PROFIL MOTORKY

BMW R 80 (1978)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník hansdorf
Vloženo 26.3.2023
Aktualizováno 27.3.2023
Zobrazeno 1 006x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Když mně bylo dvacet , tak tuhle krásku právě v Mnichově vyrobili. Pro kluky
z čssr to byl jejich mokrý sen.
I po více než 45 letech vám tahle kráska dostane pod kúži. Fortelně a poctivě udělaný stroj .

Více fotografii

Motorka koupena od Hasselberg Hamburg - Firma byla naprosto perfektní , no problem.

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Jak zpíval Miro Žbirka "Prvá láska je vždy prvá, Vieš, smietka v očiach po nej trvá." Neskutečně jsem si první jízdu vychutnal . Byla od servisu v Sedlišti přes Ostravu, rovinkami na Opavu, Bruntál s Rýmařovem a nádhernými horskými zatáčkami přes motorest Skřítek do Šumperka. Všechno bylo neskutečně krásné , malý problém než jsem si zvykl na zadní bubnové brzdy . Jestli mi motorky padla hned do ruky ? To je fakt blbá otázka, do ruky může člověku padnout hned leda topůrko od kladiva, násada od motyky nebo sekery. Motorka - to je o dimenzi někde jinde , to je o duši stroje a ne o chechtácích , které jsem za ni musel vysolit. A tady musí říct , že jsme si nejspíš vzájemně padli do oka, pak se pár desítek km seznamovali a nakonec si řekli , že to spolu zkusíme navždy.

Motorku bych doporučil pro - Pro koho je taková mašina nejvhodnější ? Řek´ bych, že pro staré psy , co nepotřebují hypermodernu a elektronické číčoviny , a chtějí si užívat nejen zbytek života , ale i zážitek z jízdy na motorce, kterou dělaly lidské ruce v Evropě a ne roboti v Asii.

Doplňky na motorce - Jediným doplňkem pak byly staré cestovní kufry Hein Gericke , které jsem sehnal někde u Dortmundu přes další firmu z místa.

Recenze

Motorku jsem si nevybral, to ona si vybrala mě . Bylo to v době , kdy se ČR jmenovala ČSSR , tady vítězil socialismus, ale za ostnatým drátem směrem na západ se platilo markami , byla tam svoboda a rockový Woodstock už měl deset let.
Tehdy jsem se zařek¨ , že jestli se stane někdy zázrak ,tak tuhle motorku chci prostě mít doma. Trvalo to ještě neskutečných roků, ale dočkal jsem se.

Když jsem ji poprvé uviděl v nabídce mobile.de , jako stroj na který vyhodili v Hamburku zimní slevu (50%) , šel jsem do toho doslova poslepu.
Jak se mi podařilo zjistit , šlo o prodej z pozůstalosti , stroj postával v garáži neuvěřitelných 21 let a na provoz nebyla garance.
Komplet velký servis včetně papírů uděl bombarďák na BMW ,skvělý Petr Huber HP2 Moto , Sedliště.
Od té doby jsem na Matyldě (její přezdívka ) najel 8 tkm , tachometr teď ukazuje něco přes 18 tis. km a ujistil se, že jsem doslova trhl jackpot. Krásná červená německá kovadlina s nezaměnitelným zvukem a těmi správnými vibracemi.
Před ní jsem sedlal Suzuki GS 550 e , těsně po Matyldě jsem zkusil ještě Kawasaki Zephyra 1100, Triumph Bonneville 100 SE a Suzuki GSX 1400. Všechno krásný a poctivý stroje , ale jako střelka kompasu mě to vždy stáčelo na sever , přesněji do Mnichova k bavorákům. A tak jsem jí pořídil brášku , BMW R 1100 GS se kterým jsem loni zbrázdil Turecko.
Nejlépe se Matylda cítí na obyčejných cestách , pro dálnice už je trochu dýchavičná .
Ovladatelnost a podvozek odpovídá standardům konce 70let , tedy z dnešního pohledu žádná sláva, a zadní bubnová brzda je tak trochu bratři držme se.
Spotřeba 5.5 lt/100km , oleje si taky lokne více než je dneska běžné , pod sedlem velký úložný prostor ,kde mám komplet nářadí.
Jezdí pochopitelně na olovnatý benzín ,což nahrazuje aditivum při tankování.
Během celé doby pouze jediná závada - uvolněný drát ve svorkovnici elektriky, která je celá schovaná v parabole. Výhodou je velká nádrž, která umožní v pohodě nacestovat na jeden zátah přes 550 km a kupodivu se i poté necítite unavení.
Veškeré možné nedostatky však plně nejen vyvažuje , ale silně převažuje neskonalá radost z jízdy na tomhle stroji, doslova od rána do večera. Každýmu bych přál, aby se právě na tohle BMW posadil a projel se, pak může sám vykládat.
Omluva na závěr - fota jsou ještě z doby před renovací (chybí třeba kastlíky) , polepším se , jak ji budu mít po zimním spánku u sebe a doplním současností .

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Kawalumpik
Kawalumpik napsal 02.04.23 v 11:52 10b.

Díky za výstižný náhled na naše staré dobré mladé časy. Rád jsem si tím připomenul svůj sen, který se mi splnil až v osmdesátém čtvrtém, kdy mi padla do ruky Honda CB 750 z dvaasedmdesátého. Bylo to konečně to pravé. Až na ty brzdy. Takže úplně chápu to nadšení. Jen ty silnice za bukvoušů - katastrofa. Ale jinak palec nahoru a hodně radosti z brambory.

callowsick
callowsick napsal 02.04.23 v 08:48 10b.

Tyhle motorky mají svý kouzlo

Gulf
Gulf napsal 27.03.23 v 21:04 10b.

slušný motocykl

Milan1963
Milan1963 napsal 27.03.23 v 11:54 10b.

Splněný sen...parádní ! Já před rokem 1989 snil o nové Jawě 350, na BMW jsem se ani neodvážil myslet. Taky jsem se Jawy dočkal...at' BMW dělá radost.

rudirt
rudirt napsal 27.03.23 v 09:10 10b.

Gratulace!
Z popisu a nadšení majitele SUPER KOUSKU,
opravdu více než miliardová výhra v EUROJACKPOTU!!!
Taková koupě se nepodaří jednou za život, ale za několik generací.
Chlape přeji Ti to!

P.S. Taky bych se chtěl někdy svézt...
Mě bylo krásných 15 a hltal články ve SM...

Více komentářů



TOPlist