karburátor je vybavený třemi tryskami - hlavní, volnoběžnou a sytičovou. Sytič má 3 polohy. Start - Zahřívání na stojanu - Jízda. Ovládá se páčkou vzadu dole. Zajímavé je, že tato konstrukce úplně postrádá klasickou jehlu na šoupátku. Směs se tvoří, jen kombinací všech tří trysek a jejich úplným, či částečným uzavíráním. na plovákové komoře je integrovaný palivový filtr, takže nehledejte žádné sítko na ventilu v nádrži...
Druhý takový kousek se dnes už 100% nesežene. Tento karburátor jsem viděl asi jen na 2 dochovaných strojích.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
pp377 (2) napsal 02.02.2020 v 13:01

Super. Štěstí přeje tomu kdo mu jde naproti.

udinar (40) napsal 31.01.2020 v 20:38

To znám, to je podobné jako sehnat originál krabicový výfuk na Maneta S100. Gratuluji. Jen bych měl asi strach ho namontovat, když hrozí, že za pár let půjde do kopru

1 reakce

jawarmaniak
jawarmaniak 01.02.2020 v 09:11

Diky, nedělám si iluze. Ta motorka toho moc nenajezdí. :)


Qjetináč (0) napsal 31.01.2020 v 13:23

Gratuliji! Moc dobre vim, jaka je radost mit originalni dil v takove masine.


Nejnovější záznamy v deníku
  • Česká verze manuál po 77 letech

    "Když nešprechtíš, tak si to přelož", řekl mi... No fajn. Takže po 77ti letech tu máme konečně českou verzi uživatelské příručky pro dvoustovku :)

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 28.01.2023
    Uskutečněno: 28.01.2023
    Komentářů: 3x
  • Poslední originální kousek Lega

    Skloubit časově, ale i finančně, koníček staré motorky a rekonstrukci baráku dost dobře nejde. Letos se mi podařilo Rakušákovi "jen" nechat zrepasovat dynamo. Ovšem i to byl pro mne velký počin, když si vezmu, co to stál

    Typ: Oprava
    Vloženo: 14.12.2021
    Uskutečněno: 14.12.2021
    Komentářů: 1x
  • Dynamo po repasu

    Po dlouhém hledání se mi podařilo najít pana doktora na dynamo z Rakušáka. Nikdo, o kom vím, že dělá v republice dynama, to nechtěl vzít. Takový je to u nás exot.. Slitoval se nade mnou až jeden mistr a hodil mi na něj o

    Typ: Oprava
    Vloženo: 09.03.2021
    Uskutečněno: 08.03.2021
    Komentářů: 2x


TOPlist