renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki RG 500 Gamma (1986)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník IvanDvoutakťák
Vloženo 10.8.2011
Aktualizováno 25.10.2020
Zobrazeno 21 547x
HODNOCENÍ PROFILU OD 130 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


RG500 Gamma/1986 (individ.dovoz ze SRN,2008)
Dvoutaktní čtyřválec koncepce SquareFour kapalinou
chlazený, se šestistupňovou převodovkou .
Předtím Suzuki T350R/1972 a GT750A/1976 - viz Motokatalog
zde na Motorkáři.cz .

Více fotografii

Motorka koupena od fyzická osoba, SRN - Super - fanda dvoutaktů

Výška jezdce: 172 cm

První dojmy - První dojem "omračující" - především při překročení hranice 8.500 tis. otáček . Motocykl je lehký, s prakticky stejnou hmotností na předním a zadním kole ! Jediným negativem je velká spotřeba benzinu při sportovní jízdě . Ergonomie je perfektní - samozřejmě jen pro střední postavy do cca 185 cm .

Motorku bych doporučil pro - Výhradně zkušenému jezdci, který už dostatečně zvládnul motocykl o výkonu kolem 100 PS, t.j. minimálně supersport 600 ccm , který je ochoten věnovat velkou péči údržbě a pečlivému seřizování dvoutaktního motoru a přijmout vysoké provozní náklady a finanční náročnost případných oprav .

Doplňky na motorce - Ne - je to supersport . I když "jen" ze 2.poloviny 80.let (minulého století ((-: ) .

Recenze

RG500Gamma akceleruje 0 - 100 km/hod za cca 4,5 sec , čemuž rozhodně
neodpovídá údaj 11,2 sec uvedený v Motokatalogu / Motorkáři.cz . Přičemž i
MZ 250 ETZ ze začátku 90.let je na tom líp ...
___

(Angličtiny znalým je určena následující,trefná"kvalifikace"
z britského motocyklového tisku) :
STRANGELY, the Gamma attracts two kinds of motorcyclists.
FIRST, those who love the RG500 for what they think it is,
but cannot ride the bike well enough to be sure...
SECOND, a tiny minority of truly expert riders who under-
stand how uncredibly good the RG500 can be, and also
know what patient, studied setup it demands.
THE RG500 SUZUKI IS MUCH LIKE A RACE BIKE. Extraordinarily
sensitive, in need of expert tailoring to individual riders,
and POTENTIALLY LETHAL IN THE HANDS OF FOOLS.
And LIKE A ROADRACING MOTORCYCLE, the GAMMA´S LIMITS LIE far
out IN MURKY TERRITORY.
You must to approach those limits carefully and deliberate-
ly, much more than by other sport bikes,
REGARDS GAMMA´S ENGINE WITH A LIGHT SWITCH POWER.
THAT´S JUST FOR "STARTERS"...

(A teď česky)
Je zvláštní,že Gamma přitahuje dva typy motocyklistů.
Ti první milují RG500 pro to,co si oni myslí že
Gamma je,ale nedokáží na ní jet tak,aby se o tom pře-
svědčili... Druzí, velmi malá menšina opravdu zkuše-
ných jezdců,kteří ví jak neuvěřitelně dobrá RG500 může
být a taky jak trpělivé a promyšlené seřizování vyža-
duje. Suzuki RG500 JE V MNOHÉM JAKO ZÁVODNÍ MOTOCYKL -
mimořádně citlivá v nárocích na zkušeně provedené při-
způsobení každému z jezdců a
PRAVDĚPODOBNĚ SMRTELNĚ NEBEZPEČNÁ V RUKOU HLUPÁKŮ.
Také, JAKO U ZÁVODNÍHO MOTOCYKLU, LIMITY GAMMY JSOU
daleko V TEMNÉ OBLASTI(našich znalostí). Musíte se
k těmto limitům přibližovat mnohem opatrněji a uvážli-
věji,než u jiných sportovních motocyklů - s ohledem na
MOTOR GAMMY S VÝKONEM VE STYLU VYPÍNAČE SVĚTLA,
COŽ PLATÍ JEN PRO "ZAČÁTEČNÍKY"... (konec překladu)

V časopisu BIKE Magazine - Top 100 (2003?) charakterizoval některý OČIVIDNĚ
AKTIVNÍ jezdec Suzuki RG500 Gammu jako :
*** Čtyřvýfukový adrenalinem nabitý křikloun, určený mentálně vyšinutým jedin-
cům se sklony k sebedestrukci ***
K tomuto musím dodat, že ta sebedestrukce může být nejen fyzická,
ale taky finanční ... (( - :

OOO

TEPRVE TEĎ V PROSINCI 2017 MOHU PŘIDAT MATERIÁL, KTERÝ SE MNĚ
SHODOU OKOLNOSTÍDOSTAL DO RUKOU A DOKUMENTUJE, ŽE SE V JAPONSKÝCH PŘÍSTAVNÍCH SKLADECH NACHÁZÍ ***PRAVÉ POKLADY***
A ŽE SE NA TÉTO PLANETĚ NAJDOU LIDÉ(?), KTEŘÍ I TAKOVÉ MOTOCYKLY
DOKÁŽÍ (ZA NEPŘEDSTAVITELNÝCH NÁKLADŮ FINANČNÍCH A ČASOVÝCH)
RESTAUROVAT.
PŘIPOMÍNÁ TO PŘÍBĚHY SPOJENECKÝCH LETADEL, KTERÁ PO HAVÁRII
VE 2. SVĚTOVÉ VÁLCE BYLA PO DESÍTKÁCH LET VYZVEDNUTA ZE ZEMĚ
A RESTAUROVÁNA DO MUZEJNÍHO STAVU . . .

https://www.dropbox....37e38/rg400.pdf?dl=0
***
OOO

Suzuki RGGAMMA je replika GP-strojů RG/RGA/RGB500 ze 70. a
začátku 80.let, se kterými byli mistry světa Barry Sheene(1976+77),
Marco Luccinelli(1981) a Franco Uncini(1982).

Výkon 95hp dává na zadním kole 83hp a rozvod sání
rotačními šoupátky spolu s elektronikou( na úrovni zač.80.let)
ovládanými přívěrami výfuku je příčinou enormního nárůstu kroutícího
momentu v oblasti otáček 8-9tis/min ,
což znamená snadná "wheelie" na nižší převodové stupně.
Poměrně nízká hmotnost (154kg bez benzinu) spolu s výkonem
motoru dává motocyklu velice dobrou akceleraci, max.rychlost
kolem 230km/h a snadnou ovladatelnost ve všech rychlostech.
Že se jednalo o nejlepší repliku dvoutaktních GP500 strojů,
prokazuje oficiální srovnávací test s Hondou NS400R a Yama-
hou RD500LC YPVS .

Více o mně na www.walk77.com / www.suzukiownersclub.cz
***



Podobnej magor jako já prohání jeho RG500 po trati TT - příjezd ke Kate´s
Cottage je ve stínu a tak není moc pěknej, ale následující sjezd k legendár-
nímu úseku Cragg-ny-Baa ( s hospodou a hotelem ) , průjezd
úsekem GP-Section a vjezd do Douglasu je slunečný ... :



Jsem rád,že sem mohu dát další video z horského okruhu TT ((-:
Tentokrát stoupání z Ramsey do hoských sekcí - Ramsey hairpin, Gooseneck,
Joey´s (památník Joey Dunlopa), až po Bungalow s kolejemi horské tramvaje
přes trať :



Fajnšmekři vybavují jejich Gammy 500 taky suchou spojkou :



Ještě větší fajnšmekr do dvoutaktních půllitrů Suzuki postaví repliku
Kevina Schwantze Pepsi a ten ji V ITÁLII osobně zkouší . . . :



http://www.motorcycl...-icons-suzuki-rg500/



TAK TOHLE JSEM NEMOHL SEM NEDAT ... ((-:



TAKY PÁR FOTEK Z MUZEA V HAMAMATSU ... ((-:

http://www.moto.it/n...ki-di-hamamatsu.html

JEDNA ZE VZPOMÍNKOVÝCH AKCÍ RGV500



KEVIN vs. WAYNE - Donnington 1991



A JEŠTĚ přehled vyráběných Suzuki - motocyklů a "nějaký" TESTY ...
***
https://www.motorcy...za/bikes/suzuki.html


http://classic-motor.../suzuki-rg500-gamma/










Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
IvanDvoutakťák
IvanDvoutakťák napsal 04.02.24 v 13:31

Asi nebudu daleko od pravdy, že ji *ten týpek ze sousední vesnice*
neměl dlouho a dnes už nikdo ani neví kde ta Gamma500 skončila .
Takových případů jsou *mraky* a netýkají se jen dvoutaktů za
70. a 80. let ...

Obdélník
Obdélník napsal 04.02.24 v 12:56 10b.

To je nádhera, moc povedený stroj. Jako mladej kluk jsem ji obdivoval na plakátech a pak jí najednou měl týpek ze sousední vesnice.

Tenhle stroj Vám opravdu závidím , ale samozřejmě jen v dobrém.

IvanDvoutakťák
IvanDvoutakťák napsal 02.10.23 v 07:13

Zdravím do Kladna, Martine
Potěšilo mně, že Tě zaujalo *něco* na mém profilu M.cz
Já zase rád napíšu každému bajkerovi, který zde na M.cz nemá neveřejný profil ,
nejlíp když se o něm dozvím něco o jeho motocyklu/motocyklech a kamarádech
se kterými je díky tomuto serveru ve styku, ani dotyčný nemusí dvoutaktn´magor
jako já ... Snad si ještě užijeme nějaký dny babího léta i v říjnu . Já kvůli
zhoršujícím se problémům s bederní páteří už nějakej ten rok jezdím výhradně
za sluníčka, protože *ta moje záda* už nedovolují tu cca dvouhodinovou očistu
mojí milované Gammy po wet-ride
Měj se fajn a do zbytku letošní sezóny Ti přeju jízdu bez poruch a hlavně bez pádů.
Ivan Benda, Brno.

MartinXL650V
MartinXL650V napsal 02.10.23 v 01:05 10b.

Krásné čtení Díky

IvanDvoutakťák
IvanDvoutakťák napsal 15.09.23 v 10:33

Nj , za ta léta se toho *nasbíralo* ...
Někdy i mým výhradním přičiněním
Aspoň přeju to málo a sice dlouhý babí léto 2023

Více komentářů



TOPlist