Yamaha FZ6 Fazer (2008)

Aktualizováno 2.10.2023
Zobrazeno 928x

po 10ti letech zpět k velkým motorkám, těšil jsem se jak blázen

Honda CB 600F Hornet: jedna mi utekla o pár hodin, pak už se nic kloudného neobjevilo

První dojmy - první pojížďka při koupi byla jako když bych nikdy nejel na motorce - 10 let sem měl pauzu od silných motorek (těch 10 let jsem mezitím jezdil na pitbiku a Skůtru 50 2T). Měl jsem asi hlavně strach a respekt co mám pod zadkem, přeci jen jsem dlouho na velké mašině neseděl. První výjezd na hlavní, pomaličku přidávat, 1,2,3,4,5,6 padaly tam sami, řekl sem si sakra, to bude super stroj na cestování :) to mě nemile překvapilo byla hrozně měkká přední vidlice, při sebemenším brždění se strašně noří, tohle budu muset vyřešit!

Doplňky na motorce - Výfuky Sharon Racing Exhaust
předělané svícení na obě světla
Držák kufru, plotna a kufr Shad 45

Nejsem žádný velký motorkář co najede deseti tisíce km za rok, nesedlal jsem 100 různých motorek abych poznal všechny rozdíly a maličkosti. Jsem jen obyčejný kluk co má rád motorky a který se po 10ti letech pauzy (kdy prodal FZS 600 protože to v hlavě prostě ještě neměl srovnaný a hrozilo že bych se taky někdy nemusel vrátit domů) rozhodl že už je vyklidněný a chce zpátky k motorkám zažívat ten pocit volnosti a pokud možno poslouchat nějaký pěkně jadrný zvuk z výfuků :)

Původní záměr byl prodat skůtra (protože manželka se na něj bála a že na něm prostě jezdit nebude, tak proč se nadále omezovat kubaturou že?) a za utržené peníze koupit nějakou dospělou motorku. Rozpočet by tedy jasný a věděl jsem že to bude buď totální vrak a nebo hodně stará klasická motorka která bude v ok stavu pokud se budu dlouho poohlížet.

No jo, jenže to si takhle projíždíte inzeráty a najednou krásný Hornet málo najeto, rok 2006, doplňky, za 45! No byl jsem u vytržení, cena o 20 míň než by se měl normálně prodávat, tohle přece nemůžu nechat být i když to bude přez můj původní rozpočet. No a do rána byl prodaný a mě zůstali oči pro pláč - to e najednou jste v hlavě nastavený na daleko lepší motorku než jste původně čekali a teď už víte že se dají sehnat a už nechcete tu starou vylítanou :D

Tak začalo hledání Hornetů a FZ6. Nakonec jsem po 2 měsících narazil na krásnou FZ6 N která byla 360km daleko, 59000 najeto, ale s nějakým servisem a vypadala fakt hezky za 55 tisíc. Pán po telefonu v pohodě, nic neni problém, vše udělaný jen zrovna odjíždí pryč, pak se ozve. 14 dní nic, nezvedal telefony, típal, neodpovídal na sms, byl jsem zoufalej protože jsem se na ni jak blázen upnul což byla chyba. Mezi tím proběhlo pár dalších inzerátu něco lepšího neco horšího..

A nakonec z čista jasna inzerát na FB marketplace - inzerát na Yamaha FZ6 S Fazer, inzerována sotva 5 minut, uškrcená verze 57kw, rok 2008, 33000 najeto, 12km od baráku, hned volám a zjišťuju. Dohodnutá prohlídka a jedem se švárou se na ní podívat. Laďáky od Sharonu, kufr s plotnou, vyšší turistické plexi, vše ok, prvním majitelem položená na štěrku = osekaný rám na kamínků ani nechci říkat odřený, prostě jen osekaný. Projedu se, jízda vše v pohodě, jen přední tlumiče moc měkké, nevím zda chybí olej nebo je to normální jev. Ještě pár info k motorce, řešíme cenu, 2 tisíce dolu sleva a dohodnuto :) týden na to jsem pro ni jel, zaplatil a už stojí doma :) veliká radost a úleva že už nemusím řešit každý den několik hodin hledání na internetu co kde jaká motorka a podobně.. koupí se mi strašně ulevilo

Nemám na ní najeto ještě skoro nic, jen nějakých 300km.

Co jsem zjistil :
přefoukané obě pneu (upuštěno na správný tlak)
zadní kolo vyosené na štelovacích šroubech což vedlo k tahnutí k jedné straně (seřízeno provázkovou metodou)
stržený závit na plusu na baterce takže byl špatný kontakt a baterka se jevila že je v prdeli, nešlo nastartovat ani po nabití, ale dobíjení bylo v pohodě. Nakonec jsem dal protimatku na šroubek baterky, chvíli jsem jezdil a najednou motorka startuje jako dřív :) muselo to být špatným kontaktem na baterce a ztrátovými proudy.
přední tlumiče měkké jak blázen, řeším zda se pokusím udělat opravu doma a nebo dám do servisu
Je to seškrcená verze na dorazu plynu, zatím to tak nechám a když by někdy chybělo trochu výkonu tak mohu kdykoliv otevřít

Když se točí do 6ti tisíc, je to hodná motorka, pohodlné svezení a má to i spodek takže lze předjíždět i na nižší otáčky. Když se nechá vytočit nad tak to jede jak píchlá svině, nechápu k čemu je to potřeba :D motorkáři co sedlají daleko výkonnější stroje prominou, pro mne je to výkonu až až

Jo a zvuk s výfuky od Sharonu (bez DB killeru) je brutální, nádhernej. Původně když jsem je vyndal a chvíli se projel mi brněla hlava a říkám si to nee za tohle mě sousedi zabijou. Nakonec je rozhodnuto že zatím zpátky nepujdou a budu si užívat zvuk :) pokud pojedem někam na delší výlet nahodím je zpět

Má to sílu

context
context napsal 13.10.23 v 14:48 10b.

Pěkná mašina, přeji hodně najetých km bez nehod a dlouhou sezonu nejen v tomto roce

JenyYamaha
JenyYamaha napsal 06.10.23 v 11:41 10b.

také mám Fazera a jsem spokojený, přeji spoustu km bez nehody

HQMario
HQMario napsal 04.10.23 v 20:30 10b.

Mašinka vypadá moc dobře a moc hezky se to četlo. Vítej v klubu "nadšenců" a pořádně si tu krasavici užij

JardaBar
JardaBar napsal 02.10.23 v 21:42 10b.

to nadšení po větší pauze je na tom to nejlepší , taky jsem to tak měl