renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda NX 650 Dominator (1997)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Michal57
Vloženo 8.4.2012
Aktualizováno 20.10.2013
Zobrazeno 8 384x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Moje první větší motorka...Honda Dominator, jednoduchá,docela lehká, výkonu na rozdávání sice nemá ale na začátek to stačí...pomalu si ji předělávám k obrazu svému...

Více fotografii

První dojmy - První dojmy?? No, přesednul sem z 125ccm, takže zátah motoru se mi zdál na prvních metrech přímo brutální :D ...po pár km mě to ale přešlo...:D Motorká je díky přednímu 21" kolu a úzkým pneumatikám dobře ovladatelná.

Motorku bych doporučil pro - Pro ty co nepotřebují vysoký výkon nebo exkluzivní design ale mají rádi jednoduchou a spolehlivou techniku a chtějí univerzální stroj.

Doplňky na motorce - Kufr shad 36l,
blastry,
Padací rámy,
Vyšší plexi,
Držák navigace + navigace v mobilu,
Zástěrka zadního tlumiče,
nová přihrádka na nářadí (kovová, vlastní výroby),
rozšíření bočního stojanu (3mm ocelový plech),
hliníková přihrádka zevnitř levé přední kapotáže na lékárničku a pár drobností

Recenze

Dnes 8. 4. 2012 sem se stal majitelem Dominatora, zatím sem ujel asi 3 km protože ještě nemám řidičák.
Ale proti stopětadvacítce je to príjemná změna.
Až ujedu víc tak něco dopíšu.

Foto zatím z mobilu, omluvte kvalitu.

Tak po dlouhém čekání na řidičák jsem se konečně dočkal.

Při čekání na řidičák jsem stihl nějakou tu údržbu a vyčištení všeho možného i nemožného.
Výměna oleje je docela složitá a i ten interval po 3000 km není nijak zvlášt dlouhý.

Pár kilometrů už jsem najel a tak můžu trochu hodnotit.
Motor táhne až od cca 3000 otáček, ale stojí to zato (po stopětadvacítce se není čemu divit) nad šest tisíc už zátah začíná vadnout a motor taky docela dost vibrovat(ale k jednoválci to tak nějak patrí...)
Ideální cestovní rychlost je tak kolem 90-100km/h a s plexi od GIVI které jsem si pořídil se dá v pohodě jet i více ale kvůli vibracím se to nedá dlouho vydržet.

Podvozek je na enduru docela stabilní, s potápěním prední vydlice pri brždení jsem se už tak nějak smířil.

Momentálně jsou na motorce obuty pneumatiky Continental Conti Tour, po dojetí půjdu do Mitasek E-07 a vyskouším nějaký ten terén.

.





--- Sezona 2012 --
Takže, v sezoně 2012 sem na Dominatorovi najel cca 6000 km a byla to moje nejlepší sezona v životě. Poprvé na "velké" motorce.
Jezdil jsem převážně po okreskách...na kterých je Dominator téměř ideální motorka...dobře se ovládá, výkonu na rozdávání sece nemá ale žádná brzda provozu to rozhodně není. Na naše silnice je podvozek super. Zkoušel sem i dálnici, docela sem chvátal a tak sem si chtěl zkrátit cestu, ale velký jednoválec dost vibruje a při vyšší rychlosti mám pocit že se motor už dost trápí a zbytečně ho přetáčím.
Je samozdřejmostí že Dominátor zvládá i terén. Já ale jezdit v terénu moc neumim :D takže maximálně polní cesty, ty zvládá Domík v pohodě
Brzdy jsou vzhledem k váze motorky dostačující, ovšem mohli by mít ostřejší mástup.

Potkali mě i závady...bohužel, Na podzim mi odešla řídící jednotka zapalování. Večer sem přijel z projířdky a ráno když sem chtěl jet do školy tak už sem nenastartoval. Když jsem zjistil kolik stojí origo ŘJ tak to semnou málem seklo :D A tak sem hned volal do Ignitechu a novou jednotku jsem měl za čtyři dny doma. Ignitech mě zachránil







Takže po týdnu už sme zase jezdili

Přemýšlel sem o instalaci chladiče oleje, což by prodloužilo interval výměny oleje (olej se mění po 3000 Km). Ale nějak se mi do toho nechce a říkám si že v Japonsku při vývoji věděli co dělaj :D takže to nechám tak jak to je.

Na Dominaturu se dají zvládnout i delsí výlety, jezdil jsem různě po ČR a byl sem i v Rakousku, jenomže sedlo není zrovna pohodlné takže po 200 km začíná dost bolet pozadí Jinak je posez pohodlný.







--- Sezona 2013 ---
Takže, dneska 5. 3. 2013 nastal konečně čas na první letošní vyjíždku :D
Všude je známo že velké jednoválce a Dominátor obzvlášt nechtějí po zimě moc dobře startovat... takže sem nevěděl co mě čeká protože Dominátora mám doma první zimu. Nandal sem baterku, odkalil karburátor, zapnul zapalování... mačkám startér a cca po 1 minutě motor běží!! :D Chvíle na kterou sem čekal celou zimu je tady :D ...takže první letošní vyjíždka sice nebyla moc dlouhá, asi 60 km, ale jsem rád že už je konečně jaro. :D

Technické údaje:
Honda NX 650 Dominátor
Motor: Čtyřtaktní jednoválec
vzduchem chlazený
Objem motoru: 644cm3
Výkon:
32 kW, 44 k při 6000 ot/min
Točivý moment:
55 Nm při 5000 ot/min
Startér: elektrický
Převodovka: 5-stupňová
Sekundární převod: řetěz
Pneumatiky: vpředu 90/90-21,
vzadu 120/90/17
Výška sedla: 865 mm
Pohotovostní hmotnost: 183 kg
Objem nádrže: 16 l , rezerva 3 l
Zrychlení 0-100: 6,9 s
Maximální rychlost: 161 km/h

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Fandasson
Fandasson napsal 27.11.15 v 11:18 10b.

Super motorka jen bych mel dotaz na plexi kde ho sehnat dík :)

bewec
bewec napsal 25.03.15 v 19:26

krásná mašina

bewec
bewec napsal 25.03.15 v 19:22

krásná mašina

JokeJack
JokeJack napsal 31.01.14 v 09:35 10b.

Musím říct, že po přečtení tvého článku jsem změnil názor na pořízení nový mašiny.Díky, máš to za 10b .
Krásná Hondice ;)

Gonzo
Gonzo napsal 13.10.12 v 17:30 10b.

10, jak ses vubec dopracoval na muj profil?

Více komentářů



TOPlist