50cc!5,5,5HP/8700RPM = Jawa Mustang
Recenze
Mou druhou motorkou se od 14.8.2008 stala Jawa 50, typ 23 Mustang. Stroj žene ležatá, dvoudobá, vzduchem chlazená padesátka(vrtání x zdvih 38 x 44mm). O rozvod směsi se stará píst. Motor je osazen italským karburátorem DellOrto PHBG 19,filtr sání je taktéž z Itálie - Malossi. Válec upravoval Stejsky a mohu doporučit - jízdní vlastnosti a průběh výkonu ve všech otáčkách se markantně zlepšil. Výfuk je složen ze seriového kolene a dvoukomorového výfuku primárně určeného na slimáka. Průměr klikového hřídele je ponechán sérivý, tudíž 100mm, ale ojnice je přelisovaná na ojnici značky CKR s jehlovým ložiskem pro pístní čep. Celý klikový hřídel se točí v ložiskách SKF. Třístupňová převodovka včetně jejího automatu byla ponechána sériová. Spojka byla osazena lemelami s ferodovým obložením. Zapalování obstarává Magneto s výkonem 30W - přední žárovka 6V 25/25W a vzadu svítí pět červených Led-diod. Kladívkový system zapalování ponechán. Jezdím na stálý sekundární převod 12/55 zubů. Co se týče rámu a podvozku, byl rám vyztužen dvěma vzpěrami a Zadní tlumiče nahrazeny novými a mnohem lepšími tlumiči od Zbrojovky Březnice. Pneumatiky byly zvoleny Continental ContiGO! o klasickém rozměru 2,75/16. Charakteristickými znaky mého stroje oproti originálu je přední světlo ze Simsona, dále a spínací skříňka na klíček, zabudovaná do kastlíku, zcátka, tachometr a taky červeno černá kombinace laku s chromovými prvky. Pro lepší vzhled a celkový dojem jsem nahradil všechny šrouby za zinkované imbusy, které nahradily staré, mnohdy rezavé šestihranné šrouby. Více Vám napoví fotky celého stroje a deník.
Máš to moc pěkný, ale jednu věc bys měl rozhodně řešit - do hliníku by nikdy neměly přijít zinkovaný šrouby! (viz tvůj motor). Mezi zinkem a hliníkem probíhá reakce, která je sice dost pomalá, ale za pár let tam už závit nebude.
Většinou se na motory používají niklovaný nebo černěný šrouby.
Perfektní jawička
jet za pianem kilo se tak nevidi. 10b
teda spíše ze sima