renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Yamaha FZ6 Fazer (2004)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník KAXE
Vloženo 14.10.2016
Aktualizováno 9.6.2017
Zobrazeno 3 374x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Oproti moji předchozí XJ ohromnej skok.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha YZF-R1: důvod neuveden

První dojmy - Padla hned do ruky. Super jízda..

Motorku bych doporučil pro - Na cestování , pohodlně ve dvou. I na svižnější jízdu.

Recenze

Yamahu FZ-6 . považuju ve své třídě za jednu z nejlepších motorek, proto ho mam v garáži…

Nahatá verze eFZeta je dle mého názoru mnohem přitažlivější, než kapotovaná sestra s přídomkem Fazer. Už na stojánku z ní vyzařuje síla lákající k nelegálním věcem. Přední světlo alá MV Agusta, hliníkový rám a výfuky svedené pod sedlo, vytvářejí dohromady krásného streetfightera už v sérii. A to jsem ještě nezmínil motor z R6, který je zárukou perfektního svezení a dostatečného výkonu. Po usednutí za řídítka ihned zaujme nesymetrický (více vlevo) umístěný digitální budík. Na jeho displeji jsou již dnes běžné údaje, jako je tachometr, celkové a denní počítadlo, teplota a množství paliva v nádrži. Jeho součástí je i digitální otáčkoměr, na jehož naskakující čtverečky je potřeba si chvilku zvyknout. Naštěstí se dá na displeji navolit i číselný údaj otáček, který mi vyhovoval víc.

Stačí poslouchat
Test Yamaha FZ6N 2005_09Ono ho vlastně ani není potřeba, protože supersportovní motor má kupodivu široce použitelné pásmo otáček. Dá se klidně jet na jakýkoliv kvalt na dvou tisících bez škubání a v zápětí ho bez problému roztočit na 14 tisíc toček. Takže pokud jste líný řadit, stačí na většinu běžných situací zařazená čtyřka. Jenže takhle stejně nikdo dlouho jezdit nebude. Protože každému, kdo uchopí příjemně široký řídítka, se okamžitě přeprogramuje mozek do stundride režimu. Pak už otáčky neklesnou pod 10 tisíc, přední kolo bude víc ve vzduchu než na zemi, a stoppie u semaforu na červenou je jasná věc. Jestli si myslíte, že to neumíte, tak s FZ-6 to budete mrskat levou zadní. To je fakt.

Něco musíte překousnout
Test Yamaha FZ6N 2005_06Pro běžnou jízdu se FZ-6 hodí stejně jako pro dělání kravinek, jen je potřeba počítat s tím, že na ni trochu fouká. Nekupujete cesťáka, ale motorku pro zábavu, tak se ji musí něco odpustit. Oproti starému dobrému Fazerovi se tady nedá mluvit o praktičnosti. Super úložnej prostor pod sedačkou vytlačil výfuk a na nádrži vyrostl hrb, na kterým mi nechtěl držet baťoch od Lojzy :( . Tím asi končí výčet věcí, které mi na FZ-6 trochu vadily, ale jak jsem psal o kousek výše, zábava je na tomhle biku na prvním místě.

Hurá do Hořic
Test Yamaha FZ6N 2005_03Dobrý pocit z podvozku ve mně vzbuzoval touhu si někde zazávodit. Po krátkém rozhodování kde, jsem vyrazil na přírodní okruh do Hořic. Kdo to zná, ví o co jde. Obyčejná silnice s poměrně kvalitním asfaltem vedená částečně městem a zbytkem v lese. Jsou na ní všechny typy zatáček, stoupání i klesání, ideální na zvýšení hladiny adrenalinu. Chvilku se tady rozkoukávám a pak pár rychlejších kol utvrdilo moji důvěru v podvozek. FZ-to drželo perfektně stopu i na hrbolech a bylo skvěle čitelné. Motorka se do zatáček pokládá s lehkostí a výjezdy z nich jsou jen otázkou správně zařazené rychlosti. Za celou dobu testu jsem neměl pocit z nedostatku výkonu, všechno bylo jen záležitostí včasného zařazení. Ve vyšších otáčkách má motor krásný až návykový zvuk, který nutí držet ho pěkně pod krkem. Odměnou je pak supersportovní svezení.

Oproti starému Fazerovi je výfukové dvojče pod sedlem hlučnější a tak si ho víc užijete. Velkou pochvalu si zaslouží i přední brzdy. Na to, že jsou jen dvoupístkové brzdí parádně a dovolím si tvrdit, že za těma s modrýma zátkama nezaostávají téměř v ničem. Na páčku stačí tlak dvou prstů a nevadnou ani při častějším brždění.

Bude se líbit
Test Yamaha FZ6N 2005_08O nadčasovém designu už sice byla řeč, ale musím se k němu ještě vrátit. Křivky Yamahy FZ-6 patří k těm velmi povedeným, což ostatně dokazují obdivné pohledy kolemjdoucích na zaparkovaný stroj. Námi testovaný kousek byl celý vyveden v letošní nové černé barvě včetně motoru. To ve mě zprvu vyvolávalo rozporuplné reakce, ale nakonec musím konstatovat, že z ostatních nabízených variant se mi líbí nejvíce.

Hodnocení
Test Yamaha FZ6N 2005_02Je až s podivem, jak můžou být dvě v základu stejné motorky ve finále rozdílné. Když si totiž přesednete na kapotovanou verzi FZ-6 Fazer, rázem jsou všechny ty rebelské emoce pryč. Ty, které zůstanou, jsou podstatně klidnější a vy se začnete zabývat úplně jinýma myšlenkama. Podle mě je to dáno odlehčeností přední části a větším vnímáním jízdy. A se starým Fazerem už to nemá nic společnýho, FZ-6 je nová kapitola.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
NiLu
NiLu napsal 10.07.17 v 20:55 10b.

Ahojky Pavle, krásnej stroj, tak ať to lítá.

context
context napsal 27.06.17 v 16:37 10b.

Super stroj proč ne ať ti dlouho slouží a dělá jen radost

Více komentářů



TOPlist