PROFIL MOTORKY

Suzuki RG 500 Gamma (1986)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník IvanDvoutakťák
Vloženo 10.8.2011
Aktualizováno 25.10.2020
Zobrazeno 21 611x
HODNOCENÍ PROFILU OD 130 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Hodnocení motorky
Nalezeno 36 záznamů


Obecné

Motocykl mám: Ojetý
Pořizovací cena: 7.000,- Euro
Silné stránky

Poměr výkon/váha, odstupňování převodovky, ovlada-
telnost v každé rychlosti, dobrá aerodynamika ka-
potáže, dostatečná "světlá výška", účinnost brzd.
Kazetová převodovka,demontovatelná z motoru aniž
by musel motor z rámu(replika GP - RG/RGB500 !).
Vše je,samozřejmě,relativní HiTechSuzuki1986 opro-
ti standardům 2000 a dále...

Slabé stránky

Velkou společnou nevýhodou všech supersportů je
náročnost jejich údržby,je-li brána poctivě
a již výrobcem předpokládaná kratší životnost.
RG500Gamma,jejíž výroba skončila v r.1989,k tomu
bohužel přidává svůj "věk" - v r.2012 již více
než 22let... Tím ošidnějším se může stát její po-
řízení,při němž ani vysoká cena nemusí být tím
pravým vodítkem! Jsou na trhu exempláře,tak říka-
jíc "vytažené z přepravní bedny výrobce",ale ty,
pokud se vyskytnou,jsou prodávány za 10tis.GBP
(ke 300tis.Kč)... Běžně nabízené,které měly něko-
lik majitelů, jsou právě ty, co neskýtají záruku,
že člověk nekupuje něco(především motor!)zralé
pro GO,protože ani skvělá kondice původních plas-
tů nezaručuje,že Gamma nemá za sebou "pohnutý
osud" okruhového motocyklu, i kdyby to bylo jen
v sedle s t.zv.hobby-závodníkem .
Navíc,začne-li na RG500 jezdit někdo poté,co zvlá-
dnul daleko silnější(což je dnes už i 750ccm)su-
persport,bude přes zohlednění DVOUtaktní cha-
rakteristiky RG500 cítit nedostatek výkonu,i když
její motor bude zcela"zdráv". Naopak,sedne-li na
RG500 někdo se zkušenostmi ze silničních dvoutak-
tů 125/250,bude mu to"koňské stádo" ze 4x125ccm
připadat úžasné,i kdyby motor RG500 měl svá nej-
lepší léta už DÁVNO za sebou...
Snad jedině motokrosař,se zkušenostmi s DVOUtakt-
ní kubaturou 250/500, by mohl posoudit skutečný
technický stav motoru RG500 a nebo "taky" někdo,
kdo již tento motocykl měl(po delší dobu!)
"v rukou" ... ((-:


Spotřeba při jízdě "na krev"(až 12lt/100km!) není
tím nejhorším,co majitele RG500 čeká,protože se
dá se velmi rychle jezdit i v režimu otáček
5-8.000 ot/min.,s dostatečnou akcelerací, za 7-8
lt/100km (-:
Režim 8.500-10.000 ot/min. potom znamená "silné
zážitky" při jízdě,i následně u čerp.stanice !!
Rozhodně každému "pilotovi"výkonného dvoutaktu do-
poručuji kupovat(BenzinaPlus/OMV) benziny 100 Oct
(Verva100/Carrera100),které jsou prokazatelně BEZ
t.zv.bio"sračky"(pardón,biosložky!), škodící moto-
cyklu svojí vysokou hygroskopičností "kde jen to
jde"(nádrž, karburátory i vstřiky). Dnes už je,až
na pár desetikorun,jedno, okrádá-li nás stát daní
z pohon.hmot za 35,-/lt, nebo 39,- ))-: (

Moje úpravy

Výměna orig.brzdových hadic(r.v.1986!)konfigurace
1-2 za pancéřované v konfiguraci 1-1/1-1(od pumpy
přímo na oba třmeny) - brzdí teď "až moc" (-:
+jedna, spíš oprava,než úprava: výměna poškozeného
pláště pravého dolního tlumiče výfuku .

Motor

Spojka
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Průběh výkonu
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Vibrace
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Převodovka
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Mechanická hlučnost
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Zvuk
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Spotřeba paliva l/100km 9
Brzdy
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Spotřeba oleje l/1000km 2,5
Spolehlivost
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1

Podvozek

Možnost nastavení
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Těsnost tlumičů
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Tuhost rámu
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Typ rámu Dvojitý kolébkový,svařenec dural.profilů a odlitků

Jízda

Sport
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Město
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Cestování
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1

Zázemí

Ceny náhr. dílů
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Ceny servisu
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Servisní síť
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Dostupnost dílů
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Nabídka doplňků
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Servisní intervaly
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1

Cestování

Pohodlí jezdce
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Pohodlí spolujezdce
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Možnosti uchycení zavazadel
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Ochrana jezdce cestování
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Ochrana spolujezdce
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Světla
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Dojezd na nádrž 200

Obecné

Moje závady Žádné!
Je to přece DVOUtakt SUZUKI ze 2.poloviny 80.let!

BIKE Magazine(2003)-Top100: Suzuki RG500Gamma -
fourpiped adrenaline-packed screamer, designated
to mentally deviated individuals,
prone to selfdestruction...
(Čtyřvýfukový, adrenalinem nabitý křikloun, určený
mentálně vyšinutým jedincům se sklonem k sebe-
destrukci...)


TOPlist