renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CB 500F (2016)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Mr-Šnek
Vloženo 13.1.2023
Aktualizováno 16.1.2023
Zobrazeno 1 854x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Na první pohled pro mě nádherná barevná kombinace, překvapivě mohutná na pětistovku, s poměrně slušným zvukem, kvalitním zpracováním a slušným chováním... Tak bych ve velké stručnosti popsal a zároveň doporučil Hondu CB500 F.

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CB 500: Učil jsem se na ní jezdit v autoškole, tak pro mě od té doby byla logickou volbou. Ovšem, když se po letech naskytla příležitost pořídit novější model, tak jsem šel do něj - o to více, když nový model měl ABS a legálně byl určen pro A2 bez seškrcení.
Jawa RVM Scrambler 500: V době výběru byla novinkou, ke které ještě nebylo tolik zkušeností a recenzí. Nakonec vyhrála Honda hlavně z důvodu už zajeté motorky vhodné pro nováčky a z důvodu nejlepšího poměru cena x výkon x spolehlivost.
CFMOTO 700CL-X Heritage: Musel bych seškrcovat, což by tolik nevadilo, ale stejně jako u Jawy se jednalo novo motorku pro naprosto nevyježděného jezdce + zbytek, co jsem napsal i pro předešlé.

První dojmy - První dojmy při koupi byly: nádherná (krásná barevná kombinace), překvapivě mohutná na pětistovku, s poměrně slušným zvukem, dobrým zpracováním... Prostě taková láska na první pohled... A jak mi padla do ruky? No upřímně se přiznám, že mi hned padla! Jako doslova... Naprostá začátečnická chyba, kdy jsem si před prvním nasednutím zalomil stojánek a pokusil se nasednout a přitom ji nechal v nulové rychlosti padnout spolu se mnou na bok... (Proste jelen!) Naštěstí bylo jen opravdu lehce škrábnuté zrcátko a těžítko + lehce ohnutá spojka. Motorku jsem si i tak chtěl koupit - viděl jsem s ní prodávajícího jezdit a vše před tím prohlédl, tak toto mi to potvrdilo... Po stránce prvních jízdních "krůčků" a tzv. "ošahávání" v práci na parkovišti byla absolutně nezáludná a moc hodná...

Motorku bych doporučil pro - Všem nováčkům, kteří chtějí nezáludnou dospělejší motorku, která toho dost odpustí, ale zároveň se na ní svezete a naučíte - do začátku jsem možná i díky věku opravdu nepotřeboval více výkonu (ani nemohl díky A2) - zatahat se dá, ač větší a dospělejší motorky budete samozřejmě dojíždět, když Vám to dovolí, oč u tohoto modelu ale nejde. Navíc má i krásnou spotřebu = ideální na pravidelné dojezdy... :-) Dobrý poměr: cena x výkon x kvalita

Doplňky na motorce - Spoustu "oku (ne)lahodících" kravin, které ještě nejspíše přibudou...
Typu: jiné kryty nádobky brzdové kapaliny a olejového vstupu do motoru, ochranná fólie na displeji,...

Z těch funkčních:
- rozšíření zrcátek (mezikus zrcátka x řídítka) --> ty se budou měnit,
- padáky - 3* trny (rám u motoru + nad výfukem),
- přídavný mini display zařazené rychlosti,
- zalamovací páčky,
+ přidám ještě:
- hlavní stojan,
- plexi štít, který využiju při delších jízdách,
- "a uvidíme co dál"...

Recenze

Pořádnou motorku, a nejen Babettu, či půjčené Pincky, atd., či moderní el. vozítka (koloběžky/jednokolky), jsem chtěl od mlada. Líbilo se mi to tehdy a tak nějak to ve mně zůstalo...
Finální rozhodnutí o koupi, přišlo "trochu" později tzv. v Kristových letech, kdy místní dopravní situace vynuceně změnila dojíždění do zaměstnání a motorka byla nejlepší volbou. A tak započalo hledání...
Papíry na motorku jsem si dělal zároveň s autem v 17 letech. A ani do dneška je stále ještě nemám rozšířené na plnohodnotné A. Musel jsem si tedy vybírat mezi A2 modely, nebo těmi seškrcenými, či víte jak... s tím, že jsem upřednostňoval novější modely.

Dost jsem už napsal o začátcích mého "dospělejšího" ježdění a asi se více nemusím rozepisovat. Každý si to jistě dokáže představit...

S motorkou mám za sebou první sezónu, kdy jsem s ní pokřtil její nájezd 40k km, ze kterých jsem necelé 3k km najel loni sám - naštěstí bez dalšího "incidentu"...

Loni také dostala kompletní prohlídku v oficiálním Hodna servisu v Brně - https://www.autoelegance.cz/ (Doporučuji!), nové obutí - doporučené "Dunlop SPORTMAX ROADSMART III", se kterými jsem nadmíru spokojen (drží i na mokru pěkně), přední brzdové destičky, kompletní výměna všech provozních kapalin a následně naprosto bez problémů prošla technickou...

Byl jsem s ní i na kurzech, kde jsem se rozjezdil a získal malinko více zkušeností a dostal ji trochu více do ruky, kdy po těchto kurzech s nově nabitými zkušenostmi jsem si jízdu užíval více a více...
Pro začátečníky doporučuji mrknout na: https://www.ucmeseprezit.cz

===
K motorce samotné:
===

Zkráceně ji prozatím vidím, jako "univerzála" a skvělou volbu pro začátečníky a pravidelné "dojížděče" kamkoliv...

Zkušenější jezdec by ji určitě tzv. "podojil" ještě více a dostal by se asi poměrně brzo na její hranice, což já ovšem nejsem a díky její absolutní nezáludnosti, stabilitě, dostatku výkonu pro začátečníka (od ±7k tahá subjektivně pěkně), měkké antihoppingové spojce, příjemnému posedu, rozumným brzdám - ač ještě neotočené přední vidle a 1* dvoupístek, tak reagují dobře a nemusím je moc přemlouvat + ABS je vhodnou kombinací pro začátečníky.
S podvozkem spokojenost i na těch silnicích 3. tříd a lehké šotolině, ač ji samozřejmě - zcela nečekaně - nejvíce sedí pěkná hladká silnice... Přenastavovat přednastavenou "myslím" 6 z 9 u zadního tlumiče jsem nemusel.
Ovladatelnost při jízdě naprosto parádní - prostě naháč, ač pro lehčí nezkušené nováčky by těch ±200kg mohlo např. při pomalejší jízdě být náročnější = nutné zvážit minimálně váhu jezdce, kdy u lehčích vah zvážit jestli nejít nejdřívě do nějaké třístovky... A když jsme byli u váhy, tak u výšky je to rozhodně motorka vhodná pro menší osoby i holky! Naopak bych ji rozhodně nedoporučil dlouhánům, či silnějším tvrďákům, kteří by mohli vypadat, jak tzv. "čmelák na bonbónu"... Sám mám 180cm, ale s lehce nižším posedem a minimálně prozatím mi vše vyhovuje...
Dávkování plynu je "hodné" a pokud nejste úplná paka, která budou okamžitě tahat, jak za - s prominutím - cabana, tak Vás rozhodně nevyškolí, ač pozlobit určitě také můžete, viz. např.: https://www.youtube.com/watch?v=cesWGFElWTY
Jednička a dvojka je potřeba dávkovat lehce opatrněji (jako všude) a může občas malinko cuknout, ale vyšší rychlosti Vám dovolí nesmysly, které by jiné motorky chroustaly těžko...
Spolujezdce jsem povozil jen na opravdu krátkých testovacích jízdách, kdy to celkem šlo, ale na delší pojížďky ještě netuším a třeba časem přidám i recenzi od nějakého batůžka...
Úložný prostor téměř žádný, což se u naháče dá očekávat, přesto oproti konkurenci, co jsem viděl, je ve spolujezdcově podsedle nad poměry místa pro základní výbavu (nářadí + lékárnička) a i něco navíc (zámek, malé pití a pod.)
Spotřeba většinu sezóny úžasných ±3.2 l a ke konci ±3.4 l = na pravidelné dojíždění s rozumným výkonem skvělá volba!
Servis byl jen jeden větší prozatím za celkem rozumné peníze na autorizák viz. doporučovaný autorizovaný servis v Brně... A pokud se toho člověk nebojí, tak je schopen si toho "podělat" doma sám dost a poměrně jednoduše. Spousta rozumně levných doplňků a náhradních dílů je a předpokládám, že bude k mání dál = prostě Honda.

Lehký terén zvládne a věřím, že by ji někdo tahal i na horší, ale já se na ni, alespoň prozatím snažím být hodný a snažím se jezdit po slušnějších silnicích.
Delšího cestování schopná rozhodně je, ale není to cesťák, tak s tím počítat a rozhodně dokoupit plexi ! - je to holt naháč a už od +110 km/h začíná více foukat a nad +130 km/h už je to celkem peklo i díky vzpřímenějšímu posedu... K tomu v základu prostě určena není... Sluší ji nejvíce krkolomné zákruty a cesty za městem, kde s ní budete spokojeni, stejně jako ve městě, kde se protáhnete téměř kdekoliv...

Celkově ji hodnotím , jako skvělý kup do začátku, či pro pravidelné dojíždění do školy/zaměstnání a vřele ji doporučuji! Sám uvidím, jak dlouho s ní vydržím...? Na první dobrou to byla zadostiučiňující koupě, kdy ale také neříkám, že neexistuje něco lepšího = rozumnějšího pro někoho jiného --> vše berte, jako moje subjektivní názory málo zkušeného jednoletého přeživšího... Mně to ale sedlo a koupě mi rozhodně není líto - právě naopak! Ač se samozřejmě rozhlížím, tak rozhodně ještě neplánuji měnit.
Pro větrem ošlehaného matadora to ale nejspíše nebude. Ten už nejspíše nebude/nechce hledat menšího univerzála, který by ho nejspíše neurazil, ale ani nenadchnul. Ovšem pro manželku/syna/dceru, jako 1. moto? Ideál!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
h.pepino
h.pepino napsal 06.05.23 v 10:17 10b.

Krásná, vypadá jako nový Hornet

speroure
speroure napsal 17.01.23 v 21:20 10b.

Super recenze. Krásná ta trikolora

Luke6
Luke6 napsal 16.01.23 v 19:08 9b.

Mas ji moc peknou a opravdu je videt ze jsi z ni nadseny
Mam doma vic motorek a tuhle mam taky doma rocnik 2019 cervenou a je to skvely stroj ktery bych nemenil-je to japonsky otrok v dobrem slova smyslu
Akorat na jednicku trochu ucukana a maly rejd na to ze je pro zacatecniky ale da se s tim zit.
Preju ti hodne stastnych km bikere

MadMax1980
MadMax1980 napsal 15.01.23 v 13:59 10b.

Moc pěkná a super příspěvek

JardaBar
JardaBar napsal 14.01.23 v 11:17

moc hezká

Více komentářů



TOPlist