renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda NC 750X (2023)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Myschan
Vloženo 9.5.2023
Aktualizováno 8.1.2024
Zobrazeno 5 079x
HODNOCENÍ PROFILU OD 20 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Poslední model řady NC, v nových barvách a automatu. Motorka s fantastickou spotřebou a praktičností. Spolehlivý, nenáročný, každodenní otrok.

Motorka koupena od FIRMA:Velsbike (Jinačovice) - Naprostá spokojenost, domluva po telefonu a vše klaplo.

Výška jezdce: 187 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha Tracer 9 / 900: Výborný motor, ale ten potenciál bych využil tak možná v 1% svých výletů a navíc by mi chyběl automat. Řadit fakt umím, ale už nechci. A výkon není všechno, ale tohle člověk pochopí až později. Ale jinak Tracer 9 GT určitě doporučuji, výborný podvozek.

První dojmy - Smíšený pocit. Samozřejmě radost z nové motorky, ale zároveň trošku pocit provinění, že jsem nerozvážně prodal své bývalé NC a nyní vlastně to stejné, jen trochu mladší a v jiné barvě, kupuji znovu. Svědčí to o dvou věcech. 1. Zvoral jsem to a unáhlil se s prodejem. 2. Je to univerzální dříč, bez kterého asi nemůžu být. Víc prvních dojmů asi nebylo tu motorku znám, tak snad jen prohlížení nové barvy. Podle mého názoru nejhezčí z toho výběru, co je nyní v nabídce. Ale každý máme jiný vkus. A zase mě čeká zajíždění. Já bych se touhle nudnou činností snad už mohl živit. Praxi mám myslím dostatečnou.

Motorku bych doporučil pro - Pro klidnějšího jezdce, co chce hlavně spolehlivost, nízkou spotřebu a skvělý úložný prostor. A k tomu DCT.

Doplňky na motorce - Vyšší plexi Kappa KD1192ST a nadstavec na něm. Dále namontován nadstavec na zvýšení řídítek o 25 mm (vyšší dát nelze kvůli brzdové hadici) a myslím o dva cm blíž k řidiči a také ochranná mřížka před chladičem.

Ten nadstavec jsem nakonec sundal, ve finále jsem ho už měl skoro do výše očí a začal mi vadit. Tady je srovnání origo plexi a nového. Jednoznačně rozdíl k lepšímu.


O dalších doplňcích ještě budu uvažovat, ale určitě ještě můj oblíbený klakson Nautilus a snad do podzimu zvládnu i vyhřívání přední sedačky. A určitě mě ještě nějaké vylepšení napadne. Mám výhodu, že mě montáž těch doplňků baví a dělám to rád. Asi jako většina motorkářů tady si mašinu vyladím podle svých potřeb, aby byla z mého pohledu dokonalá. A už v tom mám docela dost praxi. Centrální stojan mi namontovali přímo u prodejce a musím říct, že dle mého názoru tam musí být nějaká změna proti tomu z r. 21. Dříve jsem se s tím lopotil, žádná sláva. Dnes úplně zlehka a v pohodě. Možná je o trochu nižší, nevím, ale každopádně změna k lepšímu.

Padací rám zn Heed, vypadá dobře a tváří se, že ochrání mašinu od motoru po nádrž, alespoň na pohled se jeví mnohem lépe, než ten originál od Hondy, či ty dva nízké od Givi.
A na němu přídavná led světla (mám rád světýlka, cítím se bezpečněji, když jsem víc vidět, dávám si to na každou motorku po zkušenostech s blbem, co mi nedal přednost a na něhož, díky následkům, budu vzpomínat do smrti). A vypínač světýlek při aktivaci svítí.


Zadní podblatník a prodloužení předního.

Oba zakoupeny v Aliexpresu, montáž nenáročná, cena výborná a hlavně skvěle plní funkci. Bez předního prodloužení háže kolo bláto na chladič a bez zadního podblatníčku zase na zadní tlumič.

5/2023 Aliexpres to jistí, takže přibyla mřížka chladiče

A pak jsem si vzpomněl, že mám možná v dílně červené páčky ze staršího NC. Sice dlouhé, ale červené. A ono to pasovalo. Takže páčka brzy je namontovaná a páčku spojky montovat nemusím. Další výhoda DCT :). A vyhřívaní heftů.


No a protože můj orientační smysl nepatří k těm vytříbeným a jako průzkumník bych se zjevně neuživil, tak ještě rampa na navigaci, či mobilní telefon.

Už na minulé motorce jsem měl rozšíření pedálu brzdy a protože se mi to osvědčilo, tak je i zde. Mám pocit, že je takový jistější došlap a na rozdíl od některých kolegů používám i zadní brzdu.

Hledal jsem ještě nějaké obyčejné kryty vidlic a nakonec na Ali našel hezčí, než bych čekal. Tak jsou tam. Teď už žádní nalepení hmyzáci či, nedejbože, ťukanec od kamínku.

Recenze

Nejdříve musím uvést, že tato recenze je z části převzatá z mé minulé recenze na stejný motocykl, jen z roku 2021 (https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=129449), ale je samozřejmě částečně upravená, část textu je nová, část chybí. Tak jdeme na to:
Motocykl je nový, z roku 2023. Kopírovat sem technická data nehodlám, to si může každý najít sám. Tohle bude i o pocitech a zkušenostech a o tom všem, proč jsem se rozhodl pro tento stroj já. Opět, tedy poté, co jsem ho prodal a po cca měsíci zjistil, že mi tahle motka chybí. Že jsem trochu případ pro Chocholouška mi říkat nemusíte, já to vím.
Na úvod uvádím, že jsem už dvě, respektive tři, NC 750X měl. S poznáním výhod automatu DCT jsem si řekl, že motorku bez automatu už nechci. První i druhou generaci NC jsem měl bez automatu (2015, 2017), tu třetí (2021) již s DCT. S automatem je to úplně jiné, ta motorka dostane zcela jiný rozměr a smysl, tady nenarazíte na žádný omezovač otáček, tady to prostě jede a jede a pokud se s tím naučíte pracovat, tak to nemá chybu. Chce to chvilku praxe a poznat, jak to funguje. Zvyknete si na práci s plynem a pak i tím plynem lze ovládat přeřazování, samozřejmě i směrem dolů. Jen to chce cit a trochu praxe.

Samozřejmě mě opět napadlo projet prvně inzeráty a koupit zpět model 21 a výš, ale znovu musím uvést to, co jsem již jednou poznal i napsal. Koupě jeté motorky ve stáří cca 3-4 roky se mi při dnešních nabídkách v inzerci jeví jako nesmysl. Ušetřit cca 20 000 za motorku z roku 2020, tedy starší provedení, ve srovnání s celkově novým modelem s mnoha vylepšeními, včetně nového designu? A levnější, z dovozu, po starém panu doktorovi z Itálie, co parkoval u pláže, ale jinak skoro nejezdil, a jen mu upadla ze stojánku, a serviska se cestou nějak ztratila a tohohle škrábance si doteď nikdo nevšiml, vždyť to není skoro vidět a … to si ve svém věku už nezasloužím. Taky jsem narazil na inzerát, kde prodávající uvádí, že se jedná o poslední model, přitom to není pravda, ale jedná se o starší provedení s jiným rámem, světlem, nižším výkonem, nižšími max. otáčkami atd. Ale kdo se v tom moc nevyzná, tak na to chudák možná skočí. Smutné na tom je, že tento člověk tuto lež asi těžko uvádí z nevědomosti. Taky jsem našel inzeráty s nabídkou modelu 2021, ale s cenou podstatně vyšší, než je cena nového stroje. Já vím, s doplňky, ale přesto. A minimálně je potřeba počítat se základním servisem a možná i s novými pneu, to si už nepamatuji. Takže prodejci si drží cenu stále dost vysoko, někteří pro mě až nepochopitelně. Oficiální cena nové je přitom kupodivu stále 234 900, na rozdíl od minulých let si ale nějakou slevu už asi nedomluvíte. Tak maximálně sleva na doplňky, nebo něco v tom smyslu. A dle informace, kterou jsem obdržel, bude prý o model s DCT docela nouze, snad kvůli nějaké elektronice, co ovládá to řazení.

Takže pokud bych „ušetřil“ zmíněnou částku, tedy cca 20 – 30 000 a koupil model 20 a starší, přišel bych o:
Záruku a radost z opravdu NOVÉ motorky, 3 kW výkonu, 1 Nm krouťáku, nižší hmotnost o 6 kg, 3 režimy nově přeprogramované trakce, vlastní uživatelský režim, kde si nastavíte co a jak uznáte za vhodné, čitelnější displej, nižší posed, větší objem schránky, led blinkry, 600 otáček navíc, lepší zrychlení díky změnám v převodovce (myslím, že první až třetí stupeň je kratší, šestka naopak delší), údajně lepší tlumiče, nouzovou signalizaci při brzdění (podle mě hodně užitečné i efektní zároveň), nový rám, přepracovanou mokrou spojku, elektronický plyn, změnu časování ventilů (tomu nerozumím, ale asi to nějaký smysl mít bude), nový design, změny na podvozku, nižší zdvihy odpružení (jezdím v podstatě jen asfalt, po zkušenosti žádný problém, nedokáži posoudit, zda toto nebude negativum pro polní cestu, uvádím jen pro komplexnost), nové barvy a bůh ví, co ještě. I když, popravdě, ty barvy, no nevím, moje červená je nejhezčí (jak jinak, že), trochu mi připomíná první sérii Tracerů 900, ale uznávám, každému se líbí něco jiného.

No a jak se říká: „Co je lepší, než motorka?“ Nová motorka! Takže jasně, ten unáhlený prodej minulého NC nebyl kousek, kde bych se mohl pochlubit nesmírnou inteligencí a obchodním talentem, ale zdůvodním si finanční ztrátu alespoň tak, že budu mít motku další dva roky v záruce a tajně doufám, že Japončící mezitím provedli třeba nějakou drobnou změnu k lepšímu, o které se ani neví. Možná je to např. stojan i třeba časem objevím ještě nějakou drobnost.
DCT jsem poznal myslím slušně, naučil se s ní zacházet a pochopil, jak ji ovládat. Jak jsem psal výše, nejen nastaveným režimem či pádly, ale jde to i plynem. A pevně věřím tomu, že nikdy nic jiného chtít nebudu. Přeřazování je okamžité, někdy je slyšet jen tiché cvaknutí, někdy ani to ne, jen najednou uslyšíte jiný zvuk motoru. Takto bych s klasickou spojkou nepřeřadil ani omylem. Hodně povedené. O tom, že na startu ž křižovatky jste bez konkurence, ani psát nemusím. Jasně, pokud vedle vás stojí Ferrari, tak asi konkurence bude, ale to se asi moc často nestane.
Vyzdvihuji DCT a kufr místo nádrže jako stěžejní důvody pro moje potřeby. Opravdu maximální univerzálnost. Není důvod nejet na tom do Chorvatska, na kafe do vedlejší dědiny, jen tak kolem komína, ráno do práce, odpoledne pro batůžek a k rybníku, o víkendu po památkách, na toulání se po Česku, či 100 metrů do sámošky pro rohlíky …

Můžu jet sám, můžu vzít přítelkyni, můžu se přidat k dalšímu motorkáři. Nemám problém s ničím. Asfalt, zatáčky, šotolina, zkratky po lesní cestě, okresky pohoda, přes město luxus. Dálnice jde bez problému taky, ale tam jedu jen v krajní nouzi, nevidím důvod. Mašina polní cestu zvládne, okresky miluje, menší nákup odveze bez dalšího kufru či batohu… co víc chtít? Po městě se propletu bez problému, díky automatu a vyššímu výkonu lepší než skútr (a to je u mě velká pochvala).
Servisní interval stále 12 000 km, paráda, to za rok nenajedu. Co se týče rychlosti, či akcelerace, nemám problém, sice na zadní jak Tracer 900 se to nestaví, ale tohle mi už dávno nechybí a ke štěstí to nepotřebuju. Když si vzpomenu, jakým stylem jsem řádově před 40 lety jezdil na Jawě 350/634, či MZ 150, tak se divím, že jsem se dožil věku, kdy už člověk začíná vážně pomýšlet na předčasný důchod. Maximálka mě taky nezajímá, co je nad 130 už jde stejně mimo mě. Mluvím o běžné jízdě, ne o kilometru na přehledné rovince, kdy si člověk jednou zkusí, kolik to jede. NC není silnička, není to offroad, není ani nejsilnější, i když krouťák je slušný. Ale je to naprosto nejuniverzálnější motorka co znám. Chápu, že mladší ročníky budou chtít vyšší výkon, rozjíždět se po zadním a brzdit na předním. Asi jsem taky nebyl jiný, ale jak jsem již uvedl, každý si musí rozmyslet, co vlastně chce, a jaké má potřeby a priority.

V ceně není Top case, musíte si dokoupit stejně i zadní nosič. Já ho v minulosti zakoupil, namontoval a … nikdy nepoužil. Takže mám v plánu, že asi v krajní nouzi hodím batoh, ale pro běžné ježdění mi fakt postačuje ten úložný prostor místo nádrže. Navíc plný kufr výrazně zvyšuje těžiště, a mnohdy způsobuje kmitání řídítek (pokud to nedělá přední guma či kolo).
Při mé výšce samozřejmě dám pohodlně obě nohy na zem na celou plochu chodidla. Časem si asi do svého sedla dám vyhřívanou vložku, do podzimu to v pohodě stihnu a když jsou venku tak zhruba 3 stupně, tak vlažnou sedačku zadek ocení.
Zadní odpružení, lze nastavit klíčem na pružině, zatím jsem s tím nehýbal, uvidím, až si trošku sedne, vážím nyní něco pod 100 kg, dám tomu šanci, ale první pocit je, že menší výmol pobere hezky.
Zadní brzda je standard, lehce tupá, jako u většiny motorek, ale je fakt, že brzdy si teprve sedají.
Přední brzda pořád jednokotoučová. Už jen z estetického hlediska to není ono. Ne že by to nebrzdilo, ale já mám rád ostřejší brzy. Alespoň, že páčka brzy je stavitelná, díky za to. Použil jsem malý fígl a posunul brdu cca o 2 cm směrem ke středu motorky. Tím pádem mám větší páku na brzdové páčce a je to poznat.
Trochu mi chybí ukazatel venkovní teploty, byl na Forze i na Rebelovi a občas se hodí.
Před blikajícím, nevýrazně červeným, dílkem palivoměru dávám přednost klasické svítící kontrolce, ale toho se už asi nedočkám. Jsem stará škola, co už. Na druhé straně jde naprogramovat takový ten svítící obdélníček, aby se při náběhu na rezervu na 15 vteřin rozsvítil oranžově. Má to i další funkce, ale asi využiju jen tuto. A když jedu ekonomicky, tak to svítí zeleně, jinak modře, když tomu nandám, tak je to taková oranžovočervená.

Elektronický plyn funguje jak má, výkon nabíhá plynule, připodobnil bych to k reostatu u elektromotoru, prostě žádné skoky. Spotřeba sice není úplně prioritní, na druhé straně ale při dnešní obecné drahotě rozhodně potěší. Jezdím za cca 3,5 – 3,7 litru a to nejsem žádná výjimka.
Ochrana před větrem je pro menší lidi, takže dáno plexi Kappa KD1192ST, které je vyšší o 14 cm. Ochrana před větrem pro nohy, respektive kolena, je částečně taky a to přitom nemám postavu Somálce držícího redukční dietu.
Displej není barevný, jak na minulé verzi, ale je lepší. Ty barvičky byly krásné v šeru, při prudším slunci jste z nich stejně neměli vůbec nic. Takže čitelnost displeje nyní hodnotím rozhodně lépe, a to za všech podmínek. Není možná tak zajímavý, ale je podstatně čitelnější. Navíc je naklopen směrem k řidiči, takže není nutné moc sklápět zrak od silnice. Lze nastavovat jas vysoký a nízký, každý v několika stupních. Samozřejmě jsou dnes už displeje lepší, ale zase se to promítne do ceny. Co se týče informační hodnoty, pak tento displej (mimo chybějící ukazatel teploty) považuji za praktický a vyhovující.
NC má od modelu 21 nižší posed (- 3 cm, tedy rovných 80 cm) a s tím i logicky nižší a posunuté těžiště (i akumulátor je blíž ke středu motky), což hodnotím kladně. Dříve byl před tou úložnou schránkou, tedy jakoby směrem k řídítkům, nyní je naopak za, tedy směrem k sedlu. Takže ona tzv. centralizovaná hmotnost dotažená k dokonalosti. Jestli máte cca 2 či 3 kila před sebou, či pod zadkem, to prostě vliv na těžiště mít musí. Model 2021 neprošel jen kosmetickými změnami, ty změny jsou zásadní, a to včetně nového rámu a zvýšeného výkonu i krouťáku. S úhlem v koleni žádný problém.
Zvuk výfuku neutrální až slušný, lehce basový. Laďák nebude, ty prachy dám raději za benzin či praktičtější doplňky, jako třeba padací rám či vyšší plexi.
Zrcátka nevibrují, je v nich vidět jasně a zřetelně. Mnohdy jsem musel pořizovat rozšíření zrcátek, tady to odpadá. Tak jako tak jsem zvyklý se před změnou pruhu ještě ohlédnout a nespoléhat jen na zrcátka.
Falešná nádrž, respektive báječný úložný prostor o obsahu 23 litrů. Tento prostor menší kufr prakticky nahradí. Tam toho nacpu hromadu, včetně otevřené přilby. S trochou nadsázky vám stejně stačí to, co máte na sobě, možná plavky, v lepším případě ani to ne, stačí zubní kartáček a kreditka. Tohle je prostě něco zcela dokonalého!
Osvětlení je kompletně v ledkách. Především to oddělené dálkové, je při probliku mnohem výraznější než dosud, ale i na potkávací se dá jet bezpečně a v klidu. Potmě stejně jezdím pomaleji než za světla. Diody svítí krásně. Diodové blinkry taky paráda, přední stále slabě svítí, taková náhrada pozičních světel, za šera jak dvě rozzuřené světlušky. Zadní koncové světlo vyvolává dojem sportovnější motorky a směřuje jakoby výš, jas brzdového světla je výrazný i za slunného dne.

Celkový design je věcí osobního vkusu, mně se třeba tento poslední model líbí asi nejvíc pro ostřejší rysy a rozmístění světel předního světla. Působí to na mě agresivněji a zároveň čitelněji. A červená tohoto modelu, tedy 23 je fakt hezká.
Není to nejsilnější, není to nejrychlejší, ale je to kus univerzální spolehlivé motorky a pro moje potřeby je to naprosto SKVĚLÁ MOTORKA.
Pokud bych měl vyzdvihnout jednu nej věc, tak úložný prostor místo nádrže, pokud tři, tak bych přidal nízkou spotřebu a automat.

Buďte dobří a kolama dolů!

01/24 - Motorka prodána. Vše v pohodě, ale vzhledem k nutnosti s ní každý den couvat po rozbitém betonu a k mému problémovému kolenu už byla moc těžká. Jinak nejpraktičtější univerzál.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Zwei
Zwei napsal 23.11.23 v 21:51 10b.

Mám na NC stejný názor a ten automat je opravdu skvělý a na rozjezdy je to opravdu rychlejší než NC s řadičkou. Pokud musím podřadit před zatáčkou, žádný problém a klidně pod plynem a v otáčkách, protože i kdybych udělal koninu, počítač to umí vyhodnotit.

Murri
Murri napsal 18.09.23 v 06:07 10b.

Dobrá a přínosná recenze pěkné motorky. Díky.

Michal21
Michal21 napsal 09.06.23 v 18:34 10b.

Volba rozumu

Meny33
Meny33 napsal 31.05.23 v 21:20 10b.

Super stroj, ať to jezdí

Oldakom
Oldakom napsal 21.05.23 v 18:39

Pěkná, červená, až ji budeš prodávat, tak dej vědět

Více komentářů



TOPlist