renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki TL 1000R (1999)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník TangoLima
Vloženo 21.8.2011
Aktualizováno 12.3.2024
Zobrazeno 5 171x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.4

Popis motorky


Jsou motorky rychlejší, lehčí, levnější, obratnější i hezčí. A pak jsou motorky, který vás chytí za srdce a vy je chcete, i když pro to není žádný racionální důvod. To je můj případ.

Více fotografii

Výška jezdce: 187 cm

První dojmy - Líbila se mi velmi dlouho a také jsem ji chtěl. Oproti 4-válci dost nezvyk, jeden člověk mi řekl, že by si na to nezvykl nikdy. Vyvážení, zátah, nutnost řazení, vše je jinak. Konkrétně tento model má dobrou komunitu jak v ČR, tak v zahraničí. To ale neznamená, že sehnat díly je sranda. Majitel by měl být připraven a ochoten shánět díly mimo území ČR.

Doplňky na motorce - Výfuky Arrow (karbon), páčky Titax, G-pack, blatník Puig, miniblinkry, přídavné držáky brašen a topcase, powercommander III.

Recenze

Tenhle stroj je prostě STROJ. Po SRADovi jsem si nechal nějakej čas na rozmyšlenou, jak a s čím budu pokračovat. Chtěl jsem mašinu, na kterou se naskládam, která bude velká, trochu těžká a bude mít srdce. Logicky vzato jsem nakonec moc možností neměl.

8.10.2011: Sezona se blíží k neodvratnému konci a tak musím po své první sezoně na TeLeti trochu zrekapitulovat a zhodnotit. Co se týče funkčních prvků, tak motor, elektrika a podvozek bez problémů. U brzd je to horší - projel jsem se na V-twinovo mláděti kravského skotu a jemu to brzdí líp a to o hodně! Kromě jeho zubatých kotoučů Braking (já plně plovoucí Goldfren)máme vše stejný, takže možná bude nějakej šlus v mých třmenech - to ze zkoukne přes zimu. Rozdíl mezi jeho a mojí je taky v převodu - já origo, on větší rozeta a menší sekundár. Čekal jsem, že se tim hodně posere maximálka, ale vzhledem k tomu, že jsem na jeho mašině jel tak jako tak 280 a rychlost stále stoupala, rozhodl jsem se to už dál nepokoušet. S tímhle převodem prostě motorka reaguje svižněji a přitom to maximálce nijak neuškodí.
Ještě bych doplnil, že přesto, že TeLe není moje první motorka, tak jsem přehlídnul pár indikátorů toho, že byla položená na obě strany a ne jen na jednu, jak tvrdil majitel při prodeji. Podle svarů bočních kapot bych ale neřekl, že se jednalo o nějaké rány, spíš to vypadá na klasický "pád ze stojánku". :D

Nemilá věc je lak na nádrži, kterej ač originál, nevydržel v místě prolisu víčka nádrže, podélně prasknul a na povrchu nádrže před víčkem se udělala bublinka, lak změknul a slezl v místě bubliny úplně - takže přes zimu lak. Jinak bych možná ocenil nastavitelnej tlumič řízení. Z pozorování rozdílů mezi mým a V-twinovo pro mě totiž vyplynulo to, že přestože oba máme sériový v různým stádiu opotřebení, já bych klidně snesl i vyšší citlivost na svým a jeho mě zase připadal až moc měkkej. Je to věda kurva :) Za půjčení TeLecí legendy pro srovnání s mou děkuji V-Twinovi!

20.8. 2011: Vracím se k nedořešenému problému - bublince v laku před víčkem nádrže. Odkaz na fotky v tématu ZDE . Problém nakonec vyřešil osiris a jeho firma Komplex 3M, jednalo se o lokální opravu, která skutečně ani v nejmenším není znát. Tímto mu děkuji za spolupráci.

Vánoce - 24.12.2011: TeLátko dostalo k Vánocům modré krátké páčky Titax, origo gripy, těžší závažíčka Proobikes a nový tankpad připravený na nalepení po plánovaném laku nádrže.

13.5.2012: Inspekce třmenů předních brzd ukázala jasný nedostatek - několik pístků bylo mrtvých. Problém vyřešil mechanik p. Nový (Kyšice), který je důkladně očistil v louhu, zkontroloval těsnění (naštěstí je prý naprosto OK) a na mě zbyl zadní třmen. Zde byly pístky sice pohyblivé oba, ale když už jsem v těch brzdách, hecnul jsem se a udělal ho sám. Letos jsem ještě nejezdil, tak snad zabrzdím :-/

28.6.2012 : Po reinstalaci palivového čerpadla jsem cítil výraznou vůni benzínu v graráži, což indikovalo jasný problém. Na hraně nádrže visela kapička benzinu, po jejím zdvihnutí bylo evidentní, že nádrž sákne kolem těsnění palivového čerpadla. Upozornuji, že se jednalo o první naplnění nádrže od doby, co jsem jí nechával na konci loˇnské sezony lakovat, takže jsem měl náběh na lehkou mozkovou mrtvici. Jelikož lak nebývá na hranách nádrže zcela uzavřen, dostal se benzín pod lak a následovala opět známá demontáž nádrže, čerpadla, těsnění a s nádrží jsem si to opět štrádoval k lakýrníkovi. Nadávat můžu stejně jen sobě, neměl jsem to těsnění používat znovu, notabene když se podlepuje silikonem - co jsem si ku*va myslel? Těsnění zakoupeno za 711Kč z PartsDepot. Tak se dělá byznys :D Po podlepení těsnícím tmelem už nádž opět benzín zadržuje líp, než Always modrou tekutinu.

21.8.2012: Zakoupena zásuvka na 12V jako první vlaštovka na plánovanou dovču. Ruku v ruce s tím mi pánové v Cheznovicích dělají dle V-Twinova nosiče na kufry můj vlastní. Problém mám také s umístěním zásuvky a navigace - všude je strašně těsno, nikde snad ani centimetr navíc.

24.8.2012: Byl jsem upozorněn na to, že mi při brzdění nesvítí brzdové světlo. Po prohlídce jsem zjistil, že to bude pravděpodobně spínač přední brzdy, který jsem se nejdřív "oživit" očištěním kontaktů - nic. Prostříknutí kontaktolem - nic. Nakonec jsem jej otevřel a zjistil, že je pouze rozpojená pružinka napnutá mezi dvěma mikroplíšky. Po dvouhodinovém skládání tohoto bazmeku jsem rezignoval a koupil nový.

29.8.2012: Z Cheznovic jsem si přivezl motorku, kde se ladily poslední detaily nosičů, přiohýbaly se na míru apod. Držák navigace nakonec vyřešen jako hrazda uchycená do závitů před nádrží, použity byly samozřejmě delší šrouby. Hrazda vypadá celkem dobře, je z nerezu a nepůsobí nijak děsivě. Čekám ještě na finální lak hlavního a bočních nosičů a vybavení bude komplet.

2013
Rok 2013 byl poměrně klidný až na pár detailů. Na jaře jsem čistil vzduchový filtr a měnil svíčky. Zvednu už potřetí lakovanou nádrž a vidím, že zespoda sákne. Opět, kurva. Jelikož by to znamenalo opět nádrž sundat, zacelit všechny mikrotrhlinky, nalakovat a tak dále s nejistým výsledkem, rozhodl jsem se na to hodit shit. Sehnal jsem si od dalšího TL pacienta (bohužel doslova - v té době Semi ležel ve špitále po nehodě) jinou nádrž.
Další novinkou byl lak masky. Původní majitel si s opravováním laku na masce moc starostí nedělal a tak se rozhodl vyřešit to šalamounsky: prostě se na to vysrat, nalakovat to "tak nějak", aby to nezkušenej TL owner nepoznal úplně hned. Sehnal jsem si tedy origo masku s origo lakem z Polska (trh s motorkami a potažmo díly mnohem větší, než u nás) a Osiris ji úspěšně a moc hezky nastříkal. Nyní je opět jako originál.
Když už jsem nakupoval v Polsku, sehnal jsem i origo a barevně správný podsedlový plast včetně bobíku.

2014
K 1.8.2014. Trochu zklamáním bylo, že nádrž už také byla opravována a ještě navíc měla na sobě malý důlek. Nový lak tedy bude nejistou sázkou do loterie. Objednal jsem (opět z Polska) pro sebe a přátelé Tankpady s motivem TL. Těším se, až dorazí. Motorku čeká servis, protože se chci na pár dní toulat na mašině a zůstat někde viset opravdu nechci. Na letošní STK ani nebrblali na výfuky, kvůli kterým předloni malovali čerta na zeď.

Pneu: koupena nová přední Pirelli Angel GT - opěvovaná guma, která zatím opravdu drží a přidává pocit jistoty, stejně jako O.B. Pro komfort.

Brzdy: furt na houby. Nedá se říct, že bych jim věřil. Po změně kotoučů, hadic, desek a vyčištění třmenů už zbývají buď nové brzdiče nebo nová pumpa nebo obojí.

2.4.2016
Nové kotouče Grosskopf. Viz fotogalerie.

Co vzal a dal rok 2016
Během tohoto roku mne potkalo nemilé blízké setkání třetího druhu, tedy srnky. Při závěru večerní vyjížďky, kdy už jsem nabíral kurz "domov" mi přeběhla přes cestu srnka, kterou jsem štrejchnul předním kolem a položil to na levý bok. Štěstí v neštěstí mi bylo nakloněno a tak šlo jen o lehké sklouznutí a lehké, i když četné poškození. Díky tomu dostala fungl nový lak boční kapota a po sraní s předchozí nádrží jsem se rozhodl investovat peníze i do nové, lakované by osiris. Dále jsem koupil nová závažíčka a kvůli nekonzistenci odstínů modrého eloxu bohužel také OBĚ nové páčky Titax (krátká verze). Pak už jen nové rolny a řadička, která to odsere vždy.
Z plánovaných úprav pak došlo k instalaci filtru Pipercross, který zlepšuje vnitřní tvar airboxu (není tam ten plastový bazmek uprostřed), Powercommander mk. III a nová zadní guma taktéž Pirelli Angel GT. Dále bylo dle plánu nově nalakované zadní kolo oprýskané od kamínků a vyměněna ložiska zadního kola. Nakonec nesmělo chybět převatování obou Arrow výfuků - už to začínalo topit do karbonu a i zvuk byl takový hrubší.
Z tohoto setkání, které stálo na opravách nemalé peníze vyplynulo ještě něco - pocítil jsem nutnost mít druhou, záložní motorku a tento sen jsem si splnil. Mým druhým strojem je mocný Triumph Scrambler.

2017
Je to neuvěřitelné, ale i v tomto roce se najde něco k vylepšení. Přední sedačka v místě dotyku s nádrží porodila molitan - praskl potah v tom ostrém ohybu nádrže. Mám v plánu tedy nechat potah vyměnit a možná vyzkouším i lepší výplň, čert ví.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Ondrus84
Ondrus84 napsal 26.10.21 v 19:28 10b.

TOP stroj, no snad jednou ...

jerseySE
jerseySE napsal 11.07.16 v 08:24 10b.

TL jsem viděl včera v Pekelných dolech a dost mě zaujalo. Zajímavý mi přijde, že design byl jako přes kopírák použit na GSX-R v roce 2000...

p_chvojka
p_chvojka napsal 26.03.16 v 18:45 10b.

krasavice

context
context napsal 07.02.15 v 14:51 10b.

hodně pěkná mašina , tak ať ti dlouho slouží a dělá jen radost a přeji hodně najetých kilásku bez nehod a hlavně krátkou zimu

Míra.Blade
Míra.Blade napsal 22.08.14 v 22:16 10b.

Více komentářů



TOPlist