renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda NC 750X (2015)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Myschan
Vloženo 16.5.2015
Aktualizováno 13.8.2019
Zobrazeno 9 874x
HODNOCENÍ PROFILU OD 33 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Změna je život, život je změna. Tak jsem nějak došel k závěru, že potřebuju ještě jednu motorku. No, a protože na takovou věc jsou třeba i finance, tak jsem se rozhodl prodat své zánovní VT 750. A pořídil jsem NC 750X.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Autoelegance Brno (Brno-Řečkovice) - Prodejce pan Bláha. Pohodář, chodím tam už roky, ale dosud jen pro nějakou drobnost či do servisu na výměnu oleje atd. Tentokrát poprvé pro novou motorku.

Výška jezdce: 187 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha MT-07: Na mě úzká až titěrná řídítka, jakoby přilepená gumou, pocit, že sedím na koloběžce, prostě pro mě malá. Nízko umístěná palubovka, nižší nosnost, bez ABS – prý + 20 000, sezení jakoby na nádrži.
Honda XL 700V Transalp: Konkrétní kus měl mírně odřené padáky, cena prakticky 100 000 Kč, pohodlnej posed. Má oblíbená Honda. Hodně vážný uchazeč. Kdybych se nakonec nerozhodl koupit novou motorku (výhody i nevýhody koupě nového stroje popisovat nemusím) asi by to vyhrál ten Alp
Kawasaki KLE 500: Stála v bazaru, lehká a obratná. Jízda jak na kole. Trochu dost vysoká, ale dá se. Samozřejmě dovoz I. Podivně kovový zvuk motoru. Brzdy = tragédie. Tohle vážně nebrzdí!!!
Suzuki DL 1000 V-Strom: Taky z bazaru, pocitově už zbytečně těžká, spíš jen na delší cesty, než kolem komína. A nebyla nová, zase samozřejmě podstatně levnější. Zátah ušel, ale přeci jen už nějaký ten škrábanec, trošku něco orezlého, neměl bych z ní radost.

První dojmy - První dojem byl, že je to od pohledu nějaké vysoké. Jestli vůbec dosáhnu nohama na zem. A ono v pohodě. Ani bych nemusel měřit 188. No a samozřejmě totální nezvyk. Najednou je jinak vše, na co jsem byl dosud zvyklý už neplatí a tak se trochu přeučuju. Největší potíž jsou prohozené blinkry a klakson. Občas místo bliknutí zatroubím.

Motorku bych doporučil pro - Pro normálního člověka, co normálně jezdí a vyhovuje mu vzpřímenější posed a zátah od nízkých otáček. Prostě pro toho, kdo má raději SUV než sporťák.

Doplňky na motorce - Zatím jen ty níže popsané - od pana Hondy. Namontován držák navigace, autozásuvka, klakson nautilus, padáky Givi, homologovaná diodová denní světla. Svítí jako prase, podstatně lepší viditelnost pro ostatní, než origoš světlomet s tlumeným světlem. Přitom to nikoho neoslní a myslím, že z důvodu bezpečnosti je to vážně dobrá investice. Prostě mám menší obavy z toho, že mě někdo přehlédne a narve mi do cesty svého plecháče.

Recenze

Honda je moje oblíbená značka pro svoji spolehlivost a případnou rychlou dostupnost čehokoliv. Někdo zase uznává jiné značky, každého věc, co si koupí. O své nové motorce jsem toho přečetl relativně dost a pochopil jsem asi to, že není vhodná pro „závodníky“ co mají rádi zvuk rozbrušovačky, alespoň 10 000 otáček a ležatou polohu hlavou napřed. Tímto se do nikoho nenavážím, říkám to jen jako fakt a respektuju volbu každého. I krásná silnička je krásnou motorkou a rád se za ní ohlédnu. Jen bych ji prostě nechtěl. Respektuju každého motorkáře, pokud je to fanda a drží ho to za srdce. Ať jezdí třeba na babettě, protože třeba na nic jiného momentálně už nemá peníze. Jasně, pokud na ní jede jen z nutnosti pro rohlíky, pak asi o motorkáři nelze hovořit. Takže trochu nechápu ty kecy ve smyslu:
vole to je pro duchnu, pokud to nejede aspoň 300, tak je to plečka. Je to nudný, nemá to duši … To já mám …, to je aspoň masakr, brutální motor a brzdy jak z formule...
Na tomto místě obvykle figuruje motocykl starší 10 let, několikrát přelakovaný, s rozhozeným tachometrem, po starším pánovi z Itálie. Ale klidně věřím, že jede rychleji než ten můj a kupodivu mi to vůbec nevadí. No to jen tak, jsem se nějak rozkecal, je to můj názor a asi ho už nezměním.

No a tak jsem se po relativně krátkém zamyšlení rozhodl koupit svoji opravdu novou motorku. Podruhé v životě. Ta první byla Jawa 350/634. Už měla dva budíky (tachometr a otáčkoměr), byla červená a krásná. A byla obrovská a strašně silná a skoro nezvladatelná a hrozně těžká. A mně bylo tenkrát 17 a v obavách z policejní kontroly (vlastně tenkrát z VB) jsem na ní hrdě jel z Vyškova do Brna a pak jsem si na ni udělal i řidičák J. Kdo nezažil, nepochopí. No, zase jsem se rozkecal.

NC 750X – Ať si kdo chce, co chce, říká, ať si máma slzy utírá – mně se ten zobák á la BMW prostě líbí. Motorka vypadá dospěle a dost vysoce, pro moji výšku je to v pohodě a jistě by ji mohl sedlat i někdo menší. Zátah odspodu, otáčky, na které jsem zvyklý v autě, dá se jet klidně už něco nad 2 000 ot., maximálku jsem vzhledem k novému motoru nezkoušel, ale pro mě bude určitě dostatečná. 6-stupňová převodovka, ukazatel zařazené rychlosti, precizní řazení neutrálu. A hlavně je to novátor. Sám si ji zajedu, sám si ji vychovám. A když bude hodná, tak ji dám i jméno. Brzdy, ač vepředu jen jeden kotouč, se mi jeví jako naprosto dostačující. Motor by jistě snesl vyšší výkon, na druhé straně to znamená, že bude „nesmrtelnej“. Výstražné blinkry a jednoduchý palubní počítač, ukazující např. i spotřebu, potěší. Podvozek by na naše silnice mohl být občas trochu měkčí. Na sériový výfuk slušný zvuk. Sice tlumenější, ale takový basový, příjemný. Vzpřímený posed, trochu jsem se bál úhlu v kolenou, protože mám koleno dvakrát operované, ale zatím bez problému. Cena ještě únosná, ABS v základu, montáž doplňků zdarma. Nechal jsem si dát vyšší plexi, centrální stojan a kufr. Včetně nosiče, plotny a opěrky. Ten mě překvapil nejvíc. Je v odpovídajícím designu a je super. Vzhledem k tomu, že to, co se tváří jako nádrž (ta pravá je pod sedlem), je doopravdy kufr, kam se vleze běžná přilba (nikoliv typu cross), tak úložného prostoru je na motorce nezvykle hodně. Pan Honda dokonce myslel i na takovou drobnost, že pode dnem této schránky je uzavíratelná přihrádka na návod k obsluze či něco obdobně velkého a placatého. První servisní interval je po 1 000, pak už jsou po 12 000 km. A abych nezapomněl – v Hondě jsem měl, na rozdíl od Yamahy, zkušební jízdu zdarma.

Zatím jsme spolu prožili jen něco přes 300 km, zvykáme si na sebe. Proti VT je to samozřejmě naprosto odlišný stroj a nelze hodnotit, který je lepší, protože se jedná o diametrálně odlišné kategorie. Asi jako hádat se jestli je lepší Hummer nebo Ferrari. Jiný posed, těžiště, poloha řídítek. Zatím zajíždím, jezdím tedy nejčastěji mezi cca 2 – 3 tisíci ot. První projížďka s partou, počítač ukazuje průměrnou spotřebu 3,3 l/100 km a to jsem rozhodně nejezdil nijak moc opatrně. V podstatě v rámci zákona, běžná jízda. Ani závod, ani louda. Byl jsem na vyjíždce s fajn partou motorkářů a myslím, že jsem je nebrzdil.
---
Tak najeto necelých 600 km, tak připíšu pár dojmů. Řidítka bych snesl o krapítek blíž, ... a... a to je asi tak všechno. Možná je to náhoda, možná si už motor trochu sedá, první spotřeby se pohybovaly 3,3, - 3,4 l/100. Dnes po vyjížďce (kousek po Brně, kousek po dálnici, zbytek mezi dědinama, zajel jsem si do Bíteše na zmrzku - mají švestkovou) jsem nechápavě zíral na PP. Ukazuje průměr 3,1 l/100. Jezdil jsem naprosto běžně, rozhodně ne na spotřebu, maximálka zatím 120 km/h - jen kousek, otáčky stále většinou cca do 3 tisíc. Až budu po první výměně oleje, tak tomu dám trošku víc, ale spíš ze zvědavosti, pro běžnou jízdu to není třeba.
Jen mě teď napadá, jestli se můžu počítat mezi ty chlapácké motorkáře. Nejezdím za 8, nemám nadlitr, místo nádrže kufr, nehledím na to, co tomu řeknou kámoši ...
---
Najeto něco přes 3 000 a spokojenost. Spotřeba podle PC kolísavá. Ano, kolísá mezi 3,1 a 3,2 :). Ve dvou to vyhoupne až na 3,4 - 3,5. No co, smířím se s tím. Plexi by mohlo být ještě o chlup vyšší. Zatím se mi jen jednou stalo, že jsem se dostal do omezovače při vytočení dvojky v kopci. Celkově mi charakter motoru vyhovuje. Už mě napadlo, že bych klidně snesl nějakou dvanáctistovku, ale tu bych využil možná tak v 1 % své jízdy.
Kufr místo nádrže je k nezaplacení. Občas dupnu na zadní brzdu a užiju si ABS. Motorka je fajn, nelituju investice do nového stroje.
---
Najeto něco přes 6 000 km. Tolik kritizované prvotní gumy zatím ještě jdou, předek je ale doskákanej a počítám, že tak kolem 7 000 budu měnit obě gumy, i když zadek by asi kupodivu vydržel dýl. No a protože jsem divnej, tak jsem už samozřejmě začal uvažovat o změně stroje. Trochu tomu i přispěly názory některých místních diskutujících, co píší rozumy o tom, že to nemá výkon, proč to vlastně vzniklo, chybí "charakter" atd. (Slovo chrakter začínám fakt milovat, přestože jsem si dost jistej, že plno kritiků této motorky na ní nikdy nejelo). Jediné dvě motorky o kterých jsem přemýšlel byla nová Afrika a Yamaha Tracer 900. Přiznávám, že peněz za Afriku je mi už docela líto - za 350 000 má plno lidí nové auto. A z motorek z Itálie po starém pánovi, co skoro nejezdil a neboural :), jsem už vyrostl. Abych jen nechválil, vytkl bych obrácené pořadí spínače blinkrů a klaksonu. Nejde o to, že by si člověk rychle nezvykl, spínače jsou jinak velké a obsluhují se pohodlně, ale problém je v tom, že když jedu ráno na skůtru, mimochodem také od Hondy, tak před odbočením šahám po klaksonu. No a když se pak odpoledne jedu projet na NC, tak místo blikání troubím.
Takže i když jsem celkově fakt spokojen, občas jako každej motorkář koukám i po jiných (motorkách). Líbí se mi Yamaha Tracer 900. Měl jsem možnost ho krátce projet, cca 80 km. Takže nyní pár naprosto subjektivních názorů, nikomu je nenutím a nebudu se s nikým hádat.
První dojem fajn. Líbí se mi víc, než moje NC. Rozpaky ze sedla, je asi tvrdší a tak nějak míň pohodlné. Proč tak široká řídítka - ne že by mi to vadilo při jízdě, tam problém nebyl, ale při vjezdu za branku, kde parkuju, nic moc. Diodová světla jsou krásná, palubovka se dobře čte a oproti NC má plno údajů navíc. Podvozek se mi líbil, brzdí to rozhodně ostřeji a líp než moje NC. Navíc blastry a stojan v základu. Motor je fakt dobrej. Režim B o ničem, asi na mokro, standard dooost slušnej, A je až divoký. Celkově motor chválím, to Ačko asi nebude pro úplné začátečníky.
Plexi je na Yamazek čemu? Měřím 188 a připadal jsem si jak ve větrným tunelu. Místo sedla tam je snad kus dřevěné lavice i když objektivně říkám, že přítelkyně si na posez vzadu nestěžovala, ale jela jen tak do 10 km. Pocitově menší motorka, ale pořád lepší než MT 07. Co dál nepochválím jsou zrcátka. Je v nich vidět o dost míň a spíše až to, co je už vedle. Ale já chci vidět i to, co je za mnou! No a to rozhodující pro mě byly vibrace do řídítek. Připadal jsem si, že držím spíš příklepovou vrtačku. Tohle na delší cestu fakt ne. Takže když to shrnu - dobré brzdy, výborný motor, ale jako celek prostě nechci. Možná kdyby mi bylo 30 a chtěl bych všem ujet. Ale z toho už jsem vyrostl.
Napadá mě asi trochu hloupé přirovnání z říše hmyzu. NC 750 je hodnej spolehlivej čmelák, kterej pohodlně a za minimální spotřebu dojede, kam chcete. Oproti tomu Tracer 900 je sršeň. Je vzteklej a rychlej, ale není pro mě.
Tak jsem se v duchu omluvil NCéčku za nevěru a zatím měnit nebudu. Nedejte na kecy, je to dobrá motorka. Nebo že by Afrika? :)
--- Najeto má asi 16 500 km a já už asi pomalu s motorkama skončím. Už nejsem úplný mlaďoch a není čas a když čas je, tak už se mi nechce. Asi stárnu a jsem čím dál línější. Najeto 16 665 km, vše v pohodě, ale přišel čas se rozloučit. Už má nového pána, byla jako nová, určitě bude ješte dlouho spolehlivě sloužit..

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Codo
Codo napsal 26.05.20 v 12:35 10b.

dík!

pavel73
pavel73 napsal 04.01.20 v 08:31 10b.

Chtěl jsem ti pochválit moto, ale na konci tvé recenze čtu, žes ji prodal... Ale jinak fakt docela dobré moto. Já ji měl taky, po ní báwo ( předváděčka, rok stará, voňavka), ale stejně jsem ji pak prodal, protože do řidítek to dost vibrovalo od motoru a pak jsem se zase pokorně vrátil k Hondě a motorem úplně stejnému jako má NC. Jinak pěkná recenze

Michal.72
Michal.72 napsal 29.03.17 v 19:12 10b.

Super napsané, krásná motorka

Ivossek
Ivossek napsal 29.01.17 v 19:21 10b.

Tommik72
Tommik72 napsal 13.07.16 v 14:44 10b.

hezkej komentář taky jsem spokojenej, ale takhle bych to nenapsal

Více komentářů



TOPlist