Prvni model RD07, koupeno ve Vidni, k jezdeni prevazne offroad.
Recenze
Sumasumarum: Motorka ktera zvladne jezdit offroad i silnici, nikde vsak neni excelentni
Pocity po presednuti z BMW:
Afrika nejede, nebzdi, fouka mi do helmy ale dobre se na tom zataci a clovek sedi pekne pohodlne...
Motor zadna slava... BMW jelo od spodu stejne(vykonovesamozrejme nesrovnatelne lip), chce to proste 2,5t.ot spise 3t.ot. Po vymene brzdove kapaliny (teda spis usazene indulony) se brzdy zlepsily o 100proc... takze vzhledem k jizdnim rychlostem to uz celkem ujde. Super zustava manevrovatelnost a "rejd".. neni to proste uz dlouhy cestak ale obratnejsi endurko.
Jak vidim afriku po 3 sezonach:
Afriku stale jeste mam ikdyz uz pokukuji po motorce jine... Motorka zvladne vsechno, jezdim offroad na ukrajine i obcas v "zime" v CR, obuti C-02+ treleborg army, minus je jeji vaha v terenu ale pri svych 192cm se to da zvladnout a clovek stiha motorkam typu XT, DR apod. Nejvetsi slabinou zustava podvozek, na predku mam progresy a husty olej.. zlepseni je ale stale je to moc tezke na predek. Zadek take zvednuty a tvrdsi pero, tam problem necitim. Vykonu v lese, na polnackach s 15z prednim koleckem dostatek, da se brblat na 2ku, moto ochotne vyrazi kupredu... pri padech je moto dobre chranene, blinkry nerozbitne... tady je "stara" koncepce plusem.
Na silnici(mitas E07) si to s afrikou proste nedokazu nejak uzit.. osobne nechapu lidi co si afriku koupi pouze na jezdeni po asfaltu, kdyz je kolem daleko vice lepsich motorek! Dalnicni tempo je idelani tak do 120km/h nebo dat zase o zoubek vice na predni kolecko, afrika uz tak toci kolem 5,5tis. ot.
Nastupci po Africe?
Do stejne kategorie spada pouze BMW 800 GS a muj sen BMW HP2 enduro... ale ty penize
Kdybych chtel:
1)vice offroadu: BMW F650 GS Dakar ... lehci jednovalec s 21p kolem, nebo radikalnejsi KTM 690R, BMW 650X
2)vice silnice a turistiky: BMW 1100/1150GS (KTM 950/990 me moc neoslovily)
Servis-Historie:
Koupena na podzim r. 2008 z A. s krasnymi 96tis km.
- vymnenen olej a svicky
- nova baterie
Do leta 2009 najeto cca 3tis km, silnice jen na Elefanttrefen a zpet, jinak teren.
- do terenu predni 15zub kolecko (doporucuju!)
- tvrdsi zadni pruzina od vikinga
- delsi vidlicka pod central
- delsi pistky v prednich vidlich
- progresy wilbers, litr oleje 15W, zbytek 10W
Srpen 2009 pred Albanii:
- nova spojka vcetne pruzin a loziska
- nova loziska a gufera v kolech i na rozete
- zapojeni benzinove pumpy pres rele
- pridavna svetla
- vymena gufer na ventilech (prestala zrat olej-cca 2dc na 3tis km)
- nove rozvody motoru!(2x retez morse 2x ozubene kolo honda na vacce)
- novy vzduchovy filtr, olejovy, olej.
(po albanii najeto 103tis, cesta ve dvou , 3 kufry, spotreba 6-7l/100)
Srpen 2011 pred Marokem:
- nove vsechny brzdove desticky
- novy olej, filtr
- nove lozisko do krku rizeni
- novy olej do vidli
- nova retezova sada CZ (16+46)
- prezuto zpet na silnicni mitas E07 predek, E09 dakar zadek
Pěkná motorka...a ta fotka z Ukrajiny musel to bejt super zážitek :)
Pěkný foto z cest...10b a vzhůru za V Twin dobrodružstvím...
nádhera
Je boží jednou si ji taky musím pořídit Jasných 10b
Krásná Afrika a dobrá volba. Přeji mnoho pohodových km v sedle endurka. Dávám 10b