renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Gilera RC 600 (1994)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Whistler
Vloženo 19.1.2011
Aktualizováno 19.1.2011
Zobrazeno 5 783x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9

Popis motorky


Gilera RC600, velký enduro s dostatečným výkonem a tvrdším podvozkem, který se nezalekne ani těžššího terénu. Moc jich nejezdí

Více fotografii

Recenze

eRCéčko jsem koupil od chlapíka co si s ní vyhrál, takže byla na ty roky v hodně zachovalém stavu, jediná vada na kráse byla nefunkční volnoběžka, která je u těchto Rotaxů evergreenem. Ikdyž je dostupnost dílů na Gileru mizerná, sehnat volnoběžku není žádný problém, je stejná jako na KTM LC4, její cena je cca 1900,- Nakonec jsem od výměny volnoběžky upustil a startoval pouze startpákou, ikdyž mě od toho předchozí majitel odrazoval, že je to fyzicky téměř nemožné, chce to sice trochu cviku, ale postupem času jsem zjistil že pokud je člověk šikovný lehce kompresi jednoválcového šestikila přemůže. Pokud na to jde špatně, může na páce stát stokilový řízek a kompresi nepřetlačí. Osvědčilo se mi najít si bod stlačování směsi kdy jde píst do horní úvrati, páka kompresí ztvrdne, pak jí stačí o zub vrátit a švihem nakopnout. Jde to snadno. Motor je legendární ROTAX 600 Belt drive, rozvody jsou poháněné řemenem. Na ten je třeba dávat pozor, protože hodně Giler skončilo se zohýbanými ventily po tom co majitel zanedbal údržbu a řemen mu prasknul. Cena řemenu je myslím pouze 300 korun, na Gilera fóru je odkaz k jeho zakoupení. Jinak ventily a ventilová gufera myslím po lehké úpravě pasují z felicie. Motor je citlivý na kvalitní olej, je třeba dodržet specifikace a používat pouze plnou syntetiku. Výkon otoru je něco přes 40kW, tedy na endurko dostatečný, při použítí sériového výfuku je krouťák posunutý do vyšších otáček, takže je nutné motorku víc točit, po instalaci otevřeného laufu začne tahat pěkně odspoda. Podvozek je tvrdší než na jaký jsme u edurek zvyklí, po silnici se motoka vodí nádherně, v zatáčkách drží i v nečekaně velkých náklonech, nehoupe se a na brzdách je překvapivě stabilní. V terénu zvládá s přehledem i větší skoky, ovšem zárověň to na pohodlné filtrování jemných nerovností není. Podvozek mě hodně oslovil, právě pro silniční použití, vysoký pohodlný posez. Dokázal bych si na téhle motorce představit cestu po Evropě. Brzdy - přední a zadní kotouč odvádí svou práci výborně. Nevím jestli byly v základu, ale na mé motorce byly pancéřivé hadičky vepředu i vzadu. Trochu mě mrzí absence otáčkoměru na přístrojovce, měla ho jen dvoutaktní stopětadváca. Zajímavost jsou digitální hodiny, které jsou napájené vlastní tužkovou baterií. Viděl jsem toto řešení i u Cagivy, asi to bylo v té době v Itálii popolární. RC je povedená motorka vyžadující poctivou údržbu, je trochu jiným pojetím velkého endura jak ho prezentovali v devadesátých letech japonci. Vymněnil jsem jí za ostrou KTM SX250 1994 v trochu horším stavu, chtěl jsem něco co by mě potahalo po lese.

navštivte stránky www.gilera.cz moc uživatelů je sice nenavštěvuje, protože Giler u nás moc nejezdí, ale najdete tam cenné rady

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
dastr
dastr napsal 19.01.11 v 19:13

pěkná italka...

Více komentářů



TOPlist