Suzuki RE5 model "A" r.v. 1976 po celkové repasi.
První dojmy - Toto je druhá generace RE5. První byl model "M" z roku 1975 a ten byl trošku odlišný. Na první pohled se lišil tzv rotačním designem. To znamená válcovité přístroje, válcovité zadní světlo, blikače kuličky. Vyráběl se pouze 1975 a 1976 a do roku 1978 se doprodávaly skladové zásoby, protože to byl prodejní propadák, který Suzuki dovedl téměř ke krachu. Vyrobeno cca 6300 ks, do Evropy dovezeno cca jen 1400 ks. Proto se jedná o ceněný exponát. Model roku 1976 je velmi podobný GT750, ze které také vychází. Mají mnoho společných dílů.
Recenze
Když jsem v roce 2004 pro ni jel, netušil jsem, kolik práce mě čeká, ale toužil jsem vlastnit nějakou raritu. A tou RE5 opravdu je. Letos jsem koupil v pořadí již desátou RE5. Jednak proto, že mě tenhle stroj nadchnul a jednak proto, že náhradní díly jsou téměř nedostupné. Takže 4 stroje padly na náhradní díly. Není třeba popisovat jaké klady a zápory má wankelův motor. Motor disponuje výkonem 62 koní - na tehdejší dobu velmi nadprůměrný. I na dnešní dobu to je velmi slušná hodnota. Naproti tomu celá konstrukce rámu a vidlic je poplatná době ve které Wankel vznikal, kola drátěná na užovkách, takže se v zatáčkách kroutí až běda! Z dnešního pohledu jsou naprosto nedostatečné brzdy. Zatímco zadní bubnová blokuje sotva se na ni podíváš, tak přední dvoukotouč s jednopístkovým třmenem spíš nebrzdí než brzdí. ( u prvních GT750 byla přední brzda bubnová a dobové prospekty nadšeně hlásaly, že od roku - tuším 1973 nahradili málo účinnou bubnovou přední brzdu účinnoým dvoukotoučem. Tak to bych chtěl zažít ten buben...) Nádrž je na 17 ltr. Karburátor je dvoustupňový, takže se nechá jet za 6,5 ltr, ale i za 12 ltr na 100 km. Pokud motor lechtáš do 3500 ot, tak je výkon normální, ale pokud otočíš rukojetí, tak při 4 tis dostaneš kopanec a motorka doslova vystřelí. Nádhera!! Budíky mají vše potřebné. Kromě kontrolky mazání, blikačů, dálkového světla, neutrálu a rezervy najdeš i kontrolku hladiny přídavného oleje ( jako u dvoutaktů ) ale hlavně ukazatel zařazeného rychl. stupně. Je to zkrátka rarita, která předběhla svoji dobu, ale bohužel se neujala. A to ji zvyšuje sběratelskou hodnotu.
nádherná záležitost
Super že se někdo ujme i takových vraků a udělá z nich výstavní kusy. Navíc velmi zajímavé kusy co psaly část motocyklové historie.
no normální použití to už asi moc nebude, ale je opravdu krásně zrenovavaná, nejspíš tak nevypadala ani nová
Z toho co jsem vyčetl, tyhle mašiny byly omyl. Ale ať je to jak chce tahle je fakt nádherná Tak hodně šťastných kilometrů
Motorka,která bude dělat parádu na českých silnicích .Přeju radost z jízdy v sedle této motky .