PROFIL MOTORKY

Honda CB 1000R (2011)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Aaronek
Vloženo 25.4.2011
Aktualizováno 19.5.2012
Zobrazeno 11933x
HODNOCENÍ PROFILU OD 63 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Moje první nová motorka
S věkem a zkušenostma jsem se rozhodl trochu se přibrzdit No... ale nějak to neklaplo

Více fotografii

Recenze

Vybíral jsem celou zimu .

Dlouho jsem váhal, jestli koupit nového Fároše, nebo se už konečně uklidnit a zpomalit se na sportovním naháči.

Nakonec to rozhodl stav českých komunikací, který je u nás, teď z jara, naprosto katastrofální a já se tak vyhnu vymetání děr v rychlostech 200 km/h .

No a teď který
Původní myšlenku Buell (už jsem měl a po krachu nechci nahánět díly na eBAY), Tuono (naše RSV se v 50 tis. km přidřelo ) a Speed Triple (měl kamarád a ceny dílů jsou na marsu ), jsem opustil a zaměřil jsem se na "rýžová pole" .

Moje kritéria:
1/ vzhled
2/ ovladatelnost
3/ jízdní vlastnosti
4/ dostupnost doplňků
5/ výkon

Finále obsadila FZ1 a CB1000. Z1000 vypadla, protože se mi zdála příliš "neohrabaná" a působila na limitu těžkopádně a těžce. Prostě naháč, ale né sportovní .
Suzuki neměla nic, čím by mě oslovila.

FZ1, no kapitola sama pro sebe. Ještě teď mi to pořád vrtá hlavou. Asi to prohrála jen tím vzhledem. Jinak motoricky nad CB a sportovně možná taky (nemohl jsem jí vyzkoušet v režimu "full-gas".
Prostě ztratila body na vzhledu a motor do 6 tis. ot. proti CB prostě "nejede"..., což je u naháče asi to, co všichni chceme... nástup od 4 tis. ot. má CB naprosto nejlepší mezi 4 vál. naháči.

Takže CB1000R !!!
Koupil jsem jí novou u dealera Honda za naprosto neskutečné peníze. Jen barvu jsem ovlivnit nemohl (chtěl jsem bílou).
Na úvod chci napsat, že moje pocity a názory vnímejte ve formě pohledu a názoru na kategorii "naked-bike" a neporovnávejte prosím realitu s kategorií "super-bike".

Vůbec nic jsem od CB neočekával... Před ní jsem měl fároše 954 a tohle měla být prostě záplata na rozloučenou s ježděním nad 200 km/h a broušením kolen .

Při prvním svezení jsem o motorce nic nepoznal a nedalo se také nic zjistit. Prostě jsem celý březen poctivě zabíhal.
V příručce bylo o zabíhání jen pár vět ve stylu: "prvních 500km jezděte pomalu a prudce nezrychlujte a netahejte za plyn ... " Jelikož byla stejně zima a hnusně, tak jsem první 500km motorku vždy před rozjezdem poctivě zahřál na 75°C a netočil jím přes 4000 tis. ot./min.
Vybíral jsem úseky z kopce do kopce a hodně jsem řadil a střídal režimy jízdy pro lepší záběh motoru.
Byla to opruz jízda, ale těch prvních 500km se dalo vydržet..
Druhých 500km jsem opakoval stejný postup, ale otáčky jsem udržoval do max. 5000 tis./min.
V 1000km je předepsaná 1. servisní kontrola a výměna oleje.
Po jejím absolvování (cena 2450,- Kč ) jsem ještě 500km jezdil ve stejném postupu jako shora, jen otáčky jsem točil max. 6000 tis./min. a přidal jsem jízdu se spolujezdcem.

Po absolvování prvních 1500km jsem považoval motor za zaběhnutý (možná hodně, možná málo... těžko říci, jsem stará škola pro kterou se říkalo že prvních 1000 mil je nejdůležitějších ).
I tak motor vždy poctivě zahřeju před jízdou a do prvních 2000 km jsem ho netočil přes 8000 tis. ot./min.

Po najetých 2000 km jsem začal jezdit "full-gas" a do motky se trochu vysypal z peněz, abych jí pořádně upravil dle svých ýředstav , neboť jsem v CB objevil jistý jezdecký potenciál

EDIT 20.09.2011: další finanční dosypávka

1/ padáky
pro mě nutnost, neboť mi už zachránily mnoho investic
- přední kolo - Evotech
- zadní kolo - Evotech
- boky - RD Moto

2/ závaží do řidítek
pro mě pocit, že standardní 100g jsou moc lehká a neodvádí
dobře vibrace
- závaží do řidítek 200g - Proobikes

3/ řidítka Rizoma Black Matte - original upgrade
konečně spokojenost, protože řidítka jsou tlakově litý dural, který úplně odstranil vibrace

4/ světla + blinkry + SPZ
designová záležitost, neboť seriový držák SPZ je hnus fialový
- držák SPZ - Barracuda
- LED blinkry - Barracuda
- LED zadní světlo - Barracuda
- LED přední světlo - Bilux Pro

5/ šroubky + matičky
opět design
- kryt klikového hřídele - Proobikes
- kryt doplňování oleje - Proobikes
- matice hlavového složení - Proobikes
- kryt víčka brzdové kapaliny - Proobikes
- kryt víčka spojkové kapaliny - Proobikes

6/ laďák + mezisvod :-)
pro mě designová a bezpečnostní nutnost :-), aby
mě na seriovém "vysavači" někdo nepřehlédl :-)
- mezisvod od GG Bike namísto katu
- koncovka GG Bike

7/ vzduchový filtr KN
tak bez katu = nutnost

Vzhled motorky se opět posunul někam jinam a já si tak CB upravil dle svého vkusu...

DESIGN:
Prostě nádhera, bezkonkurenčně nejhezčí japonský naháč. Pro mě je to první Japonec, který může být alternativou k nahotinám z Itálie, na které sice ještě nemá, ale alespoň ukázal cestu, tak se bude třída sportovních "naked-bike" ubírat!
Dále se nebudu rozpindávat, design je věcí každého z nás a chápu, že pro někoho může být CB1000R hnusná a někdo jí bude vychvalovat do nebes.

MOTOR:
Jak sem upozorňoval výše, moje názory a postřehy prosím vztahujte ke třídě "naked-bike" a nesrovnávejte prosím se "super-sporty"
Co se týče motoru, tak mě CB nijak nepřekvapilo a ani nemohlo. 130 koní není žádná raketa a s 219kg váhy motorky nemůže udělat zázraky. Musím ale pochválit krásný průběh výkonu a krouťáku, který rozhodně ve své třídě nemá konkurenci. Naprosto lineární průběh se zátahem od 4 tis. otáček za min., který se táhne k 10 tisícům, kde uhyne...
Zaznamenal jsem malinkou díru mezi 4 až 5 ti. otáčkami za min., která se projevuje i změnou zvuku motoru, která mi připomíná starý 8 ventil vzducháč, proto při "full-gas" jízdě nenechávám otáčky padat pod 5 tisíc.
No jinak se nebudu k motoru opět dále rozpindávat, prostě kdyby měl 150 koní, tak je, dle mého názoru, CB1000R nejlepší naháč na trhu.

PODVOZEK:
Pro mě velké překvapení! Očekával jsem zžumpovanou měkkotu podpořenou zadní 1-ramennou kyvkou a ono ejhle!
Při první ostřejší projížďce jsem samozřejmě ihned zjistil, že seriové nastavení je pro ostrou jízdu nepoužitelné a začalo laborování s nastavením podvozku.
Nakonec jsem zvolit toto nastavení vzhledem ke kompromisu svého stylu jízdy, který je spíše sportovní (vážím 79 kg a měřím 177 cm):
Zadní centrál
pružina - 7. poloha tvrdosti (standard je 3.)
tlumič - 1/2 otáčky k HARD z referenční polohy (ryska)
Přední tlumiče
pružina - 4 otáčky nad standard (12 z výchozí posice SOFT)
odskok - 1/2 otáčky nad standard (1,5 otáčky z pozice SOFT)
útlum - 1/2 otáčky nad standard ) 1,5 otáčky z pozice HARD)

Po tomto nastavení je pro mě "Horník" doslova labužnická hračička :-) pro vyřádění se v krátkých táhlých serpentinách.
Bez sebemenší nejistoty, nebo nestability lze ojíždět zadní gumu úplně na hranu. Motorka se chová v extrémních náklonech přímo ukázkově a podvozek je v tomto směru naprosto perfektní. Nejezdil jsem dosud naháče z Japonska, který by byl lepší na podvozek. Jsem proto zvědav až budu mít čest testnout FZ1 a záměrně nepíšu o Tuonu, nebo třeba MV augustě :-), které zase tolik neužijete pro běžnou jízdu.
Nevýhodou CB jsou nízko položené stupačky, kterými vytváříte krásné světelné efekty. Jejich neustále obrušování je až příliš snadné a někdy celkem otravuje.
Jsem úplně šokován, jak jde CB lehce položit na koleno a máte pod kontrolou jak zadek, tak přední kolo.

Dříve jsem většinou upadnul na naháči vlivem malého přítlaku předního kola. U silnic jsem zase doplácel na stabilitu zadního kola, které mě bohužel 2x předjelo :-).
CB1000R pro mě velmi dobře skloubilo přítlak na obou kolech
a je tak, v pro mě uvedeném nastavení, velmi dobře čitelné.

Jediné, co musím na podvozku CB ještě doladit, je koupě tlumiče řízení.
Při prudké akceleraci, kdy je kolo velice odlehčené vlivem nepřítomnosti kapotáže, která by tlačila předek dolů, řidítka lehce pokmitávají a zbytečně tak znervózňují projev celé motorky.
To už ale musíte za CB opravdu řádně tahat, takže na normální ježdění bych na CB tlumič ani nepotřeboval. Je to pro mě jakási "pojistka" a na motce jsem ho už měl, takže vím, že je to velmi dobrý pomocník.

BRZDY:
Ve standardu velmi solidní a předvídatelné. Perfektní dávkování. Samozřejmě časem uvadnou, není to super-sport,
ale opět jsem byl mile překvapen! Nemám ABS a nestydím se za to. Jednak je příplatek za tento systém opravdu ranec a zadruhé při jeho dokoupení přijdete o radiální třmeny TOKICO, a dostanete standardní plovoucí třmeny, což by byl pro mě neskousnutelný ústupek :-).
Musím opět trochu doladit brdy dokoupením kvalitních pancířů a brzdových destiček. Mám oblíbené AP racing.

CO MI NA "NÍ" VADÍ:
Není toho sice mnoho, ale průběžně to budu aktualizovat.

1/ hydraulická spojka
Ježíši Kriste! Proč? Ta motorka má být sportovní naháč a né cesťák, tak tomu prostě nerozumím! Když mohl mít Fároš 954 (150 koní) lano na spojce a chod spojky byl stejně lehký jako na CB1000R, tak tomu opravdu nerozumím!
Navíc ta hydraulika je opravdu bez odezvy "gumová", že je to asi moje největší výtka k motorce.
Odjakživa jsem měl na spojce lanko a tak mi dělá problém jezdit s CB po zadním, protože "brknutí" o spojku na dvojku má reakci jako Jawa 350 :-) Prostě ble, žumpa, měkkota...
Možná, že je to jen můj vnitřní pocit a časem si zvyknu. Zatím v tomto řešení nespatřuji sportovní ambice :-).

2/ motor
No jo no... 130 je holt málo, no... Mělo být 150 a nic bych neřešil. V jednom anglickém článku jsem četl rozhovor s konstruktérem a testovacím jezdcem CB1000R, který vysvětloval, proč má CB jen 130 koní a není to výkonová konkurence ostatních naháčů a bylo to moooc zajímaví!
Dle článku byl původní záměr postavit přímou konkurenci FZ1, tak byl motor z fároše 06-07, který je v CB1000R, nejprve odladěn na 150 koní při 12 000 ot/min.
Průběh byl podobný jako FZ1 a motorka se sbírala až od 6 tis. otáček a byla celkově moc "točivá". Pro Hondu bez problémů, ale pro trh problém! CB1000R se prvotně vyvíjela na základě poptávky amerického trhu, kde byl dealery Hondy proveden průzkum potencionálních zákazníků, kteří měli "hlad" po moderním naháči s důrazem na výkon a krouťák ve středních otáčkách!
A tak začala hra kompromisů. Jednoznačné rozhodnutí Hondy bylo mít dostatečný výkon a krouťák k dispozici už od 4 tis. otáček aby bylo vyhověno poptávce amerického trhu.
Znamenalo to sladit motor na 10 000 ot/min., kdy byl sice normalizovaný výkon "jen" 130 koní, ale krouťák 100 Nm nastal již při 7500 ot/min!
Při testovacích jízdách pak bylo CB1000R v elasticitě motoru dokonce rychlejší než Fireblade 2007 a bylo tak rozhodnuto! Honda nepůjde cestou výkonu, ale krouťáku dle požadavku trhu. Toto se Hondě extrémně vyplatilo, neboť CB1000R je prodejním trhákem Hondy posledních let a určitě to bude milník v kategorii "naked-bike".

3/ debilní "techno" otáčkoměr
když jedu kalup, tak to mám nějak všechno rozmazaný, jak se to všechno, i včetně mě, klepe :-)
Vůbec nevidím, když už jdu k červenému! Takový techno stroj a nemá kontrolku indikace řazení při dosažení limitních otáček! Navíc vyznačení červeného pole je taky výsměch,
který by měl při jeho sledování stál zdraví. Prostě musíte jet jen "po sluchu" a to je mi nad 160km/h. k ničemu :-)

4/ nemá indikaci zařazené rychlosti
možná blbost, ale proč to tam dnes, v době, kdy je motorka samá elektronika není ??? (klidně bych i připlatil)

5/ stupidní trubička přímo u hrdla nádrže
Tak to jsem opravdu nežral. Po odklopení víčka nádrže zjistíte, že přesně polovinou otvoru prochází těsně pod vstupem hrdla jakási kovová trubička! Nechápu, proč nemohla být z výroby lehce ohnutá o cca. 2cm! Toto řešení totiž znamená, že nelze zasunout pistoli čerpacího stojanu do nádrže a musíte jak "šulíni" držet pistoli kousíček na hrdlem a dávat pořádný pozor při tankování! Navíc se mi pistole pořád vypíná, protože odstřikující kapičky benzinu indikují pistoli plný stav nádrže s palivem! No prostě masakr !!! Za tohle bych dal někomu opravdu pár facek!
Takový šotek bych od Hondy prostě nečekal!!!

Na závěr opět zopakuji, že můj popis CB1000R se vztahuje na kategorii "naked-bike". Jako žiju na zemi a spím v leže, takže si rozhodně nemyslím, že CB1000R je nějaký "kladivo" na superbiky!!!
Jen je to opravdu podvozkově velmi povedený naháč a fakt se s ním dají "zmrzliny", na klikatých úsecích, slušně potrápit! Jak přijde rovinka, tak samozřejmě blinkr a ke krajnici :-) to je jasný, ne?

P.S: budu rád za všechny postřehy a poznámky, abych mohl
článek postupně doplňovat a upravovat!
Nejsem vševěda a taky tu mohu psát bludy! Budu proto
rád, když mě případně opravíte!

Ahoj, nazdar, čau... Aleš.

EDIT 20.09.2011
Tak zatím najeto přesně 10 tis. km...
Mimo finanční dosypávky za doplňky, viz. odstavec výše, jsem musel řešit jednu menší reklamaci...
Zhruba v 6 tis. km začala téct pravá vidle a to celkem hodně... Servis mi bez výhrad na záruku vyměnil gufera a olej ve vidlích a od té doby zatím vše v pořádku...

EDIT 29.04.2012
Najeto 12 000 km bez poruchy či pádu... 2. servis za sebou... 3. sada pneu...
Můj postřeh je, že bych doporučoval na tuhle motku pneu Bridgestone BT-016 ve verzi PRO. Sada je o pár stovek dražší než seriové BT-015 a je to vynikající kompromis ceny a kvality svezení. BT-003 RS jsou na tuhle motorku už moc sporty, potřebují déle ohřát a CB nedokáže na běžné silnici využít jejich potenciál. Cena je už o dost výše něž BT-016, takže já za sebe bdoporučuju zlatou střední BT-016... Dvousměsové BT-016 vydrží na zadku 6 tisíc a na předku 12... Je to samozřejmě při sportovnější jízdě, nevím kolik by vydržely, kdybych jezdil kochačku. Seriové BT-015 vydrží více, ale zase nejsou tolik sporty... Takže pro sportovnější ambice BT-016 !!!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
speed81
speed81 napsal 19.06.17 v 22:28 10b.

Super recenze

emeric42
emeric42 napsal 05.03.17 v 17:53 10b.

Dekuji moc, pekny recenze

blackie.one
blackie.one napsal 29.08.16 v 19:45 10b.

Opravdu pěkná recenze i mi pomohla při výběru moto
Tiše závidím, že byla nová !!!
Přeji hodně km bez nehod a poruch...

Více komentářů



TOPlist