PROFIL MOTORKY

ČZ 175/477 (1969)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník VGT
Vloženo 4.10.2012
Aktualizováno 12.4.2023
Zobrazeno 5 705x
HODNOCENÍ PROFILU OD 0 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 0

Popis motorky


Číza stopětasedma sportka, novinka roku 1969, ČZ 175, typ 477/01, exportní provedení, Posilube odpojeno, čerpadlo "přítomno"

Více fotografii

Výška jezdce: 172 cm

První dojmy - Jízdní pocity zcela standartní (dobré) na stroj z 60/70 let, docela "to jelo". Výkon motoru na štítku rámu uveden: engine output HP 15/5750. Výkon motoru uvedený ve velkém TP = 13 k/5600 otáček. V čem je tedy rozdíl tohoto exportního provedení motoru ? Ve výkonu to není, je to v metodice měření !!! V čssr se dle tehdy platné normy ČSN uváděl výkon motoru jako výkon trvalý. Tedy výkon, který je motor schopen produkovat po "neomezeně" dlouhou dobu, aniž by při tom došlo k podstatnému snížení životnosti. Zahraniční normy požadovaly dobu udržení maximálního výkonu při měření jen 15 minut. Na svou dobu pěkný design, výkon motoru také slušný (nelze to s despektem posuzovat zpětně z 21.století). Systém mazání dvoutaktu Posilube zajímavý (Yamaha s tímto systémem - nazývala ho Autolube - přišla masivně v roce 1964, ale jako hodně věcí tehdy, Japonci to nevynalezli ale okopírovali z Evropy). První tento systém mazání použili Angličané v roce 1932 na motocyklu Velocette GTP, pak to zase na 30 let upadlo v zapomnění).

Recenze

Proč jsem koupil tuto motorku ?
V době pořízení existovaly jen 2 možné běžné volby značky: ČZ anebo JAWA.
Čízy byly kvůli nižšímu obsahu motoru levnější -- a navíc celá naše rodina vlastnila od druhé poloviny 50.let výhradně motocykly této značky (tohle je v pořadí 5 Číza v rodině).
Koupil jsem tehdy starší stroj již s vyřazeným mazáním Posilube, chtěl bych ho po letech nečinnosti opět zprovoznit, olejové čerpadlo na motoru je.

Zajímavé a užitečné video:
jak dlouho vydrží běžet malý dvoutaktní benzínový motor bez oleje v benzínu.
(nezadře se okamžitě - vydržel běžet přes 2 minuty)
Ten zvuk a projev motoru před zadřením (čas běhu motoru na videu je v čase od cca 2:20") je shodný s projevem motocyklového dvoutaktu těsně před zadřením = úplnému zadření motorky se lze vyhnout tím, že ihned (maximálně do 5 sekund) vymáčkneme spojku a motor okamžitě vypneme (v minulém století jsem to přidření na ČZ 453 zažil 2x. Motor byl po výbrusu, byl teplý letní den, jízda ve dvou lidech do kopce). Žádné odřazení na nižší převodový stupeň, žádné protáčení motoru bez zátěže, jak uvádějí snad některé rady -- zkrátka vypnout co nejdříve to jde motor a počkat na vychladnutí (cca 15 a více minut).
Video je umístěné na Youtube www.youtube.com/watch?v=BEJ2EidVP8M
Název videa na Youtube je: Mixed Oil in 2-Cycle Engines

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist