Obecné
Motocykl mám: | Ojetý |
---|---|
Pořizovací cena: | 7.000,- Euro |
Poměr výkon/váha, odstupňování převodovky, ovlada-
telnost v každé rychlosti, dobrá aerodynamika ka-
potáže, dostatečná "světlá výška", účinnost brzd.
Kazetová převodovka,demontovatelná z motoru aniž
by musel motor z rámu(replika GP - RG/RGB500 !).
Vše je,samozřejmě,relativní HiTechSuzuki1986 opro-
ti standardům 2000 a dále...
Velkou společnou nevýhodou všech supersportů je
náročnost jejich údržby,je-li brána poctivě
a již výrobcem předpokládaná kratší životnost.
RG500Gamma,jejíž výroba skončila v r.1989,k tomu
bohužel přidává svůj "věk" - v r.2012 již více
než 22let... Tím ošidnějším se může stát její po-
řízení,při němž ani vysoká cena nemusí být tím
pravým vodítkem! Jsou na trhu exempláře,tak říka-
jíc "vytažené z přepravní bedny výrobce",ale ty,
pokud se vyskytnou,jsou prodávány za 10tis.GBP
(ke 300tis.Kč)... Běžně nabízené,které měly něko-
lik majitelů, jsou právě ty, co neskýtají záruku,
že člověk nekupuje něco(především motor!)zralé
pro GO,protože ani skvělá kondice původních plas-
tů nezaručuje,že Gamma nemá za sebou "pohnutý
osud" okruhového motocyklu, i kdyby to bylo jen
v sedle s t.zv.hobby-závodníkem .
Navíc,začne-li na RG500 jezdit někdo poté,co zvlá-
dnul daleko silnější(což je dnes už i 750ccm)su-
persport,bude přes zohlednění DVOUtaktní cha-
rakteristiky RG500 cítit nedostatek výkonu,i když
její motor bude zcela"zdráv". Naopak,sedne-li na
RG500 někdo se zkušenostmi ze silničních dvoutak-
tů 125/250,bude mu to"koňské stádo" ze 4x125ccm
připadat úžasné,i kdyby motor RG500 měl svá nej-
lepší léta už DÁVNO za sebou...
Snad jedině motokrosař,se zkušenostmi s DVOUtakt-
ní kubaturou 250/500, by mohl posoudit skutečný
technický stav motoru RG500 a nebo "taky" někdo,
kdo již tento motocykl měl(po delší dobu!)
"v rukou" ... ((-:
Spotřeba při jízdě "na krev"(až 12lt/100km!) není
tím nejhorším,co majitele RG500 čeká,protože se
dá se velmi rychle jezdit i v režimu otáček
5-8.000 ot/min.,s dostatečnou akcelerací, za 7-8
lt/100km (-:
Režim 8.500-10.000 ot/min. potom znamená "silné
zážitky" při jízdě,i následně u čerp.stanice !!
Rozhodně každému "pilotovi"výkonného dvoutaktu do-
poručuji kupovat(BenzinaPlus/OMV) benziny 100 Oct
(Verva100/Carrera100),které jsou prokazatelně BEZ
t.zv.bio"sračky"(pardón,biosložky!), škodící moto-
cyklu svojí vysokou hygroskopičností "kde jen to
jde"(nádrž, karburátory i vstřiky). Dnes už je,až
na pár desetikorun,jedno, okrádá-li nás stát daní
z pohon.hmot za 35,-/lt, nebo 39,- ))-: (
Moje úpravy |
Výměna orig.brzdových hadic(r.v.1986!)konfigurace |
---|
Motor
Spojka | |
---|---|
Průběh výkonu | |
Vibrace | |
Převodovka | |
Mechanická hlučnost | |
Zvuk | |
Spotřeba paliva l/100km | 9 |
Brzdy | |
Spotřeba oleje l/1000km | 2,5 |
Spolehlivost |
Podvozek
Možnost nastavení | |
---|---|
Těsnost tlumičů | |
Tuhost rámu | |
Typ rámu | Dvojitý kolébkový,svařenec dural.profilů a odlitků |
Jízda
Sport | |
---|---|
Město | |
Cestování |
Zázemí
Ceny náhr. dílů | |
---|---|
Ceny servisu | |
Servisní síť | |
Dostupnost dílů | |
Nabídka doplňků | |
Servisní intervaly |
Cestování
Pohodlí jezdce | |
---|---|
Pohodlí spolujezdce | |
Možnosti uchycení zavazadel | |
Ochrana jezdce cestování | |
Ochrana spolujezdce | |
Světla | |
Dojezd na nádrž | 200 |
Obecné
Moje závady | Žádné! Je to přece DVOUtakt SUZUKI ze 2.poloviny 80.let! BIKE Magazine(2003)-Top100: Suzuki RG500Gamma - fourpiped adrenaline-packed screamer, designated to mentally deviated individuals, prone to selfdestruction... (Čtyřvýfukový, adrenalinem nabitý křikloun, určený mentálně vyšinutým jedincům se sklonem k sebe- destrukci...) |
---|