Piaggio MP3 400 LT (2010)

Vlastník amaize
Vloženo 3.4.2014
Aktualizováno 14.4.2019

Vloženo: 23.06.2014, Uskutečněno: 20.06.2014, Stav tachometru: 14102 km, Zhlédnuto: 52x

Hned začátkem roku padl návrh strávit pár dnů na Slovenských silnicích , no a tak jsme začali plánovat 3-denní cestu Slovenskem v počtu 5 až 8 skůtrů.Pomalu se plánovaly trasy , noclehy , stravování a další co by souviselo s tímto pobytem na silnicích. zanechávám zde malý cestopis a pár foto , valná většina fotek z naší cesty je na rajčeti

20.červen 2014 byl stanoven jako datum *Zájezdu* se srazem v Hnojníku . Tam se sešlo 5 *Účastníku zájezdu* (jeden vypadl z důvodu větší poruchy skůtru,která se nedala rychle opravit), a v čase 6:50 vyrazili s „plnou polní“ a chutí projet se po cestách silnicích u našich bratí a kamarádu.
Kurz dle kompasu *VZ* nabral směr hranice se Slovenskem na Jablunkov dále Čadcu – Žilinu, z ní k Rajec kým Teplicím na Fačkov a první zastávka se snídani v Čičmanech - krásně zmalovaná dřevěná vesnička . Po pauze vyrážíme na Liešťany – Nitrianske Rudno - Nováky - Oslany - Veľké Uherce - Skýcov – Zlaté Moravce - Vráble - Maňa - Dvory nad Žitavou - Gbelce - Štůrovo , kde jsme zastavili na větší obědovou přestávku po něm směr Kamenica n.Hronom - Salka - Pastovce - Sazdice – no a v 17:15 Hokovce konečná prvního dne , kde máme ubytování v Penziónu Veperec .
První den najeto 388 km . Mimo jiné, po celé tři dny jsme přestávky dělali zhruba co 50 km aspoň na 10 až 15 minut a některé na delší dobu a taky dle potřeby. Večer jsme zašli na pivko a na večeři . Po návratu na penzión se probírala cestu a dolaďovaly technické věci pro další den.

21.června 2014 v 4:30 stává Ferry a od půl 6 až do 6:00 ten zbytek , sbalit , nahodit na skůtry , pak bohatá snídaně *paní domácí* (z naší strany byla velká spokojenost a to jak z ubytováním tak se snídani i parkováním) a s kafíčkem , v 7:20 vyrážíme na sobotní nejdelší cestu směr Slatina - Plašťovce - Kosihovce - Príbelce - Velký Krtíš - Pôtor – tady došlo ke změně trasy na směr - Dolní Strehová – Trenč - Lučenec – Kalinovo - Poltár - Kokava n.Rimavicou – Klenovec zde se zmíním o supr horském úseku samých zatáček pak na – Hnúšťu a z ní až do Golčatova zase nádherný úsek jak dělaný pro skůtry a moto , dále na Štítnik - Roštár - Nižná Slaná – Gočovo – Dobšinná až k přehradě zase supr krásný úsek horských zatáček , no a pro změnu nejhorší úsek za celé 3 dny , námi nazvaný jako Enduro vložka , při jízdě max.20 km/h byl po sjezdu pod přehradou přes Prostredný Hámor - Mlynky až po Hnilčík , od něj už to bylo zase normální na Nálepkovo . Tam jsme si dali v příjemném prostředí oběd a skůtry dovnitř restaurace , resp.před garáž domácích v , jelikož venku nebylo jisto , zda by skůtry byly kompletní , holt mají je i tam . Z restaurace jsem dal vědět waikikovi a sejcovi , že vyrážíme směr Švedlár - Gelnica - Margecany a Prešov , a on navrhuje sraz u Shellky . Po vjezdu do Prešova už na nás kluci i s jedním „baťůžkem“ čekali , zašli jsme na Shellku na kafé a to bylo poprvé za celou dobu co se spustil déšť , který jakoby dával vědět , že to bude za ty 3 dny jen on a jediný .
Po kafíčku s náma vyrazili směr Kapušany – Bardejov a k Penziónu Stano v části Dlhá Lúka . Domluvili si s náma večeři v Bardějově v rest. SABARACA , že pro nás přijedou , čas domluven nebyl , jelikož jsme se po ujetých 380 km udělali rychlé rozhodnutí a vyrazili po vybalení na Svidník a Dukelský průsmyk . Po návratu se pro nás stavili a jeli jsme utužovat přátelství , bylo fajn a už se všichni těšíme do Jasenieho na Scootr Camp 2014.
Celkem jsme najeli za druhý den 481 km

22.6.neděle se situace se vstáváním opakuje úplně přesně , s tím rozdílem , že jsme šli spát v 00:39 , ale jsme fit a svěží tak jdemme platit platit ubytování a v 6:20 vyrážíme zdolat Tatry cestou na Ľubotín - Stará Ľubovňa - Spišská Belá směr Ždiar a před Tatranskou kotlinou sjíždíme na Vysoké Tatry TANAP k Tatranské Lomnici kde se má k nám přidat Dušan z manželkou , zašlapujem vajgla a skutečně oba přijíždějí dáme pokec a pomalu se vydáváme tatranskou cestou na - Nový Smokovec - Tatranská Polianka - Vyšné Hágy - projíždíme pod Štrbským Plesem na Pribylinu a v Liptovském Hrádku Dušan tankuje a zároveň se s náma loučí , budou pokračovat jinou cestou , no a my jedem směr Liptovský Mikuláš - Ľubeľa a při výjezdu z Ružomberku směr Dolný Kubín zastavujeme u Koliby Likava na oběd.Nestačili jsme se ani odstrojit , kde slyšíme z povzdálí známý to zvuk jednoho Pažouta Satelise – ano Barin (Jarek) se blíží , vidí nás a parkuje vedle našich spolehlivých skůtrů , které mimochodem ani jeden neudělal žádné překvapení ani průser , jdem na oběd a po něm vyrážíme na poslední kilometry k domovům směr Dolný Kubín - Oravský Podzámok a před Hruštínem na vrchu Príslop jsme udělali pauzu . Tu se k nám přidal Lumír na MP3 , Betka na PCX a Štefan taky na motoHondě , no a po řádném vykecání se vyjíždí v koloně směr Oravská Lesná Nová ; Stará Bystrica přes Vychylovku – úžasný to úsek , není poprvé co si jej sjedeme a určo ani poslední no a pak na Čadcu kde ještě stavíme , loučíme se mezi Účastníky zájezdu , děkujem sami sobě za skvělou partu a bezpečný dojezd domů.Taky se loučíme se zbytkem , který nám přijel naproti a kousek nás doprovodil.
Takže za třetí den najeto 352 km dojíždím domů v 16:00 a celkově se na mém tachometru objevuje celkem 1221 najetých kilometrů

Chtěl bych zde ještě dodat , že taky jsem byl poctěn jak těma co nás doprovodili , ale hlavně se všemi zúčastněnými , kteří jste měli se mnou tu trpělivost trávit v sedle všechny tři dny , někdy i čekat zda jedem nebo to otáčíme , a projet takřka celé Slovensko , náš cíl byla skutečně cesta a užili jsme si to plnými doušky, a bez vody za krkem.Bylo prostě senzačně, mašiny nezlobily a všude nás uvítali s otevřenou náručí, prostě byl to víken na který se nezapomíná , a pokud se nějaká chybička vloudila , rychle se na ni zapomnělo , již dnes víme , že za rok si to zoopakujem po *trochu* jiných trasách , ale jedno ubytování bude v *Bardejove* .
Ve fotkách nečekejte hrady , zámky , galerie... my jsme si užili skutečně sluncem zalitých cest a jsou zachyceny tak jak šla cesta a naše zastávky na nich , jen jeden jediný déšť překvapil v Prešově na Shellce , a to tzv.muselo bejt , abychom věděli co to déšť vůbec je , ano pršelo , ale my nezmokli.

Jinač děkuji za trpělivost při čtení