renocar_duben



PROFIL MOTORKY

V.D.O. Moto 125 gy-3 (2008)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Crusty125
Vloženo 21.2.2014
Aktualizováno 21.2.2014
Zobrazeno 1 406x
HODNOCENÍ PROFILU OD 0 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 0

Popis motorky


V 16 letech jsem si pořídil první motorku s papírama. Jak už napovídá název, byla to čína takže opravy rachotících plastů byly na denním pořádku. Věděl jsem ,že za dva roky bude přestup na větší, takže jsem logicky nechtěl utratit hodně peněz za 125.

První dojmy - První věc na kterou si člověk musel zvyknout bylo prapodivné čínské řazení. Neutrál byl nad 1 takže se řadilo jen dolů což bylo docela matoucí, zvláště když mi zezačátku nefungovala správně kontrolka neutrálu. Na to, že to byla čína tudíž byla stavěná na dva malý japonce, který dohromady vážej 80 kg, tak měla motorka značnou sílu (na 125) a i s mojí postavou jsem do kopce předjížděl kamaráda na otevřený Kawě KMX.

Motorku bych doporučil pro - Začínající motorkář se na ní naučí jezdit v provozu. Otázkou spíš je, jestli chce dotyčný koupit takovouhle motorku za 10 000,- a dalších 10 do ní narvat za opravy nebo koupit nějakou značku za 20 000,- :)

Doplňky na motorce - Motorka měla takový divně dusivý zvuk, takže jednoho dne vzal strýc do ruky flexu a vrtačku a pěkně to pořešil. viz foto Motorka hned zněla jako dospělý čtyřtakt a když byla hezky zahřátá, tak při vytočení a puštění plynu hezky brblala a občas vylít i lišák z výfuku.





Další věcí co jsem měnil byl přední blatník. Byl prasklý a navíc byl vyrobený z něčeho co bylo podobné laminátu, jednoho hezkého dne se zlomil a málem mi při jízdě nafackoval.

Recenze

Když jsem motorku koupil, měla značné nedostatky jak v podobě polámaných plastů, tak hlavně v elektrice. Jak už jsem zmínil třeba kontrolka neutrálu ,která svítila na 3 a blikala podle otáček na 4.
Dálší věcí byla polofunkční spínací skříňka se kterou jsem pobavil dost lidí. Když byla motorka nastartovaná, tak jste mohli otočit klíčkem ,vytáhnout ho a odejít a motorka běžela dál. :D Tohle se vyřešilo v servisu.

Poté když motorka technicky fungovala správně, tak začli renovace v podobě od vypodložení rachodících plastů molitánky a natírání oděrek až po přidání přídavného rámu na vyztužení motoru.











Po půl roce začala motorka vynechávat, škytat a nešla pořádně vytočit. V servisu zjistili, že odešla řídící jednotka.

Jeden čas mi pořád bouchala pojistka u baterky. Tuto závadu měly na svědomí uplně na pikaču vedené dráty u motoru. Byly odkryté a navíc vedly u hnacího kolečka, takže se dalo čekat, že jednoho dne se jim oholí izolace jak tam pořád projíždí řetěz a bere s sebou bordel atd. Stalo se a kabely o sebe škrtaly, tim vznikal zkrat a proto bouchala pojistka. Problém se vyřešil pájkou, elektrikářskou izolepou a zakrytovánim drátů.

Přesto všechno, že to byla čína a měla nedostatky, tak mě jen dvakrát nedovezla domů a v obou případech, kvůli tomu, že mi došel benzín. Měla todiž špatně zkalibrovaný kouhoutek, takže na rezervu jsem ujel asi jenom 3 km.

Abych jí jenom nekřivdil, tak když zrovna vše fungovalo jak mělo, jezdilo se na ní dobře. Dal se na ní podniknout i nějakej ten delší výlet.

Motorky jsem se bohužel zbavil dřív než jsem čekal. Půl roku před přestupem na větší se mi vysypala převodovka. Oprava stála 5500,- takže jsem se rozhodnul po servise jí dát pořádně do kupy aby trochu vapadala a fungovala a tradá s ní do světa. Na ten půlrok abych měl na čem jezdit jsem chtěl něco co se nemusí moc spravovat a prostě to jezdí, takže jsem zakoupil Simsona, kterého mam dodnes. Moje aktuální motorka je Yamaha XT 600 a Simsona používám jako přibližovadlo mezi vesnicema, ale o těchto strojích si přečtěte až v dalších článcích.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist