renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda ST125 Dax (2023)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Rudolf
Vloženo 20.2.2023
Aktualizováno 6.4.2024
Zobrazeno 2 717x
HODNOCENÍ PROFILU OD 14 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Pidimotorka do garáže obytňáku - a dost místa i pro spolujezdce "běžné velikosti".
První oficiální kus v ČR :) - chtěl jsem červenou, ale ta bude vystavena na výstavě Motocykl 2023

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Auto Jarov (Praha 3-Žižkov) - Jednání zcela profesionální, ale ... po vlastní domácí kontrole zjištěn nízký tlak v obou pneu - místo 200kPa, naměřeno pouze 160kPa přední a 180kPa zadní. Nízká hladina mot. oleje, jen lehce "lízala" spodní rysku. Musím ale pochválit okamžité vyřešení. Dle informací olej nalévá výrobce ve fabrice (??opravdu jej netransportují v uzavřené nádobě mimo motor ??).

Výška jezdce: 178 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
SkyTeam Skymax 125: Teď po koupi jsem zjistil, že se opět dováží (splňují EURO 5). I když je výrazně levnější (cca 43000 Kč), rozdíl ve kvalitě zpracování a použitých technologiích je docela značný - ve prospěch DAXe samozřejmě ;)
Benelli TNT 125: Raději japonce než číňana, převlečeného na itala
Honda MSX 125: Jízda se spolujezdcem by byla "očistec" - po testu sezení s "batůžkem" nevyhověla.
Honda Monkey 125: Pouze jednomístná.
Brixton Crossfire 125 XS: Po koupi jsem se dozvěděl ještě o tomto modelu, podobnému Hondě MSX125 Grom.

První dojmy - První jízda = odjezd z motosalonu cca 2km domu. Po nastartování je to jenom "šepot květin". Odstředivá spojka krásně plynule zabrala, akorát styl řazení mi jde "proti srsti".

Motorku bych doporučil pro - Na blbnutí, pro začínající motorkáře a jako druhou motorku, když na další v normální velikosti není už v baráku místo ;).

Doplňky na motorce - Na výstavě Motocykl 2023 pořízen velmi kvalitní odpružený a zamykatelný držák na mobil, přichycený RAM systémem na řídítka

3/2023: Zakoupen malý nosič před sedadlo, na který perfektně "pasují" 5L vak Kriega, který používám na velké moto nebo i cyklobrašnička od Sport Arsenal (ta ale není nepromokavá)


3/2023: Když nejsem vidět, tak ať jsem slyšet - vyměněn orig. klakson za Denali SoundBomb mini.

1/2024: Změna umístění klaksonu - po kritice ("to je hnusný", atd...) jsem klakson přemístil na levý bok motorky. Protože nesnáším další "bastlení" přídavné kabeláže, bylo nutné zakomponovat / přemístit kabely v originálním svazku, tzn. rozebrat hlavní světlomet (kde je umístěno rozbočení kabelového svazku), prodloužit vodiče a přesunout je na nové umístění.

5/2023: Pro zjednodušení transportu v garáži v obytňáku zakoupeny v Sefis.cz (přejmenovaná firma M-Style) homologovaná skládací zpětná zrcátka. Originální zrcátka mají levý závit M10 x 1,25mm, které jsou do třmenů na řídítkách připevněny přes šteft / distančku, která závit převádí na pravý, se stejným stoupáním. Ten jsem také odstranil, takže současná zrcátka mají závit přímo M10 x 1,25mm pravotočivý. Při demontáži šteftu doporučuji ohřev - je zafixovaný chemickým fixátorem závitů.

5/2023: Z Ali mi dorazila stavitelná brzdová páčka

5/2023: A také rozšíření stojánku. Verze přímo určená pro DAXe byla o 100% dražší, takže jsem vybral univerzální a "dopasoval" ji vymezením pomocí AL plechu - ani to není vidět...

3/2024: Pořízení originálního zadního nosiče - po dlouhém uvažování, zda koupit přes eBay nosič z Thajska (cena cca 2800Kč + clo, většinou prodávají černé provedení) nebo "jít" do chromového originálu (mimochodem jediné volitelné příslušenství co dealeři Honda nabízí - a to jsem si musel sám najít katalogové číslo Honda 08L70-K2W-D10).

Ještě foto s "bagáží" - zadní brašnu mám určenou i pro jinou motorku ;)

3/2024: Zadní plynové tlumiče - několikrát se mi stalo, že v zatáčce "odskočilo" zadní kolo. Začal jsem se tedy poohlížet po jiných zadních tlumičích než jsou dodávané v originále, které nemají změnu tvrdosti pérování a ani regulaci odskoku (rebound). V nabídce byla možnost pořídit plynové tlumiče od Öhlins za cenu přes 1000€ (při intenzitě využití tohohle "prcka" je to nesmysl). Další inspiraci jsem našel na stránkách fanklubu Hondy DAX na FB, kde někteří thajští uživatelé používali plynové tlumiče od firmy YSS, která svoji produkci směřuje převážně na asijské trhy a v Evropě se příliš neobjevuje. Vzhledem k ceně a recenzím padla tedy volba na tuto značku. Pro DAXe jsou dvě verze, plynovo - kapalinové bez expanzní nádržky a verze s plynovým tlumením a nádržkou (rozdíl mezi verzemi cca 100USD). Každý typ se vyrábí ve dvou až třech barevných provedeních. Vybral jsem si tedy tu "nejlepší a nejhezčí" variantu, s označením YSS RG302-345TRL-09-888A a koupil na eBay. I s dopravným a clem jsem nepřekročil 10t Kč.

A takhle to vypadá na DAXíkovi. Testovací jízda po betonových panelech a šotolinových cestách v okolí domova dopadla velmi dobře. Možná je to jen wow efekt, ale za mne - paráda (a určitě to přidalo motoru i nějaký ten "koník" navíc, haha).

Recenze

Jako hlavní užití s ní počítáme na motovýlety okolo obytňáku.
Po dnešku bych řekl, že toho "popojíždění" bude asi více :) - nutně potřebuji po okolí pořád někam dojet :))
22.2.2023 Značku a TP už mám, ale můj "moribundus" mi zatím nedovoluje vyrazit na "delší" cesty. Také režim záběhu příliš nedovoluje řešit výkony a krajní meze :).
Zjistil jsem jednu věc - i když s velkou motorkou nevyjedu bez motooblečení a helmy pomalu ani z garáže, tenhle drobek mne evokuje na helmu a bezpečnostní prvky "kašlat" a prostě vyrazit "za obzor" - jako otec rodiny se musím krotit :)).
Velkou výhodou je i možnost řízení osobou s řidičským průkazem sk. B (pouze v ČR) (v ČR v zákoně č.361/2000 Sb., §90, odst.2, kde je specifikace automatické převodovky)
Překvapivě pohodový posez - výška sedadla je pro moji postavu optimální.
Edit 3/2023: První výjezd cca 60km "eliminoval pohodový posez" - prd.l mne bolela celý večer, sedadlo je docela nepoddajné - asi jsem si za ty léta na cenduru odvykl :( .
Motor obsahuje dvě spojky, jednu odstředivou pro rozjezd a druhou poloautomatickou lamelovou pro řazení převodových stupňů. Po podřazení stačí plynule (ne skokově) nadzvednout patu a přidat plyn. Řekl bych že to je také důvod absence 5. převodového stupně - nezbylo už místo ve skříni.
"Použitelná" cestovní rychlost je cca 72 - 75km/h (dle GPS, ne dle tachometru, který proměřuje o 5km/h). Není problém jet i rychleji, ale to už je trápení motoru i mé "maličkosti".
Na webu lze již dohledat Honda rozklad a katalog originálních náhradních dílů .
Ucelený seznam doplňků lze nalézt například na e-shopu webu dreamparts, který expeduje z Thajska - takže 150Kč "výpalné" poště + platba DPH (osobní zkušenost - konečně mi dorazil přední nosič) .

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Hříbek
Hříbek napsal 25.03.24 v 20:37 10b.

Super stroj do obytňáku chválím ale do karavanu ho nenarvu

Kawalumpik
Kawalumpik napsal 25.03.24 v 11:16 10b.

Dobře napsané a zajímavý mazlík.

PSanec
PSanec napsal 22.03.24 v 15:08 10b.

Moc pěkná motorka, roztomilá. Mezi americkými a anglickými motocykly se bude vyjímat jako sedmikráska na trávníku. Výborná volba. Přeji ti jen super km.

Maho
Maho napsal 16.12.23 v 21:31 10b.

chabm
chabm napsal 30.03.23 v 13:05 5b.

Díky za recenzi, právě také vybírám a nemohu se rozhodnout, mezi Daxem a Gromem (MSX). Chci dvoumístnou motorku, ale chtěl jsem 5-kvalt, nedokážu si přestavit toho Daxe jen se 4-kvaltem. Toto jsi neřešil?

Více komentářů



TOPlist