renocar_duben



PROFIL MOTORKY

ČZ 175/477 (1975)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník leopold
Vloženo 20.11.2022
Aktualizováno 2.1.2024
Zobrazeno 1 580x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Když jsem měl svou 1. Harlejku a Traila, chyběla mi 1. verze 477, po čase a několika nedopatřeních, mám 1 verzi 477 a chybí mi Trail a Harlejka.
Proto byla koupě této motorky rozumná volba.

Více fotografii

Výška jezdce: 175 cm

První dojmy - Napadeno ne 1, ale několika kutily, ježděno v JZD, alespoň dle původního majitele a tak to také je: ohnutá zadní vidlice, pod motorem ohnutý rám, každé kolo jiné, blatníky ani nemluvím, stojan chybí a další a další závady, ale to mne neodradí od renovace, nebo spíše stavby.

Recenze

Za mne klasika, zjistit, co je všechno špatně: takže skoro všechno.
Sehnat potřebné díly.
Toto mi dalo trochu počudit, protože jsem chtěl stavět 1 konkrétní stroj, respektive ročník a to podle dochovaných strojů a prospektů.
Takže nádrž, držáky předního světla, zadní blatník a držák tachometru z USA - tady nesehnatelné a i v USA to byl oříšek.
Přední vidlici s tvrdochromem jsem měl z dřívějších projektů, stejně jako další díly.
Motor od polského překupníka z Francie.
Blinkry a zadní světlo v replice.
Takže sundat špatné díly, celé moto umýt nějakým sajrajtem, aby slezly letité nánosy kvalitní ornice smísené s olejem a vazelínou
Nastrojit a spasovat nové díly.
Celé moto rozebrat, otryskat a lakovat.
Lakování, to je celkem zábava a všichni vám řeknou, že bez boxu a super kompresoru to nejde.
Ale je několik rčení a já zmíním 2:
Kdo nechce, hledá důvod, kdo chce, hledá způsob.
A nebo, nikdy neříkej, že něco nejde, protože se vždy objeví nějakej trouba, který to neví a udělá to.
Takže lakování je rozděleno do několika odvětví.
Nejprve je nutné všechny díly co nejpečlivěji vyvařit, vyklepat a porovnat - alespoň se pak nemusí kitovat.
Když jsem měl toto hotové (nádrž zásluhou kamaráda), tak vše šlo otryskat a lakovat komaxitem do hradecké firmy KK Komaxit.
A právě tam se to dělí na 2 větve.
Rám, různé držáky, filtrbox a kryt řetězu šly lakovat černým komaxitem s bezbarvým lakem - mám vyzkoušeno, vzhled je super a barva je tvrdá, takže snese i horší zacházení.
Spodní brýle šly lakovat stříbrným komaxitem s bezbarvým lakem - podle prospektu.
Vše ostatní šlo nalakovat ,,pouze´´ základovým komaxitem.
Do komaxitu už ani nezakrývám díry a závity (pouze závit na spodních brýlích) a vše pak protáhnu vrtačkou, nebo závitníky.
Díly, které jsem měl nalakované základovým komaxitem jsem pak jen přebrousil šmirglem 360, pro jistotu přestříkal sprejem základ pro plasty a pak už jen lakoval na zahradě před garáží klasickými laky.
Pro ekology - start 1 Avie je daleko větší katastrofa, než lak 1 motorky, kdy barva, která se nechytila na díl, klesla na beton.
Vše jsem pak nechal na sluníčku doschnout.
Když bylo vše suché, nanosil jsem díly domů a začal se stavbou motorky.
Stavbu vždy začínám od rámu a kol.
Kola nekupuji od překupníků, ale dělám si je ,,sám´´.
Rozpletu původní kola, tím mám dobré bubny, bubny přeleštím, nalisuji nová ložiska a zapletu je do ráfků.
Kola neutahuji, ne že bych metodou pokus/omyl nedošel k dobrému výsledku, ale je to časově náročnější a během této doby bych dokázal jiné věci.
Proto připravená kola odvážím pánovi, který opravuje bicykly a centrovat umí.
Nestojí to svět a práci dělá dobrou.
Po vypletení kol ještě lakuji ráfky zevnitř nějakou antikorozní barvou a vystříkávám voskem - alespoň to pak nerezaví.
Kola jsem následně obul v práci na klasická nazouvačce pro auta.
Vyvažování není potřeba, nedosahuje to takových rychlostí, aby se to projevilo.
Tak pár dalších poznatků.
Turecké pneu 2,75x18, nejsou jako naše 2,75x18, nebo jsem prostě vybral špatný vzorek.
Turecká guma byla stejně široká jako naše 3,25, tak jsem ji musel vyměnit za jinou.
Jestliže se ptáte, proč jsem nedal naše Barum / Mitas, které se stále vyrábí, tak proto, že jsem chtěl něco jiného - modernějšího.
No nakonec jsem vzal jiný vzorek od stejného výrobce a bylo to.
Jinak, pokud si myslíte, že víte všechno, pak vězte, že ne.
Já třeba ,,věděl´´, že přední vidlice, kterou jsem měl léta nachystanou právě na Harlejku, je ze 175 a že pro 250 je stejná.
Smůla - není.
Vidlice pro 175 je celkově kratší a má jinde navařené držáky blatníku.
Takže milou vidlici sundat a shánět novou, lepší.
Vše se zadařilo.
Nyní vyrábím držáky blinkrů, protože pro blinkry, které zde mají být se repliky držáků nedělají.
Další snad bude jasné z fotek.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Kawalumpik
Kawalumpik napsal 12.11.23 v 21:31 10b.

Pro pět ran do čepice. Jsi vážně dobrý.

motovlk
motovlk napsal 12.11.23 v 03:23 10b.

Teda byl to strašnej pelech, ale pěkně si s tím pohnul.

MartinXL650V
MartinXL650V napsal 23.11.22 v 19:04

Těším se na pokračování a držím palce

Targus
Targus napsal 20.11.22 v 22:20 10b.

Chtěl jsem kdysi přesně tohle a skončil jsem s s těžce ojetou obyč 477, protože tenkrát se u nás dala sehnat harlejka pouze krádeží...

A dnes tomu není jinak...
Divnej svět...

biosák
biosák napsal 20.11.22 v 20:19 10b.

Více komentářů



TOPlist