renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda XRV 750 Africa Twin (1994)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Bobbr13
Vloženo 7.12.2015
Aktualizováno 18.3.2021
Zobrazeno 3 697x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Když jsem po dokončení školy začal pracovat, začal jsem si plnit sny. Cestování mě vždy bavilo už na Jawě 250, ale na delší výpravy to prostě nestačilo. Pokukoval jsem tedy po velkých adventurech od BMW přes Super Tenere po Africu.

Více fotografii

Výška jezdce: 191 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha XTZ 750 SuperTenere: Silná, rychlá, levná, pěkná XX horší dostupnost dílů, vysoká spotřeba
BMW F 650 GS: Cena, pověst XX jednobuch, BMW
BMW R 1100 GS: Velká, silná, celkem spolehlivá XX cena, náročnější údržba, podle mého názoru mnohem horší možnost opravy někde v pustině

První dojmy - Nejdřív jsem se na ni jel podívat, pořádně jsem ji okouknul, ale byl jsem skeptický, prostě se mi zdála cena moc nízká oproti ostatním, avšak i tak vysoká na víc jak 20ti letou motorku. Nedalo mi to, sehnal jsem peníze a jel pro ni. První projížďka bylo něco neskutečnýho a věděl jsem, že tohle je žena mého života. Jedná se o verzi 35kw škrcenou restriktory i vačkami. Cesta domů měla skoro 100 km začala sluníčkem a končila deštěm, takže jsem si zkusil co šlo. Výkon 35kw je dostatečný, spotřeba kolem 5,5l, lahodný zvuk...

Motorku bych doporučil pro - Motorka je dělaná pro opravdové expedice až na kraj světa. Dá se opravit skoro stejně lehko jako Jawa, spotřeba okolo 5,5L zaručuje dlouhý dojezd na 22L nádrž a je velký výběr příslušenství.

Doplňky na motorce - -nejvíce hrdý jsem na větrný štít tvarově napodobující stroje z dakaru - vyrobil jsem ho z lamina a už jsme spolu 4 sezony a funguje parádně
-padací rámy
-nosiče kufrů + kufry UKSA 2x45L
-centrální stojan
-zadní progresivní pružina + prodloužený vidlička (motorka se přizvedla a má supr výšku i v plné náloži a ve dvou lidech)
-relé dobíjení elesys
-palivové čerpadlo s předělaným spínáním přes relé + tlačítko na manuální spuštění čerpadla
-laděný výfuk ART
-sedlo Bagster
-vyhřívané hefty
-rozšíření stupaček








Recenze

Vybral jsem si ji pro svou spolehlivost, nízkou spotřebu, jednoduchou avšak kvalitní stavbu, kterou si snadno dokážu opravit, snadnou dostupnost dílů, navíc jsem narazil na nabídku za rozumné peníze v rozumném stavu

30.12.2020 Výměna svíček Objednána řetezová sada plus řetězové kolečko KKBike z itálie na prodloužení životnosti výstupní hřídele sekundáru, která je ještě v dobrém stavu, ale lepší dřív než pozdě. Vlastně je to taková příprava na prodej, na který sice nespěchám, ale bude asi nutností. 17.10.2020 jsem si pořídil Yamahu FZ1 Fazer, rok 2009, ze které jsem unešený. Afrika mě už nějakou dobu nenaplňuje tak, jako dřív. Je to prostě nějaký vývoj. Budu na ni do smrti vzpomínat, na naší výpravu balkánem úplně nejvíc <3

Obutí ZADNÍ
MITAS E-09 - zatím nejlepší pneu na zadek, naprostá spokojenost, dá se jet fakt střelba, už jsem párkrát škrtal kuframa a nebo si v dešti motorku povodit do zatáček bokem
MITAS E07 - dlouhatánská výdrž, ale stačí tráva nebo malinko bláta a jste na zemi, určitě však koupím na nějaký silniční trip
Obutí PŘEDNÍ
E09 - fungovala dobře, zhruba stejný nájezd jako zadní
E10 - asi o malinko vyšší kilometrový průběh než 09 ale znovu se k nim nevrátím
TKC80 - uvidíme příští sezonu

2015
Pneu MITAS E09 DAKAR vředu i vzadu (super pneu, najeto do výměny cca 7000km)
Najeto mám něco okolo 5000, z toho cca 2500 na dovolené po slovensku a maďarsku. Běhěm dovolené jsem neměl větší problém, kromě zazlobení palivového čerpadla a na konci dovolené jsem oddělal i relé.
Před dovolenou jsem zakoupil alu kufry 2x 45L od UKSy. Jejich velikost pro jednoho člověka je snad až moc velká, pro dva si myslím, že budou stačit. Na víkách jsem vozil stan a spacák, uchycené pomocí kurtů. Velká výhoda je, že je nelze odmontovat bez otevření uzamykatelného víka, ale sundané je mám do pů minuty. Potom se na nich dá pěkně sedět u ohně apod.

S originální pružinou není problém jezdit sám, avšak pokud za sebe posadím 90kg kámoše nebo bábovku a kufry, motorka si sedne. Zakoupil jsem proto sadu progresivních pružin, na jejich odzkoušení a instalaci dojde až v příštím roce.

2016
Obuto na zadní Mitas E07 DAKAR, přední Mitas E10 (E10 sjetá do klínů, zralá na výměnu cca 7-8000km, E07 ještě několik tisíc zvládne)
Trip po balkánu, najeto něco přes 6000km, 2x zazlobilo čerpadlo, ale stačí poklepat a cvaká dál. V offu se ulomila vzpěra mezi nosiči kufrů, vařeno v Bulharsku v obci Kremen. Místní zemědělci zavařili jakousi trafosvářečkou a bez kukly. Sice se snažily, ale na prvním dalším offroadu se svár znovu zlomil. Nakonec zakurtováno a odjeto až domů.

2017
Odjeto max pár stovek km.

2018
Trip Jeseníky, Krkonoše, kousek Polska. Nový laďák, delší vidlička centrálu.
Plán přestavby předních vidlic na USD z YZ250, nakonec plán padl z nedostatku času. Vše potřebné uloženo do budoucna. Bohužel jsem počítal s dokončením, a tak jsem se zbavil originálního předního blatníku a předních progresivních pružin.
Použit blatník na YZ supermoto a hustější olej. Vidlice dostali repasovou sadu a kupodivu se chovají najednou velmi dobře i bez progresu.

2019
Rekreace u Balatonu ve dvou, najeto cca 700km, spotřeba 7,5L, vše funguje jak má.
Tento rok přibude ještě jeden kanystr na benzín a dva nosiče na PET lahve případně jiné lahve na pití.
Náhodou jsem na FB kápnul na týpka s polotovary na rozšíření stupaček, neváhal jsem a objednal. Ihned jsem je navařil a s výsledkem jsem mega nadšený, vypadají úžasně a jsou velmi pohodlné. Od stejného borce jsem vzal i výpalek mřížky světlometů. Na jeho instalaci teprve přijde čas.

Plány 2020


Již zakoupeno nové obutí. E07 DAKAR dozadu, vpředu bude Continental TKC80
Na novou sezonu se chystají další cestovní úpravy. Rád bych Hliníkový TOP CASE od UKSY, předkopy pro úlevu nohou na delší cestě a přídavná světla.

Úpravy:
-nejvíce hrdý jsem na větrný štít tvarově napodobující stroje z dakaru - vyrobil jsem ho z lamina a už jsme spolu 4 sezony a funguje parádně
-padací rámy
-nosiče kufrů + kufry UKSA 2x45L
-centrální stojan
-zadní progresivní pružina + prodloužený vidlička (motorka se přizvedla a má supr výšku i v plné náloži a ve dvou lidech)
-relé dobíjení ELESYS
-palivové čerpadlo s předělaným spínáním přes relé + tlačítko na manuální spuštění čerpadla
-laděný výfuk ART
-sedlo Bagster
-vyhřívané hefty
-nosič topcase vlastní výroby


30.12.2020 Výměna svíček Řetězová sada plus řetězové kolečko KKBike z itálie na prodloužení životnosti výstupní hřídele sekundáru, která je ještě v dobrém stavu, ale lepší dřív než pozdě. Vlastně je to taková příprava na prodej, na který sice nespěchám, ale bude asi nutností. 17.10.2020 jsem si pořídil Yamahu FZ1 Fazer, rok 2009, ze které jsem unešený. Afrika mě už nějakou dobu nenaplňuje tak, jako dřív. Je to prostě nějaký vývoj. Budu na ni do smrti vzpomínat, na naší výpravu balkánem úplně nejvíc <3

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Leoš73
Leoš73 napsal 25.02.21 v 11:12 10b.

tak to má vypadat motorka je na cestování , hodně štastných km a třeba se někde potkáme

DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 20.07.17 v 23:45 10b.

Radus88
Radus88 napsal 08.01.16 v 17:37 10b.

parádní mašina, máš ji pěkně udělanou 10 b.

Bobbr13
Bobbr13 napsal 09.12.15 v 15:43

Brian1986 ano jedná se o přelomový model rok93, první registrace je ale 1994 tak jsem psal to. Díky za komenty je to fešanda a těším se další sezonu, uvidíme kam společně vyrazíme. Nejvíc nás zatím láká východ a sever...

Milan1963
Milan1963 napsal 09.12.15 v 11:55 10b.

hezké fotky .

Více komentářů



TOPlist