renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Aprilia Scarabeo 200 (2010)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník mechanik1011
Vloženo 21.12.2013
Aktualizováno 24.12.2013
Zobrazeno 3 649x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Na skůtru je krásně, kdo nezkusí , nepozná ...

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:A Spirit (Praha 4-Braník) - Dobré

Výška jezdce: 175 cm

První dojmy - První dojem z jízdy byl velmi dobrý , ovládání snadné , výkon solidní, spokojenost.

Doplňky na motorce - Vysoké originální plexi
2x háček pod sedlem na přilby
Kontrolky směrových světel na držácích plexi
Pohotovostní stojánek
35 l zadní kufr

Recenze

Scarabeo je můj třetí skůtr. Nejprve jsem vyzkoušel Hondičku Dylan 125, následovalo Scarabeo 200 light ( 2008) a po něm opět Scarabeo a to 200i Light v provedení NET (2010). Moje recenze se tedy samozřejmě odvíjí porovnáním těchto strojů. Hondičku jsem jezdil cca 6000 km a to od 10. Do 16. tis. Měl jsem ji pěkně udržovanou a jezdit na ní byla radost. Za celou dobu , co jsem ji měl ani jediná závada !! V jednom jízda bezva, s batůžkem, jak motorkáři rádi říkají ( a zalíbilo se mi to…) malinko již chyběl výkon, zejména ve stoupáních. A dostali jsme se ke Scarabeu. První bylo 200 light 2008, tedy karburátorová verze. Po hondičce 125 ccm byl nárůst výkonu velmi citelný a stavba motocyklu dospělejší. Karburátorová verze vyžaduje před jízdou pěkně zahřát, jinak motor první asi 2 km moc neposlouchá a brzy po vyjetí může být např. výjezd na hlavní silnici i nebezpečný. Po zahřátí vše OK.
A dostali jsme se k mému současnému motocyklu a to je Aprilia Scarabeo 200i light v provedení NET.
Rok výroby 2010, já koupil malinko jetý ( 3200 km). Provedení NET je : bílá metalíza, net polepy, originál 35 litrů box. Na skůtru mám navíc oproti serii ještě originál vysoké plexi a postranní pohotovostní stojánek. Vysoké plexi je úžasné, již od asi 10 st. nad nulou je jízda skutečně příjemná. Vždy si vzpomenu na jízdu na motocyklu bez plexi a to je těžko porovnatelné. Postranní stojánek je u Scarabea nějak špatně vyvážený a snadno by se stalo, že by motorka i přepadla.Ještě promyslím zvětšení spodku nožky, uvidím . V sérii tedy nic moc..
Pokud jde o vlastní jízdu , ta je skutečně radost. Vstřiková verze chytá okamžitě a to i po jakkoliv dlouhé odstávce a motocykl okamžitě na slovo poslouchá a plynule jede. Vždy se řeší u tohoto typu motocyklu ne moc dobrý seriový variátor. Já jsem vcelku spokojený, i když bych uvítal informace jak se vše změní po namontování malosáckého ( plynulost rozjezdu, max. rychlost , spotřeba..) Je fakt , že obě Scarabea, minulé i současné jsou náchylná při rozjezdu na takové pocuknutí. Já osobně se domnívám, že je to způsobeno nástupem rozjezdu skutečně v nízkých otáčkách motoru.
Co se týče rychlosti a výkonu je to podle mne asi takhle : Na motocyklu je jízda velmi příjemná, na okreskách rychlost 80 – 100 km/h velice snadno udržovatelná , při obsazení jednou osobou ( já 75 kg) i ve stoupáních. Pokud jedu po dálnici udržuji 100 – 110 km/h. To je tak akorát, kamiony předjíždím, osobáky samozřejmě ne. Při předjíždění krátkodobě bez problému zrychluji na 120 dle tacho a při jízdě z kopce i na 130 dle tacho. V noci motocykl krásně svítí ( H4) a i přes plexi je dobře vidět. Tohle zdůrazňuji proto, že na hondičce i prvém Scarabeu jsem měl plex orig. na Hondu LEAD a to se dalo koupit pouze kouřové a to je v noci problém.
Většinu motocyklistů zajímá spotřeba. Dlouhodobě mám 2,95 – 3,1 při obsazení jednou osobou, ve dvou malinko vyšší. Pro zajímavost, nejnižší spotřebu jsem měl , když jsme si v létě s bratrem udělali kratší výlet ( 200km) ( bratr Honda Pantheon 150) a byla 2,45 L / 100. To jsem byl opravdu překvapený.
Motocykl má šestnáctky kola, poměrně vysokou stavbu a je na něm opravdu dost místa pro dva.
Moje úpravy :
Protože tenhle skůtr má malý podsedlový zavazadlový prostor, udělal jsem si pod sedlo pod šrouby zadního nosiče z nerezového plechu háčky na 2 přilby. Uzavřením sedla se takto přilby uzamknou. Výborné a mnou často používané. Jen je potřeba, aby přilba měla kovový kroužek k zavěšení.
Druhou úpravou je vyvedení dvou kontrolek od ukazatelů směru na držáky plexiskla do výše očí. Tento doplněk je neocenitelný. Jednak Scarabeo má pouze jednu kontrolku doleva i doprava a daleko méně zapomínám puštěný blinkr, protože mi diodky blikají ve výši očí.
Příležitostně vložím fota úprav.
Toto je zatím konec mé krátké recenze. Scarabeo mi dělá radost, já jezdím ročně asi 3 – 4 tis. Km.a jízda na něm je pro mě vždy potěšením. Skůtr mám tedy dvě sezony a po sezoně 2013 jsem ho zazimoval se stavem tacho 9950 km.





Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
MotodědekTonda
MotodědekTonda napsal 19.10.19 v 21:34 10b.

Krásnej stroj, jaké máš zkušenosti po těch 9 letech? Svěř se. Dávám ti plnech 10 bodů.

kobra33
kobra33 napsal 04.08.16 v 22:54 10b.

tento skútr znám nejen z fotky a musim říct, že v reálu je ještě hezčí .

Zdack
Zdack napsal 03.02.16 v 16:26 10b.

Krasavice...

Pennywisse
Pennywisse napsal 25.12.13 v 19:44

Krasny stroj , krasny retro vzhlad a super spotreba. Aj ja som po nom pozeral pred X-Maxom
Nech jazdí

pelito
pelito napsal 24.12.13 v 22:36

Více komentářů



TOPlist