renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha FZ1 Fazer (2009)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Boss.trx850
Vloženo 8.7.2010
Aktualizováno 8.8.2023
Zobrazeno 19 938x
HODNOCENÍ PROFILU OD 69 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8


Vloženo: 16.07.2015, Uskutečněno: 15.07.2015, Stav tachometru: 24500 km, Zhlédnuto: 38x, Firma: www.dkracing.cz


Tak jsem se konečně dostal k tomu, co jsem plánoval asi 2 roky. Chtěl jsem si trošku spravit náladu, tak jsem koupil za 350kč 16-ti zubý pastorek(originál má 17-zubů) od fa. JT zakoupený u DKracing. V Alpských vracečkáš mi chybělo více dynamiky v nízkých otáčkách, ale nechtěl jsem za každou cenu nějak rapidně zhoršit spotřebu a chtěl jsem se vyhnout zkracování řetězu v případě možného použiití 15-ti zubého pastorku(kterké by mohlo hrozit). Takže jsem šel touhle cestou.
Samozřejmně tomuhle předcházely teoretické propočty na stránkách: http://www.gearingcommander.com/
viz fotky, kde jsou teoretické maximální rychlosti u seriového převodu na každý rychlostní stupeň a následně po úpravách a vpodstatě celkově vizuálně zobrazeno, co konkrétní úprava s motorkou udělá-PECKA!

POSTUP BYL NÁSLEDUJÍCÍ:
-Po demontáži všeho potřebného byl největší problém povolit matici na hřídeli utaženou ještě z továrny. Povedlo se asi po 1 hod. úsilí, ve dvou lidech a hrubém násilí (rázový utahovák nebyl k dispozici).
-Když už to bylo dole, tak proběhla kompletní očista míst, kde člověk tak často neleze), spojená s úplnou očistou řetězu.
-nasazení nového pastorku a opětovná montáž všech komponentů, už byla pohoda.
-Po projetí a zběžném vyzkoušení, jsem provedl měření a porovnání udajů tachometru s GPS, při legálních rychlostech, kde byly vidět zásadní rozdíly (viz. foto.)
-Mnou požadovaná korekce tachometru zařízením SpeedoDRD (-10%), které jsem zakoupil už v minulosti z důvodu úpravy převodu do budoucna, byla nastavena a odzkoušena napoprvé úspěšně.
-změnou parametrů pro tachometr kalibrátorem tacho. se mi zblbnul ukazatel zařazené rychlosti.
-takže jsem musel přeprogramovat i ukazatel zařazené rychlosti, aby ukazoval správně.
-všechno se povedlo, jak mělo.
-teď už jen zbývá v klidu projet motorku a odzkoušet to zpřevodování v reálných podmínkách a změřit spotřebu v mnou používaném režimu otáček a rychlostí.
Doufám, že budu spokojený(nebyl problém z té motorky udělat zpřevodováním neřiditelnou bestii, ale nechtěl jsem rapidně zhoršit spotřebu, takže jsem zvolil kompromis, který teď budu zkoušet.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Přední kotouče dosloužily

    Už loňskou sezónu jsem cítil, že mi vibruje přední brzda při brždění. Ještě jsem to dojezdil, ale necítil jsem se s tím dobře. Proto v zimě došlo na laické proměření mikrometrem. Zjištěny rozdíly v tloušťce po obvodu min

    Typ: Oprava
    Vloženo: 03.03.2023
    Uskutečněno: 03.03.2023
    Tachometr: 51843km
    Komentářů: 2x
  • Servis+údržba

    Zima je dlouhá a už bylo třeba, dát pár věcí do pořádku. Originální řetězová sada dosloužila. Proto jsem objednal vysněnou rozetu Supesprox-Stealth. Byl problém s barvou. Chtěl jsem stříbrno-černou (46zubů-origo je 45) a

    Typ: Údržba
    Vloženo: 26.03.2020
    Uskutečněno: 26.03.2020
    Tachometr: 42930km
    Komentářů: 2x
  • Motoškola jízdy po zadním kole 6-7.7.2018

    Tak jsem dostal k narozeninám od přítelkyně a rodičů předčasný dárek ve formě voucheru na tuto motoškolu!!! :-DD Samozřejmně jsem o tento druh "zábavy a posunu v ovládání motorky" stál. Takže jsem si udělal výlet na m

    Typ: Reportáž
    Vloženo: 16.07.2018
    Uskutečněno: 15.07.2018
    Tachometr: 39000km
    Komentářů: 2x


TOPlist