renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha FZ6 Fazer (2006)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Najt_Rajdr
Vloženo 19.3.2010
Aktualizováno 10.12.2012
Zobrazeno 12 073x
HODNOCENÍ PROFILU OD 33 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.2


Vloženo: 04.04.2010, Uskutečněno: 04.04.2010, Stav tachometru: 12000 km, Zhlédnuto: 150x


Opravdu i "malý" čtyřválec dokáže zablokovat zadní kolo... aneb taky není nad to nehledat sem tam chybějící sedmičku :)

Použit byl model Gipro X-y01 . V úvahu přicházel ještě model u01, ten patří pro všechny Yamaha ABS modely. Jenomže jediný rok 2006 má mít model y01, tak se vše pro jistotu ověřilo u sympatického a sdílného prodejce www.gipro.cz a za týden se už sundávala nádrž...

Instalace se neobešla bez problémů. Hlavní problém se objevil v kabeláži nacházející se pod nádrží a na pravé straně motoru, vše nebylo na první pohled takové jak mělo. GIpro obsahovalo 1x průchozí 3-pin konektor (mezikus) a 1x napájecí kabel na +12V a 1x snímací kabel na snímač pozice klikové hřídele /počet otáček motoru/.

Krok 1
Nejprve bylo třeba zvednout nádrž a uvolnit si tak přístup ke kabeláži. Vyšroubujete dva šrouby u hlavy řízení. Pokud zcela vyšroubujete a vytáhnete šroub silentbloku v zadní části nádrže, vysunete ji z kapotáže a poté ji zvednete a zasunete šroub silentbloku zpět - nebude třeba sundávat kapotáž. Pro uchycení nádrže ve svislé poloze byla použita speciální homemade finta /viz foto/:) Bylo třeba jen odpojit párové hadičky odvzdušnění a jeden z konektorů umístěných na nádrží.

Krok 2
najít trojúhelníkový konektor 3-pin průchozí nebyl žádný problém, trocha WD40, cvak, bez problémů - identifikace snadná - byl to jediný pasující pod sedlem:)

Krok 3
Napájecí (červený) kabel GIpra měl být nakrimplován, v našem případě připájen na kteroukoli spínací skříňkou aktivovanou větev, kde se nachází +12V. Jako ideální byl vybráno vedení před konektorem pro spínač brzdového světla nožní brzdy. To vychází z hlavního svazku pod nádrží a dále se táhne podél pravého boku motocyklu až ke zmiňovanému spínači. V návodu je zmiňovaný 2-pin hnědý konektor a máte použít v něm zapojený hnědý kablík - to sedí. Zkoušečkou odzkoušeno a bez problémů připojeno.

Krok 4
Kablík (hnědozelený) , který měl snímat hodnoty /otáčky motoru/ ze senzoru klikové hřídele byl větší problém. Výrobce GIpra uvádí, že jej máme připojit na šedý kabel vycházející z klikové skříně. Ten má jít v páru s černo-modrým. Pozor - pod nádrží se žádný takový pár na první pohled nenachází. Je tam "asijská finta" v podobě rozdílu barev PŘED A ZA KONEKTOREM. Před černým konektorem po pravé straně od hlavní kabeláže jsou námi hledané barvičky, ale za konektorem (tedy část, kterou vidíme na první pohled) je již pár tvořící bílý a šedý kabel. Pokud tedy odbalíte izolaci před konektorem /blíže hlavnímu svazku/ , najdete hledané barvy. Po nějaké době byl tedy úspěšně lokalizován hledaný šedý kabel a také úspěšně připájen. Můžete použít i další přiloženou krimplovací spojku - ale ta je pro drát stejnou slastí jako je asi nasazení pout o průměru ořechu :) Proti vkusu ale žádný dišputát, každý má své úchylky... (mezera pro drátek je cca 0,5mm - báli jsme se střižení drátku).

Krok 5
Zbývající sdruženou kabeláž směřující z pod nádrže do samotné jednotky GIpra jsme vedli po pravé straně airboxu těsně nad rámem, poté přes pravý otvor v rámu u hlavy řízení . Z tohoto otvoru byl kablík veden esíčkem do pravé části kapotáže k hrazdičce, která drží přední kapotu v pravé části rámu . Tam byl pečlivě uchycen plastovým páskem, stejně tak jako na předchozích úsecích cesty. Další pásek byl poté dán na konektor předního blinkru, podél kterého bylo Gipro vedeno. Někde tam se také nachází propojovací konektor od digitální jednotky GIpro k zbytku kabeláže (bílý 4-pin, oba tyto kusy byly součástí dodávky). Poslední plastový pásek byl uchycen na hrazdu, která drží čumák kapotáže na rámu před vidlicí. A voila - GIpro čouhá vedle levé části budíků - zatím přilepeno oboustranou páskou, časem bude kovový držák uchycen do imbusu, který se nachází hned nalevo od budíků.
Na závěr řádně zaizolujeme a upevníme plastovými pásky všechny části nově zapojené kabeláže v prostoru pod nádrží.

Konfigurace již proběhla bez sebemenších problémů - jede to, bliká to, svítí to. Spokojenost.

PS: Toto není kompletní návod na celou instalaci, jen pokrývá nejasné části originálního návodu, který je zde připojen v PDF.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
LADIS007 (20) napsal 24.04.2023 v 21:39

Čau. Díky za upřesnění. Jen se chci zeptat, je rozdíl, zda se to dává před nebo za konektorem? A ještě jeden dotaz: ty rychlospojky na dráty, ty dráty se mají svléknout?

jardarau (0) napsal 12.03.2015 v 09:02

Zdar chlapi kamarád si koupil 2008 a já mu to mám montovat zakoupil gipro GPX - U 01.V návodu je ale připojení ještě jednoho kablíku a to bílého signál rychlosti nevíte na kterej drát at to nemusím hledat.Díky.

vojtech87 (0) napsal 02.04.2014 v 12:30

Super návod a fotodokumentace, díky!
Dnes jsem Gipro-X také instaloval na mého Fazera a dost mi to pomohlo při hledání těch správných drátků.

Jen ještě upřesním, co se v originálním manuálu také nepíše... Při prvním spuštění Gipro-X je potřeba zařízení zkalibrovat. Zapnete klíček, na displeji se postupně objeví 6-5-4-3-2-1, poté začne blikat L, nastartujete motor, L začne blikat rychleji. Až sem je to v návodu napsané, ale chybí to podstatné - pak se postupně objevují jednotlivé převodové stupně, je třeba jet a vždy přeřadit podle ukazatele, tím se zkalibruje.
Pokud tendle postup pokazíte (jako se to stalo mě, protože mi nedošlo, že se to takhle teprve kalibruje), tak vám to pak bude psát blbosti (mě to ukazovalo o stupeň víc a počítal maximálně do 4 ).

Co udělat, když to pokazíte, nebo když by vám to časem začalo zlobit (také se v manuálu nepíše) - restart jednotky. Kdo by si myslel, že stačí odpojit napájecí kabel od Gipro nebo jen baterku, je na omylu jako já a může si ušetřit jedno zbytečné rozebírání masky a odklápění nádrže Je potřeba zapnout klíček, Gipro začne počítat 1-2-3-4-5-6, při 5 klíček vypnout. Todle zopakovat 5x (nemohu potvrdit, já to musel dělat víckrát, ale to bylo asi tím, že mi to počítalo jen do 4). Tím se Gipro vyresetuje a po dalším spuštění bude opět počítat od 6 dolu a pak bude blikat L (learning) - jednotku je možné pak znovu zkalibrovat.


Nejnovější záznamy v deníku
  • Výroba a montáž konstrukce na podpěru textilních brašen

    Brašny za hubičku, i když jen 15 litrů - bylo nezbytné koupit velmi krátké brašny. Na motorce by vlály a odřely by podsedlovku, tak jsme vyrobili podpůrnou konstrukci. Cíl bylo to, aby bylo dost místa pro nohy spolujezdc

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 22.08.2010
    Uskutečněno: 22.08.2010
    Komentářů: 2x


TOPlist