renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Piaggio Beverly 400 (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník MILDA215
Vloženo 12.7.2023
Aktualizováno 19.1.2024
Zobrazeno 1 657x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Chtěl jsem něco obratného, co dobře brzdí, má slušný podvozek, pružně jede a má ABS/ASR. Řadu let mám Piaggio 250i a je to bezporuchový stroj. Jezdím i v městském hustém provozu a proto jsem koupil tuhle obratnou italskou štiku

Více fotografii

Výška jezdce: 181 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda Forza 300: Málo brzdí předek , jsem z motorek zvyklý že z 95% brzdím předkem a nenechám se ukecávat , že mám brzdit obouma brzdama. 260mm vs 300mm kotouč na předku rozhodl o Piaggu . Jinak je Forza super
Yamaha X-max 300: To samé jako Forza , málo brzdí předek , malý kotouč .

První dojmy - Celkem obratný skútr , hlavně novější rok výroby s patřičnou výbavou. Chválím si ABS a ASR !!! Za první tři dny mám najeto 500Km a to chodím do práce , jó baví mě ?

Motorku bych doporučil pro - Je to obratný městský skútr s pěkným italským designem. Pokud se vám líbí , tak si ho kupte jako já :) . Až na těch pár negativ je to vážně dobrý skútr a koupil bych ho zase ! .

Doplňky na motorce - Nabíjecí vodotěsný konektor vyvedený těsně pod přední částí sedačky pro dobíjení akumulátoru - ten mají zadělaný krytem na 3x šroubky pod sedačkou. Jedná se o pogumovaný konektor CTEK a nehrozí v tomto místě poškození laku. Parkuji v garáži a né na dešti !
Tento typ konektoru používám již řadu let na všech autech, motorce, traktůrku i na druhém skútru a průběžně tak dobíjím akumulátory. Jednoduše sundám gumovou krytku, zapojím a nabíjím. Nemůže dojít k přepólování a za těch bezmála 10let jsem neměl jediný problém.
Ještě jsem musel upravit spínač pro osvětlení pod sedačkou, protože pořád svítilo světlo. Předchozí majitel - profesionál - prodejce motorek z kamenného obchodu v Praze to vyřešil odstraněním žárovky . No dobře ty voe , je vidět že tomu rozumíš. Na spínač jsem nasadil obyčejnou plastovou čepičku z ventilku a teď to funguje jak má a není to vůbec poznat.
Další úprava spočívá v deaktivaci spínače pro boční stojánek. Je tam od výrobce kvůli bezpečnosti , tak zhasne motor. Sundal jsem levou boční kapotu a spínač jsem povolil , pootočil a opětovně dotáhl. Jednoduše půjde vrátit zpět bez jakýchkoliv dalších úprav , ale já to opravdu nechci. V mém případě se jedná o několik desítek vteřin , kdy nechám nastartovaný skútr kvůli otevření a zavření garáže a brány. Nebudu kvůli tomu motor vypínat a opětovně startovat , nebo dávat skútr na hlavní stojan. Tak jsem to měl i u předchozího Piaggia 250i. Motor má tlakové mazání a nehrozí po takové chviličce jeho poškození.
Ještě jsem vyvedl diagnostiku zásuvku do prostoru pod sedačkou , vedle lampičky. Nevím, proč jí výrobce musí složitě schovávat

Recenze

Motor je europětkou přidušený a z výfuku jde opravdu slabý zvuk. Jsem motorkář a přidušený výfuk - to se mi nelíbí , ale dá se to vyřešit. . Řekl bych , že motor pracuje v menších otáčkách , než moje starší 250i.
Nejsem vyznavač bezklíčkového zapalování , ale co se dá dělat , už si zvykám. Ovládání hodin je zbytečně složité , to jsem ještě nezažil ! Špatně se mačká tlačítko a jsou nějaké věci z ovládání displeje, na které jsem ještě nepřišel ?. Prodejce bordelář mi nedal žádný návod. Párování s mobilem asi moc neužiju , jako proč , když skútr mám na ježdění. Apka je v angličtině a pro mě tam není nic zásadního , proč bych jí měl mít dál v mobilu a proto jí mažu !
Celkově má skútr nějaké mouchy, ale to vychytám.
Vzhledem k mizernému povrchu zdejších komunikací , jsem musel povolil Cé klíčem předpětí zadních tlumičů o 1 zoubek na minimum . Onen Cé klíč a plastová chňapka na pojistky - to je veškerá výbava tohoto skútru od výrobce . Na horších cestách je to masáž pozadí :(
No, tak jsem schválně vyjel kousek v noci , jak svítí přední světla, ale je to spíš průměrné osvětlení. Čekal jsem víc :(

+++ plusy +++
ABS standard , ASR perfektní a beru ho teď jako nutnost.
Brzdy jsou oproti cenové a výkonové konkurenci lehce nadprůměrné , nejsou to bohužel skvělé bremba na dva prsty. Aby předek brzdil , musí se vzít páčka hodně silou . Podvozek tužší - pro někoho moc , trošku mix skútr x motorka , to mám radost !!!

- - - mínusy - - -
No a teď nějaké negativa - před koupí jsem jezdil zkušebně na dalších dvou Beverly 400 a u všech se na horších cestách a při ostrém brzděním předkem ozívá takové klepnutí od ,, vidlice - krku řízení ,, Řešil jsem to u dvou prodejců - mechaniků Piaggia a řekli mi , že je to u tohoto modelu normální. No já teda nevím - takové vysvětlení , ale dokážu s tím žít . Dobře se s ním jezdí po pěkných silnicíc . Jak přibývá nerovností , děr a záplat tak se musí zvolnit , podvozek má své limity .
Průměrné led osvětlení vpředu , škoda . Na mokré vozovce je to fakt bída
Místa pro prostrčení nohy nad středovým tunelem je málo a tak spolehlivě budete okopávat sedačku , tunel , víčko nádrže a přední výklopnou schránku. A šmouhy tam pak drží a drží. Ve zpětných zrcátkách je vidět opravdu málo, to jsou stále se opakující chyby výrobce.
Ovládání hodin je fakt na Pikaču !!!
Špatně zvolený odstín plastu vyrovnávací nádobky na nemrznoucí směs ! Není skrz ní vůbec vidět hladina max-min. Ani led svítilna plast neprosvítí.
Další negativum přichází z Bruselu , euro pětka = udušený motor dvěma katalyzátory s kurevsky těžkým výfukem . Tak tímhle opatřením planetu nezachrání , protože motor má větší odpor na vejfucku a ten topí jak sviňa.
No a tím pádem je spotřeba vyšší , kurva vyšší !!!
Jedna paní povídala , že prý to s námi v ,, EU myslí dobře ,, Já to teda vidím jinak ...
Sedlo je hezké, kvalitně zpracované , bohužel pro řidiče krátké !!! Já se svými 93kg a 181cm mám stísněnější místo , ale dá se to , stejně nic jiného nezbývá. Spodní korpus sedla díky svému tvarování nedává možnost prodloužení ,, místa řidiče ,, - to se stalo druhořadým , vůči místu pod sedačkou a to je škoda.
Rozvržení přepínačů na řidítkách není vůbec ideální , ale to jsou ty nepotřebné inovace . Kupa nedůležitých spínačů v místě kde má být jenom potřebný základ : blinkry, přepínač tlumené - dálkové , klakson a světelná houkačka . To má být v klasickém provedení přímo na dosah palce a né tyhle zbytečnosti. Blinkry i přepínání světel má jiné a odlišné ovládání , jako sakra proč ? ! nechápu... Je to blízko u sebe a prostě jiné ! Proč přepínač světel a červený - on-off není kolébkový ??? Tady to zase překombinovaly , fakt na pikaču.
Na ty ostatní spínače je tam místa dost dál od gripů.
Sednu na svého litra a všechno je tam , kde má být a ovládám intuitivně po hmatu , za jízdy se nemusím soustředit a koukat , co to vlastně mačkám. Střídám několik motorek a tady s tím ovládáním je Piaggio mimo. Tohle mě u tohoto Piaggia nejvíce sere ... bohužel taková konstrukční řešení jsou nežádoucí. Doufám že někoho nenapadne dát na motorku , či skútr tablet s dotykovým ovládáním ...

Za většinou těchto negativ i ostatních výrobců stojí pouze úspora nákladů , designové výstřelky manažerů a konstrukce , soustavné inovace a funkcí ve výbavě , co kupující stejně nepotřebuje , namísto jednoduchosti , praktičnosti a kvality. Motorku a skútr mám na ježdění , nepotřebuji párovat s mobilem , koukat na fotky na displeji motorky, koukat na notifikace a podobný blbosti... přesně tak, jak to stále opakuje Pepa Sršeň. Sednu a jedu a nechci se tímhle vůbec rozptylovat. Někdy mám pocit , že tyhle inovace dělají naprostí nemotorkáři a jsou totálně zhulení . Bylo by lepší , kdyby se šli prosazovat někam jinam , kde nenadělají tolik škody.
Bohužel je taková doba a takové zbytečnosti cpou výrobci do všeho hlava , nehlava

Píšu recenzi upřímně jako ostřílený motorkář , jak to cítím já. Jestli se mnou někdo z majitelů Beverly 400 hpe nesouhlasí , nemusí , to neva... ono jich tu tolik není

Už jsem se po týdnu se skútrem trochu rozjezdil a ta přední brzda brzdí dobře , ale musí se vzít páčka více silou. Jezdil jsem po Orlických horách a Dolnoslezském vojvodství kopce a zatáčky. Na dobrém povrchu silnice je to parádní jízda.
...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
dakars
dakars napsal 29.11.23 v 05:10 10b.

Dobrá recenze máš pravdu hlavně ten výfuk opravdu přehnali jinak skútr pěkný

Š.e.m.í.k
Š.e.m.í.k napsal 16.07.23 v 11:50 10b.

Konečně někdo kdo vidí i negativa a i přesto je pro něj skútr perfektní. Žádná moto není dokonalá takže cením že to bereš jak to je. Hodně šťastných km a kolama dolu.

Mmm
Mmm napsal 14.07.23 v 15:15

Jsou dobré stroje měl jsem Nexus 500 11 let u skútr u máš vzadu motor takže zadní brzda je daleko učínejsi než u motorek. Oboma daleko kratší brzdni dráha. Já tedka Adv350 a přední brzda brzdí dobře.
Ať slouží já za 11 let řešil jen běžný servis.

robfor
robfor napsal 14.07.23 v 14:26 10b.

Milan1963
Milan1963 napsal 12.07.23 v 16:37 10b.

Pěkný, Italově umějí. At' dělá radost - mám Piaggio 200 a spokojenost .

Více komentářů



TOPlist