renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki ZZR 1400 (2012)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník AbdulbenTom
Vloženo 1.11.2015
Aktualizováno 13.4.2020
Zobrazeno 6 208x
HODNOCENÍ PROFILU OD 18 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Adrenalinová záležitost, technická dokonalost, jedinečný výkon a skvělá ovladatelnost. Perla japonského inženýrství. Extrémně pružný kapalinou chlazený čtyřválec. Třpytivě černé dlouhé monstrum. Polonahá agrese. Raketa z pekla...

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - překvapivě dobrá ovladatelnost, už během první jízdy od prodejce, ještě ke všemu v dešti - měl jsem pocit, že na ní jezdím už léta. Prostě jsem v civilním oblečení, v polobotkách a s batohem na zádech, nasedl a jel. Po zkušenostech s FZ1 Fazer 2007 jsem měl pocit, že tady kvalty padají samy a vše jde tak nějak snadněji a plynuleji. Neskutečná odezva na otočení plynu. Malá jaderná elektrárna mezi nohama, nic jí není nemožné... Koupil jsem ji ovšem s notně sjetými pneumatikami, takže na komplexnější testování si budu muset počkat do jara, kdy pořídím pro začátek sportovní Bridgestone Battlax S20 Evo (i když vím, že tohle super lepidlo určené pro lehčí a sportovnější stroje na ZZR vydrží asi jen jednu sezónu) a vyměním všechny kapaliny, a možná i řetězovku a některé další komponenty.

Motorku bych doporučil pro - kohokoliv, kdo na ní chce jezdit... S trochou opatrnosti zvládne každý, i mírně pokročilý, hodlá-li jezdit také hlavou... Otázka "pro koho je moto nejvhodnější" je zavádějící, motka je konkrétně koupena od majitele s rokem narození 1959, který mi s jiskrou v oku vysvětloval, jaké má výborné jízdní vlastnosti v rychlostech 200 - 300 km/h. a jak byla praktická pro služební cesty :) To hovoří za vše...

Doplňky na motorce - vyhřívané rukojeti, původně plotna plus horní kufr Kawasaki (nyní 3 kufry Hepco-Becker), boční textilní brašny s podpůrným systémem provlečené pod sedadlem, které půjdou pryč a budou nahrazeny lepším řešením.

Recenze

Stála na letišti hned vedle americké F-22A Raptor a já jsem na ní ukázal prstem se slovy: "Chci opravdovou nadvládu na zemi, ve vzduchu i pod vodou!" Vybral jsem si tuhle japonskou stíhačku proto, že v sobě spojuje hypersport (občasné adrenalinové cesty kolem komína) a možnost obstojného cestování na větší vzdálenosti. Oslovily mne i ladné sportovní křivky motocyklu, tvarově originálně řešené - tedy to, co mnohé jiné možná naopak odrazuje. Nevadí, sám jsem "retro originál" a tahle kráska ke mě krásně pasuje. S barevnou kombinací jsem také spokojen, převažující zelená by mne asi přeci jen vadila, kdežto její použití jen na některých prvcích kapotáže, ve stylu speciální edice roku 2013, krásně podtrhuje sportovní charakter stroje. A samozřejmě, hlavní argument pro uzavření tohoto manželství, jak doufám - alespoň na několik dalších let - je výkon, výkon, výkon!

Motor je prostě skvělý, relativně tišší i při vyšších otáčkách, připadá mi, že si jen tak jemně "vrní" (čekal jsem prostě větší rachot), brzdy by mohly být o něco lepší (větší jedovatost brzd, než u Yamahy FZ1 Fazer asi už nezažiju), ale není čemu se divit při té váze a rychlostech. Překvapilo mne i relativně časté pulsování na brzdách, které působilo ABS, nezdálo se mi, že bych na brzdy zatím nějak radikálně tlačil. Pravděpodobně tyto zásahy o nějaký ten metr prodlouží brzdnou dráhu. Ovladatelnost překvapivě dobrá, přestože motorka pro svou velikost a váhu působí neohrabaně. Spolujezdec si své místo chválí, postavení pedálů a šířka sedadla včetně úhlu posezu je prý příjemná. Na FZ1 jsem byl zvyklý na vzpřímenější posez, ale náklon k řídítkám je logický s ohledem na charakter hypersportu, byť s cestovními ambicemi. Předpokládám ovšem, že na větší vzdálenosti budou přeci jen trochu bolet záda. Úložný prostor je téměř nulový, pod sedadlo jsem uložil pouze lékárničku. Ta spolu s nářadím zabírá veškeré místo pod širokým a pohodlným sedlem. Spotřebu jsem zatím neměřil, na servisní prohlídku se v brzké době chystá, vážnější poruchy doufám nenastanou.





Nejlépe se motorka cítí na širokých silnicích první třídy, dálnicích a startovacích či přistávacích letištních drahách, na hrbolatých okreskách je to utrpení. Ve městě problém není, ale přeci jen je znát, že to není motka na popojíždění a na nákupy. Ale to všechno jsem smířlivě očekával.

Trochu nepovzbudivé je, že se u motocyklu tohoto roku narození (2012) nepočítá s osazením bočních kufrů (existují zatím pouze různá náhradní řešení třetích stran v podobě polotuhých brašen (GIVI) anebo prostřednictvím firmy Hepco&Becker (dovozce v Čechách je Samoto.cz - díky za upozornění v komentářích od uživatele "Rbike"). Samotný výrobce ale zkrátka nevyrábí ani nedodává boční nosiče - trochu zvláštní ve třídě sportovně cestovní motorky, že!?).





Dále - drobnosti - po umytí z pod kapotáže vytéká voda v různých náklonech motorky ještě po několika dnech. Těším se i na čištění a mazání řetězu schovaného pod výfukem - budu přeci jen muset tu pračku koupit... Tolik jen pár negativních, ne zase tak podstatných zjištění, po ujetí prvních cca 500 km...

Rok 2016:
Na jaře jsem zvolil řešení, které jsem zpočátku odmítal, ale nakonec jsem vzhledem k možnostem osazení kufrů pro ročník 2012 ZZR 1400 rezignoval na možnost domácích úprav a nakoupil kufry Hepco-Becker s originál držáky. Osazení trvalo odborné firmě cca 5 hodin, kvalita kufrů podle prvních dojmů a používání nedosahuje kvality kufrů GIVI, ale co dělat? Do horního kufru doporučuje výrobce pouze 5 kg zátěže (takže 10 kg se snese). Se zámky kufrů je třeba jednat v rukavičkách. Boční držáky lehce pruží, bude třeba sledovat případný průhyb, neboť kufry jsou cca 3 - 4 cm nad výfuky. Boční kufry jsou prý každý na 20 kg, takže 30 :) Celkem tedy asi 70 kg zátěže v kufrech při opatrnější, turistické jízdě... Na druhé straně, všechny kufry byly už vyzkoušeny s cca 50% naplněné kapacity - v rychlosti 240 km/h, a jsou OK. Vzdálenost mezi kufry a výfuky také nemá žádné negativní následky.







Výlet - průsmyk Stelvio
Moto výlet na druhý nejvyšší alpský průsmyk v Evropě. Národní park Stelvio, 20 km od Bormia. Spolu s Gavií častý cíl etap Giro d´Italia, "povinnost" každého motorkáře. Test nervů - v jednom dni 800 km, déšť, kroupy a sníh... Je léto, 26. července... stojíme nahoře, klepeme kosu... a nikde ani živáčka!











Veřejná skupina na Facebooku "Kawasaki ZZR 1400 Czech"
Pokud by někoho zaujala možnost sdílet svůj zájem o ZZR 1400 na sociální síti, ve veřejné skupině, kterou jsem založil, zde je odkaz: https://www.faceboo...ups/577648192385737/

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Čadil
Čadil napsal 09.02.19 v 18:02 10b.

nádherný stroj

číčus
číčus napsal 01.07.16 v 12:12 10b.

Supr vyplnenej popis, je videt ze k tomu mas vztah

Petr_TA
Petr_TA napsal 28.03.16 v 21:21 10b.

Luxusní dostavník
10b

AbdulbenTom
AbdulbenTom napsal 15.11.15 v 13:18

to Alarm: máš to hezky udělané , už jsem na Tvůj profil v minulosti koukal, ale takové věci já bohužel neumím A myslím, žes tam něco i vrtal do plastu (?) a to bych nechtěl... Budu se asi muset smířit s malou nosností.

Alarm
Alarm napsal 15.11.15 v 11:03

Čau,

super stroj a co se týká kufrů, já mám model zzr 1400 - 2007 a šel jsem cestou wingracku a upravené upínací sady ze 1100 xx, protože jiné řešení bylo na ho... z důvodu malé nosnosti a stálo to rateku. Když někdo umí udělat upínací sadu, tak pro mě je wingrack nej. řešení. Fotky mám v profilu i když ještě bez barvy na upínací sadě.

Více komentářů



TOPlist