renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki ZZR 1400 (2013)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník ZXRfan
Vloženo 2.1.2023
Aktualizováno 1.3.2023
Zobrazeno 4 810x
HODNOCENÍ PROFILU OD 21 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Sportovní motorka ? Pohodlná motorka ? Motorka pro dva ? Zavazadla ?
ANO - ZZR1400

Více fotografii

Výška jezdce: 170 cm

První dojmy - Fakt to jede... Super chraplavý sytý zvuk Ono je to i pohodlné Fakt to i brzdí... Těším se, až pojedu zase

Recenze

Asi stárnu, a tak jsem loni v létě začal řešit nějaký stroj pro občasné cestování ve dvou s možností montáže kufrů pro občasné výlety, které jsem dříve nějak moc nepodnikal, a tak batůžek na zádech určený pro 1 trepky, spoďáry, tričko a lahev něčeho na pití už jaksi přestal stačit.
V hlavě jsem měl vzpomínky, jak jsem v letech 2009 až 2018 najel pár kilometrů na K1300, Hayabuse ,ZZR1400, Ninja 1000SX a Versys 1000. Tedy celkem velké pohodlné motorky s možností nějakého cestování.
Busa jela motoricky prakticky jako ZZR, ale ovladatelnost byla značně horší. Pro jízdu ve dvou zase jasně hovořilo ZZR. Ninja 1000 SX model 2017 je hezká dobrá motorka, ale ZZR prostě funguje celkově líp. Versys 1000 je kočár, do kterého jsem asi zatím nedospěl. Až mě budou bolet záda, tak potom asi ano.
Loni jsem se svezl na Kawasaki dnech na nové H2 SX, a přestože ZZR v roce 2012 předběhlo dobu, nová H2 SX je ve všem lepší a funguje neskutečně. Kdyby ale nestála nová takový ranec, už tam s menším rancem běžím...

Věděl jsem, že ZZR model 2012 prošel větší změnou, než jen faceliftem, takže když ZZR1400, tak opravdu jedině poslední model 2012 a výš. 2006 není jen slabší, ale má jinou jednotku a techniku než model 2008. Ten byl celkem fajn. 2012 je jiný příběh, a když budete mít dvě vedle sebe a svezete se, tak o starším ZZR 06-11 už uvažovat ani nebudete. To je asi taky důvod, proč si právě model 2012 a výš tak stále drží hodně cenu, a za 200 ho bohužel prostě v super stavu nekoupíte, i když je 10 let staré.

Ano, rovnou musím říct, že to byla velká náhoda, že když jsem otevřel inzeráty, zrovna se objevilo na prodej toto ZZR1400 koupené nové v ČR, tedy s jasným původem, serviskou a stavem km. Tato skutečnost ( a fakt, že už jiná Kawa v garáži stojí) během 48 hodin rozhodla, jaká motorka to asi bude...

Po x letech jsem tedy opět seděl na ZZR1400. První moje reakce jsem asi kroutil hlavou, že to snad ani není možný, že už před 10 rokama uměli udělat tak skvělou motorku, a byl jsem rád, že jsem nekoupil 1000 SX (tvrdší podvozek, ne tak hladký motor, drobné vibrace). Na motorce funguje všechno tak nějak samo, snadno, a automaticky.
Jasně, motorka má 210 koní a umí jet 300. proto jsem ji ale nechtěl. Motorky, které nové stojí 400 nebo 500 tis mají tu výhodu, že technologie do nich implementované jako motor, brzdy, podvozek, jsou vlastně to nejlepší, co se aktuálně vyrábí. Tyto motorky prostě fungují dokonale, ať už jede 30,100, nebo těch 300.

MOTOR:
Na ZZR1400 je nejlepší asi ten motor. Objem 1450 z něj dělá asi největší řadový čtyřvál použitý do sportovně cestovní motorky. jeho hlavní výhodou není výkon, ale kroutící moment a krásně hladký chod. Při jízdě ve dvou na menších objemech mě vadí častější řazení a tedy nižší komfort cestování. Tady dáte 3 nebo čtyřku a projedete celou Republiku, protože 3 je od nějakých 20km/h po 220. Toto je asi jediný motor, který dá na 2 nebo 3 klidně i otáčky mezi 1500-2000. Samozřejmě to nedělám, ale v extrému, když k tomu dojde při nějaké situaci, tak tomu motoru je to vážně jedno. Je to vlastně takový elektromotor. Vy nemusíte furt řadit a spolujezdci furt neginglá hlava tam a zpět. Navíc krouťák je tam stále připravený, takže předjetí prakticky jakéhokoliv auta je celkem snadnou záležitostí na jakýkoliv kvalt. prostě jen trochu otočíte více plynem.
Asi je to i tím objemem a dvěma koncovkama po stranách, ale motorka má super sytý zvuk, tak akorát, aby jste byli slyšet a tak akorát, aby Vás to po x hodinách neobtěžovalo.

BRZDY:
Když už se ale rozjedete a musíte z nenadání taky zpomalit, nedej bože zastavit , třeba na německé dálnici ze 200... Stačí k tomu 1 prst. Ty brzdy, ač 10 let stará technika jsou vážně super, hlavně se krásně dávkují. Je to asi dáno i tou radiální pumpou a jednotkou ABS, která pustí vážně velký tlak na pístky, aniž by ještě seplo ABS.

PODVOZEK:
to je také jeden z důvodů, proč jsem chtěl ZZR. Motorka vypadá opticky hrozně dlouhá, rozvor 1480 zas tak výjimečný ale není, a najdeme ho na aktuální H2 SX Hayabuse atd...
Jeho hlavní výhoda je, že motorka je opravdu pohodlná. Nastavení předpětí, útlumu a komprese tady není jen jako marketingový tah, ale otáčení šroubků opravdu vyvolá změnu podvozku. Kdo chce sportovní tuhý podvozek, může ho mít. Kdo chce pohodlný koráb, co vyžehlí každou nerovnost, může ho mít taky. (Kdo jezdí po našich okreskách tuto možnost opravdu uvítá).

ELEKTRONIKA:
Je tady ABS, a jsem za to rád
Jsou tady výkonové módy - celkem se hodí. Stupeň 2 poskytne lehce slabší reakci na plyn, takže pro jízdu ve dvou nabídne ještě hladší reakce motoru na přidání. Vašemu batůžku bude připadat, že jedete hezky pomalu...
Je tady kontrola trakce- KTRC
Tak za tu jsem opravdu rád. Kdyby existoval ideální svět, ve kterém stále bude nad 20°C, v lese nebudou zbytku štěrku po zimě, v září nebude bordel na silnici od zemědělců, asi bych ji možná ani nepotřeboval. Silnice jsou ale džungle a já nejsem mistr světa, takže rovnou říkám, že ABS a KTRC chci, ať už motorka jede 300km/h nebo "jenom" 200. Už mi to několikrát pomohlo.

CESTOVÁNÍ:
kromě toho, že motorka má stále obrovský kus sportovního naturelu, umí majiteli také nabídnout dokonalý komfort. Právě díky široké kapotáži na Vás nefouká až někam po ramena (mám lehce vyšší plexi), nefouká nějak ani na ruce, a hlavně jsem na podzim poprvé zjistil, jaké to je, když Vám nefouká ani na kolena, a ani na kotníky. V létě trochu motor při popojíždění topí, ale ne tak jako na Ducati, a na jaře a na podzim to spíše člověk ocení. Vlastně zde vděčíte dokonalé aerodynamice, která je nutná, aby motorka jela 300. Díky ní je motorka dokonale jistá a netřepe se, ani když míjíte kamion na D1. Takže zase plus.
Zvýšení řidítek o 2,5cm za 1500 Kč celkem hodně pomohlo pro pohodlnější vzpřímenější posez.

ZAVAZADLA:
Horní kufr jsem nechtěl. Ten opravdu zhorší aerodynamiku. Řešil jsem tedy alternativy, jestli boční brašny SW motech, nebo nové pevné plastové brašny (model 2022 prý termoforming) od GIVI, případně celé velké plastové kufry. Nejezdím tak často a tak daleko, abych z toho musel dělat Tatrovku, kromě toho plastové kufry mají velké držáky. Z důvodu ceny a ideální velikosti padla volba na ty brašnokufry od GIVI, které se dají roztáhnout na 25 litrů a mají svoje celkem malé držáky. Cena je vyšší než u SHADu (měkké hadry) nebo SW motechu (poškrabaly by plasty), ale kvalita je opravdu jinde. Mají vnitřní schránky, nepromok, a jsou uzamykatelné k motorce. Navíc mají pevný tvar, takže se nic netřepe a nešustí i při dálničních rychlostech a můžu v klidu odejít od motorky. Za mě spokojenost.

Spousta lidí stále říká, že tyto motorky, které jedou 300 nemají žádný smysl na silnici. Je to velký omyl těch, kteří na nich nikdy nejeli. Přeji jim, aby měli možnost si to na pár minut vyzkoušet...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
mavr
mavr napsal 18.05.23 v 11:00 10b.

Ahoj, pěkně sepsáno a ANO dá se cestovat a to velice elegantně. Ať Ti dělá radost a napis další zážitky.

POSPIK
POSPIK napsal 06.02.23 v 22:32 10b.

Pekna recenze a asi bude následovat, jen jak říkáš, ach ty prachy?

speedy1340
speedy1340 napsal 13.01.23 v 10:10 9b.

Pěkná recenze a hlavně pravdivá. Já se po 5 letech vrátil od BMW S1000 XR zpět k Hayabuse. Bavorák jel jak z praku, ale ten motor, díky těm vibracím, mě neuvěřitelně sral. Jak uvádíš v posledním odstavci, ty velké motory jsou jako samet ...

Hříbek
Hříbek napsal 09.01.23 v 07:59 10b.

Pěkná recenze a suprová mašina

tomcruise77
tomcruise77 napsal 09.01.23 v 07:42 10b.

suprovní koráb.

Více komentářů



TOPlist