Cestovní enduro s netradičním designem, terénními vlohy, geny od KTM a návykovým motorem i v dnešní Euro době
Výška jezdce: 170 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Aprilia Tuareg 660: důvod neuveden
Moto Guzzi V85 TT: důvod neuveden
První dojmy - Norden splňuje všechna očekávání pro svou kategorii. Po pravdě jsem si říkala, čím mě překvapí...a dostal mě! Zatím moc najeto není a moto čeká na přihlášení a na lowering paket s nižším sedlem (měřím 170 cm).
Doplňky na motorce - 31.12.2022: Tak trocha shrnutí ke konci roku a první velmi krátké sezóně: první garančka za námi a při ní jsem nechala nainstalovat i "lowering packet" - na snížení motorky (mám 170 cm a dosáhla jsem na jednu špičku a druhou nohu ve vzduchu). V packetu jsou kratší pružiny do předních vidlic, kratší centrální tlumič, jiný boční stojánek. Výsledkem je, že v kombinaci s přešitým sedlem dosáhnu na obě strany. Motorka je i méně houpavá a nepotápí se tolik v předních vidlicích, což mě osobně více vyhovuje. Nejsem totiž kovaná cestovní enduristka a tohle mi na tomto typu motorek nikdy příliš nevyhovovalo, ale možná to bylo jen věcí zvyku na větší zdvihy tlumení a nebo otázka nastavení pro moje preference.
Dále jsem pořídila vyhřívané rukojeti, originální verzi, které ovládám přímo pres displej motorky. Takže je nutno spárovat přes diagnostiku, jinak smůla. V mém případě jsme to udělali tak, že na garančce mi to předem nastavili a pak hefty jsem si nainstalovala sama doma a už se to propojilo.
Pak jsem pořídila ochrannou fólii na displej a ochranné 3D polepy na blastry, na nádrž a ke stupačkám.
Samozřejmě nechybí držák mobilu.
A poslední, co bylo nainstalováno jsou držáky bočních brašen plus textilní brašny, které už používám na jiné motorce.
No zbývá ještě zásadní doplněk, a to padáky, kdyby náhodou ))
Recenze
Dostal mě hlavně tím motorem. Není to největší dravec na světě, nemá největší výkon nebo krouťák nebo kopanec v určitém spektru otáček, ALE ten motor je skvěle naladěnej, jede, umí hezky zatahat, vykouzlí úsměv od ucha k uchu, ale úplně neděsí. Třeba to někoho tak nedostane jako mě, ale mě se fakt strašně moc líbil, až mě to přesvědčilo si tu motorku prostě objednat. Ovladatelnost a podvozek v rámci zkušební jízdy byl dle očekávání a vše naprosto v pořádku a maximální spokojenost. Zadní péro má velkou škálu nastavení a dá se dostatečně přitvrdit. Do terénu se podíváme časem, samozřejmě lehkého terénu a po montáži padáku a spol :) Motorka má spoustu elektronických fičur, které budu postupně objevovat, protože je to moje první takto hightech stroj. Postupně budu dovybavovat jak zmíněnými padáky, tak ještě nějaký držák telefonu, polepy na pseudonádrž proti poškrábání, robusnější ochrany páček, boční brašny a centrální stojan.
Oproti KTM, uplně jiný design a to se mi líbí Velmi skvělá motorka
Originální stroj
pěkná