PROFIL MOTORKY

Aprilia Tuareg 660 (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník petr0035
Vloženo 16.10.2023
Aktualizováno 11.3.2024
Zobrazeno 3 521x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Padáky, světla, central

Vloženo: 04.03.2024, Uskutečněno: 03.03.2024, Stav tachometru: 4350 km, Zhlédnuto: 233x


Teplo se nám blíží, věci smutněly ve sklepě, bylo na čase je hodit na mašinu. Co tu tedy máme? Padáky a centrální stojan přišly z Německa z eshopu Motea. Objednával jsem je 28.12. a přišly začátkem února. Po objednání mě hned upozornili, že jsem objednal zboží s delší čekací dobou. Překvapivě vypadá oboje celkem bytelně a má to i nějakou váhu, mělo by to tedy plnit účel. Dále tu máme světla, jsou to stejné světla, které najdete na Allegru nebo Kauflandu, prostě kdekoliv. Rozdíl? Cena. Já je koupil z Aliku za necelou tisícovku. Přišly do 14ti dnů. Přívodní drátky jsem předělal na origo zásuvku, takže jdou spínat originálním tlačítkem na řídítkách i motorka detekuje origo mlhovky a zobrazuje je na displeji. Přiložený materiál byl kompletní, přesně na šroubek/podložku, jak Čína tak Němci.

Elektro příprava světel
Prvně jsem musel udělat elektro přípravu na světla, což zahrnovalo demontáž bočního plastu. Připojení kabeláže na zásuvku šlo snadno, trochu horší bylo následně schovat kabeláž a přichytit ji tak, aby nezavazela nasazení plastu. Ideální by bylo celou kabeláž zkrátit, ale to by obnášelo narušení izolace, moc jebačky a mi se prostě nechtělo, vlastně jsem to ani nepájel, ale využil fastonky. Jednak tam byly některé původní, které jsem mohl využít a jednak mi to přišlo jako elegantnější řešení. Shrnuto podtrženo, motorka je hned zaregistrovala a funguje to výborně. Kablíky pro světla jsem vytáhl nad chladičem.

Padací rámy.
Původní šrouby na motoru se mi nepodařilo povolit malou ráčnou, proto jsem si přivezl historický vercajk TONA z chaty, tím to šlo levou zádní. Instalace na boční šrouby byla easy, horší bylo spojení vepředu, chtělo to trochu síly, aby se daly spojit, ale podařilo se, boční šrouby už byla hračka dotáhnout. Instalace tedy celkem na pohodu, dalo by se říct, že padáky sedly celkem dobře, čekal jsem nějaký zádrhel, ale nic. Horší je, že bych je asi musel demontovat v případě opravy světel, kdyby shořela pojistka nebo kdybych chtěl měnit třeba mřížku chladiče. Ale je to celkem rychlovka.

Slidery na padáky
Opět Čína, překvapivě kvalitní, šly utáhnout na byka, nehýbou se, drží na čtyřech šroubech. Objednal jsem čtyři, dva mi zbyly.

Instalace světel
Světla jsem původně chtěl dát na spodní trubky, ale nešlo mi to dotáhnou na tolik, abych byl spokojený. Jako zásadní nedostatek vnímám měkký plast, který drží matičku, ta se začne protáčet a znemožní dotažení na byka, což mě přiznávám sere a znervózňuje, nicméně to vypadá, že drží dostatečně silně. Vše ostatní šlo dotáhnout dle potřeby. Teď mě ještě napadá skutečnost, že spodní trubky byly příliš úzké a horní jsou příliš tlusté, ale to není chyba světel, podložky se dají vyndat, nicméně mi to bez nich připadalo horší, než s nimi. Naštěstí se ty plasty dají sehnat na Číně i u nás samostatně. Jinak svítí parádně, ještě přidám, nějaké další fotky, neměl jsem o víkendu čas fotit.

Instalace hlavního stojanu
Ta piča, která vymyslela díru pro šroub za řetězem si zaslouží místo v pekle. Snadnější by bylo mít motorku na servisním stojanu a demontovat celý boční stojan, řadičku, atd, ale s tím se mi nechtělo jebat a nedisponují servisním stojanem, proto sem si pořídil hlavní, navíc ten mám všude sebou a můžu servisovat kdekoliv. Kostra stojanu je v celku a je těžká jak kráva, fakt bytelná, doporučuji nejdřív přichytit spodní šroubky, pak je to jak na houpačce a dá se to jednoduše zvednout. Šroub za řetězem jsem tam rval přes půl hodiny, protože je tam naprosto dementní přístup. Musíte vše odstrojit, abyste viděli přední rozetu a potom od ní tam šroub cpát, jenže mi mrcha nechtěla chytit a furt vadil řetěz. Ten jsem nakonec stáhl páskama, což hodně pomohlo, protože se tam nepletl. Nakonec to chytlo, ale zase kvůli nedostatku místa jsem to dotahoval jak šulin po čtvrt otáčkách. Nyní si uvědomuji, že jsem mohl použít klíč, který má funkci račny, ale nevím, jestli 17 zrovna mám. Zbytek šroubů celkem v cajku. Jinak motorka musí být studená, jinak se spálíte o výfuk, jen upozorňuji, bacha na to. Instalace vidle (stojanu) už byla v pohodě, to jsem měl za chvilku. V balení byly dvě pružiny, vnější a vnitřní, natahoval jsem každou zvlášť, dohromady mi to nešlo. Fuj, konec, hotovo, tma, zas kurva nikam nepojedu... Co jsem taky nepochopil bylo, že odtoková hadička je uchycená na spodní dírce pro šroub páskou. Jako proč? Mám otvor na centrální stojan a zajebu ho páskou, která drží odtokovou hadičku? A když otvor vyplním šroubem, na co pak přichytím hadičku? Viditelně někdo zas nepřemýšlel.

Dodatečné info k řetězu, nevím čím ho mazali v autorizáku, ale kolem přední rozety bylo tolik bordelu, že jsem způsobil ekologickou katastrofu. Tolik maziva (připadalo mi to jak vazelína), sem fakt nečekal, vůbec se nedivím, že řetěz byl rezavý jak prase. Plno bordelu na něm muselo být. Použil jsem odrezovač Liqui Moly Pro-Line, je neagresivní vůči plastům a gumě, dále čistič od Motulu, to co kdysi bývalo kuchyňskou utěrkou, se změnilo v pirátskou vlajku černou, jak tak ďura ve vesmíru, ve které se ztratí i světlo. Výsledek není špatný, ale ještě to bude chtít vzít. Ještě jsem použil samozřejmě kartáč. Řetěz jsem mázl sprejem od Castrolu, uvidím, jak bude fungovat.

Ceny:
Padáky a centrál v jedné objednávce 6290 včetně poštovného
Světla 982 včetně poštovného
Konektor 40 včetně poštovného (Čína)
Fastonky cca 16 korun
Smršťovací bužírka 0,30 korun. Nevím, mám sadu z Číny za 40 kaček, kde jich je snad 200
Slidery 250 korun za 4 kousky včetně poštovného

Čeká mě ještě instalace zásuvky, tu mám doma. Opět Čína, cena 108 korun, dvě usb, krytka, vypínač pod gumou, Quick Charge 3.0, takže by měla být výkonnější než originál zásuvka.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
31081 (679) napsal 06.03.2024 v 07:11

elvis78 (136) napsal 05.03.2024 v 12:18

Nemůžu si pomoct. Touareg je nádhernej už z výroby, elegatně štíhlý. Tu trubku kolem motorky, ten kryt světla bych já osobně nedával a ty přídavný světýlka dejme tomu někam chytnul ale níž
ale třeba se mi to jednou začne líbít. Počkám si na další fotky v deníku
Snad jsem Tě nenasr...

2 reakce

petr0035
petr0035 05.03.2024 v 12:38

Jasně no, já bych si ale nafackoval, kdyby se mu něco stalo, proto ty trubky. Poprvé, jak jsem ho jel ukázal kolegovi do práce, jsem po zastavení zavrávoral a s vypětím všech sil ho udržel na místě. Je to pro můj klid duše. Zvažuju místo mřížky ještě plexi, které se nalepí na světlomet, ona ta mřížka totiž trochu ubírá světla. A ty mlhovky měly být původně níž, ale tím, že to šlo na piču dotáhnout, tak jsem je dal výš, možná ještě s nimi něco vymyslím.


Milan1963 (274) napsal 05.03.2024 v 11:01

Pěkná práce. Závidím těm, kdo rozumí elektrice a mají dílnu...

1 reakce

petr0035
petr0035 05.03.2024 v 11:37

V kuchyni na stole.



Nejnovější záznamy v deníku
  • Mřížka reflektoru

    Před zazimováním jsem ještě nainstaloval mřížku reflektoru. Instalace snadná. K mřížce byly šrouby, válečky pro podložení a klasické podložky. Celkem mě překvapilo sundávání plexi. Celé to je v plastu krom šroubků. Šroub

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 01.12.2023
    Uskutečněno: 01.12.2023
    Tachometr: 4290km
  • Deflektor

    Hodil jsem na kanárka deflektor, pro lepší proudění vzduchu nad helmu. Zatím mám jednu cestu a ještě to šteluju, ale zdá se, že to pomáhá. :-DD Je to obyč deflektor z Číny, se středovým uchycením, neb se dvěma bočními b

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 02.11.2023
    Uskutečněno: 02.11.2023
    Tachometr: 3800km
    Komentářů: 1x


TOPlist