renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki LS 650 Savage (1993)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Snekofon
Vloženo 15.6.2022
Aktualizováno 19.2.2023
Zobrazeno 2 109x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


savage = z angličtiny - divoch, krutý, zuřivý, zběsilý - jen málo kdy se představa o motocyklu dle jeho jména míjí s realitou tak, jako tady.

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Malá a lehká jako dětské odrážedlo. Svaly má jako boxer z bantamové váhy, ale v zábavnosti by mohla dát těžký úder lecjakému stroji z velterové, možná i střední váhové kategorie.

Recenze

Když jsem loni v září vyměnil v garáži B12 za X11, tak jsem jednak popřel své předchozí tvrzení a přesvědčení, že v mé garáži budou mít místo jen motorky s karburátorem, chlazené vzduchem, maximálně vzduch/olej, ale navíc jsem si do garáže postavil motorku o které jsme do té doby ani neuvažoval, naopak ji považoval za designový ústřel. S tehdejším rozhodnutím jsem spokojený, ve stroji jsem našel zalíbení, ale přece jen ve mně doutnala potřeba postavit do garáže druhé moto – protipól k X11, tj. ideálně youngtimer – ale hlavně co nejprimitivnější stroj, co nejméně válců, karburátor, vzduch a objem 500+ to bylo jasné zadání. Dlouhou dobu se mně jako ideální kandidát rýsovala Honda XBR, nebo Yamaha SRX6 – ale SRX po ruce nebyla a XBR vždy jen ve slabší variantě, případně s nějakou vadou na kráse – nebo když už bylo ideální tak jsem ho nestihl… slabší verze XBR mně nekorespondovaly se stylem motorky.
Zlom nastal, když nedávno manželka zmínila, že by potřebovala někde najít pole s makovicemi, aby si mohla natrhat pár kusů na dekoraci, ale že už nikdo mák nepěstuje….zrovna byla doba květu a já věděl, že cestou do práce někde v dáli září výsek červeného pole – někde tam venku to je… Konečně jsem mohl prodat svou vyjížďku na motorce za plnění přání své ženy, a vlastně jakoby z povinnosti vyrazit za horizont.
Putování za mákem mně donutilo změnit jízdní styl i trasu – na Xku většinou volím silnice aspoň 2tř. a když na přehledném výjezdu z města nechám motor trochu zatáhnout, tak už není moc čas sledovat kde kvete jaká kytka. Teď jsem v rámci hledání, za kterým horizontem se vynoří záplava rudých květů sjel na ty nejzapadlejší cesty, pěkně pomalu plul krajinou a náramně si to užíval a objevoval místa jen kousek vzdálená od domova, kde jsem nikdy nebyl.
Vedle objevu makového pole jsem tak objevil i nové zadání pro druhou motorku – jednoduchý 1 válec zůstal, ale ideálně něco na pohodlné, líné toulání se po okreskách – XBR a SRX ve výběru vystřídala Yamaha SR 500, nebo Royal Enfield Bullet – šmejdil jsem po inzercích, přemýšlel, vybíral, studoval, hledal alternativy a při filtrování velkého jednoduchého jednobuchu pořád narážel na Savage.
Je potřeba říct, že jsem nebyl velký příznivce chopperů, nikdy mně neoslovoval styl třásní, kožených vest, přísných pohledů jejich řidičů, už vůbec ne pak různá cingrlátka – ozdoby na blatníku, orlice, přídavná světla, velké kožené brašny, opěrky, vysoce zdvižená řídítka, předkopy atd. Jako úplně zcestné jsem pak považoval všechno co v této kategorii nebylo postaveno alespoň na bázi velkého dvouválce do V, zejména 1V, řadový 2V, nebo vidlicový 4V. Suzuki Savage tak byla na přesně opačném pólu mého zaměření – malý, slabý čopřík.
Jak jsem na něj ale stále narážel, začalo to ve mně hlodat – ten stojatý motor sám o sobě je přeci jen pěkný safra! Savage se dá pořídit za polovinu co SR, nebo Bullet – čert tak vrtal – třeba zjistím, že mně to brblání po okrskách nebere, zbytečně budu mít utopeny prachy v něčem na čem jezdit nebudu…. Začal jsem teda brát Savage na milost. Když se prodával od roku 1986 až do současnosti beze změny, tak na něm musí něco být hergot! (v Evropě byl tedy ukončen prodej již poměrně dávno, protože nesplňoval normy, ale v Severní a Jižní Americe jim stále nesmrdí). V originálu mně ale nepasovala zadní část – opěrka spolujezdce a boční chromové lišty na zadním blatníku dělají Savage opticky těžší – uvažoval jsem teda o tom, že bych případně zakoupený kus obratem zbobřil očesáním zadku.
Nějaký čas jsem pokukoval po inzerci – kus který nakonec skončil v garáži jsem ze začátku ignoroval – původně jsem chtěl černý kousek….jenže očima jsem o něj zakopával skoro každý den a postupně mu přicházel na chuť. Kousek prošel odlehčením zadku – výměnou zadního světla, které se přemístilo z vrchní části blatníku dozadu a opticky tak stroj odlehčilo. Současně byly odstraněny boční lišty s opěrkou, což vlastně taky šlo směrem kterým jsem chtěl jít… tyto změny si vyžádaly zaslepení otvorů a nový lak. Ze začátku jsem v té Jawácké červené nemohl najít zalíbení, ale nakonec si to sedlo a maximálně mně to vyhovuje.
Na stroj jsem vyrazil mrknout 250km daleko, s tím že jsem před tím Savage nikdy neviděl na živo – nebo viděl, ale tak mně nezajímal, že jsem si ho nedokázal vybavit.
Na to že je motorka malá jsem byl připravený ze všech komentářů, takže na první pohled jsem nebyl zaskočený, ale řídítka blízko u těla mě nutí sedět trochu zakloněný, stupačky vepředu pak musím chvilku hledat. Prodávající říká „to je perfektná motorka keď si chceš skočit pro cíga“, no tak uvidíme. První rozjezd po cestě k prodávajícímu v sedle X11 – byl trochu zklamání, od 23kW / 50Nm jsem nečekal žádné peklo, ale v tu chvíli jsem měl pocit jako bych se rozjížděl se Škodou 105 do kopce a měl u toho zataženou ruční brzdu. Brblu si to za dva, tři, čtyři, pět… ani nevím kolik jedu… budík na malé nádrži je zcela mimo zorný úhel a je potřeba sklonit hlavu. Motorka při zrychlování vybruje, při ubrání plynu prská do výfuku. Blinkr se nevypíná jako u všech současných moto vymáčknutím, ale musí se hledat středová poloha přepínače, takže po výjezdu ze zatáčky střídavě blikám na všechny strany, než to trefím správně. Vracím se k prodávajícímu, stavím motorku na stojan. Sjíždím ji pohledem – jednodušší motorku vymyslet nejde, jeden válec, jeden karbec, vepředu kotouč o průměru pivního podtácku, vzadu buben – jeden budík, který má jen celkové počitadlo km, žádné denní počítadlo netřeba… Je to hrozná motorka – machr index nula… a já jsem věděl že to je přesně ono. Přesně na tomto mně bude bavit prozkoumávat okres… no a možná si troufnu i do vedlejšího okresu! Motorku beru….

Doma pak odstrojuji zbytečnosti – padací rám – padat nemám v plánu a kšilt nad světlem… kdepak to nechci. Měl jsem v plánu vyměnit zadní blinkry za kulaté – originály asi nepasují, protože jsou určeny na konstrukci do bočních lišt, ale blinkry z Viraga by mohly pasovat…. Jenže doma mně už to nepříjde jako palčivý problém. Co ale rozhodně udělám je výměna řídítek za rovnější, aby se poloha těla trochu srovnala a stroj hlavně ztratil maximum čopráckých stop – takto by z toho mohla být pěkná klasická malá motorka.
Najeto zatím pár km, ale radost veliká. Když na to člověk nesedne ze silné motorky, tak zjistí že na sólo jízdu v rychlostech 80-100kmh to stačí. Nevím jak Japonci došli na to pojmenovat tento stroj Savage = divoch, ale teď už je jasné, že to co chybí tomuto stroji ve všech technických parametrech plně nahrazuje svým charismatickým projevem, který z něj dělá parádního divocha okresního přeboru a skvělou alternativu pro všechny kdo chtějí zakusit 1V brblání - spolehlivý stroj za pár korun.
Doplněním tohoto stroje jsem tak rozšířil svou sbírku dříve nechtěných a vysmívaných strojů, na které teď ale nedám dopustit.

EDIT - 20.06.2022:
Díky za komentáře - týden od dovozu motorky jsou formality ohledně přihlášení vyřízeny. Ještě jednou díky technikovi na STK. který provedl doplnění údajů, kdy hledat cestu jak to udělat, ne jak mně poslat ke všem čertům, nebo na DEKRU. A že měl co doplňovat je patrné z originál Belgického dokladu - na přední straně byl uveden pouze VIN a datum registrace... a na druhé viz kopie - ani označení modelu, nebo výkon - co teprve míry, váhy, nebo hlučnost...


Obratem se ujalo nové označení Suzuki LS650 Sausage (z. anlg. klobása), díky odstínu barvy dobře vysušené maďarské klobásy - motorce teď tedy neřeknu jinak já, ani nikdo jiný.
Mimochodem jsem na klobáse zajel omrknout pole, které mně navedlo ke koupi tohoto stroje a k mému údivu jsem na místě žádné makovice nenašel... fotky níže dělí 3 týdny... asi jsem se nechal ošálit a všechna ta červeň byl jen vlčí mák... No nevadí, mám tak důvod dál šmejdit po okolí. Když už jsem byl na výletu, tak jsem si zrovna otestoval odjezd na rezervu a zjistil, že 50km na rezervu nedám - takže jsem v pátek poslední 3km k benzince jel jako na odrážedle - akorát na 160kg odrážedle a ve výhni slunce jsem brzy začal ztrácet prvotní elán...

Jinak je jízda na klobáse neskutečně zábavná - žádné velké strojení a přípravy před jízdou - riflové kraťasy, tričko, tenisky, na hlavu lehká otevřená přilba - motor brble... pomalu se sunu krajinou, žádná hoňka, zato mnohem větší kontakt s okolím. Dřív jsem byl hodně zatížený na řeč čísel - víc koňů = více zábavy - no a ono to tak vůbec není.

EDIT - 09.07.2022
Osazeny rovnější řidítka, zahnuté původní vlaštovky byly nepohodlné. Řidítka jsou o 4cm širší než originál, pozice rukou je nyní mnohem pohodlnější, současně je konečně něco vidět v zrcatcich. Přemýšlel jsem jestli nedat taky o 5cm vyšší představte, ale nechám to tak...během sezóny otestují a případné změny až přes zimu.



EDIT - 10.10.2022
Vypadá to, že letos uzavřu sezónu s nájezdem na klobáse (Savage) lehce přes 1000km, na bublině (X11) to vychází na 3500km - žádná sláva, ale prostor pro další stroj do garáže tam pořád je - aspoň si ty potvory nezhuntuju - a není nic lepšího než pořád hlídat technické a pravidelné servisy na motorkách bez pohybu.



EDIT - 19.02.2023
Tak klobása dnes přejela k novému majiteli. S příchodem bramboráku do garáže bylo na poli motorky k pohodovému courání plno. Na místo Savage teď chci postavit něco trochu víc vyhraněného = nakopávačka, možná dvoutakt, atd...
Jízda na Savage byla čistá zábava a radost z jednoduchosti, tak ať dělá radost novému majiteli.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Snekofon
Snekofon napsal 09.11.22 v 06:28

SV-DR: nene žádná brasnicka.. žádné takové doplňky nemusím, co nejčistší design je mé heslo. A ona ta pravá strana působí prázdně jen na fotce, ale nad výfukem toho místa zase tolik není. A hlavně já se kochám i pohledem na brzdový buben... To už si člověk na moderních motorkách taky neužije

SV-DR
SV-DR napsal 06.11.22 v 00:05 10b.

Z ľavej strany s lesklým krytom remeňa vyzerá fakt bombovo
Na pravú stranu by som jej dal koženú brašničku .

birder
birder napsal 01.07.22 v 14:07 10b.

Skvělý příběh. Kdyby nebyla hlavní hrdinkou "klobása", klidně bys to mohl prodat jako scénář romantického bijásku še šťastným koncem. A věřím, že bys měl úspěch!

žižala.
žižala. napsal 25.06.22 v 08:05 10b.

Parádní jednobuch.

Snekofon
Snekofon napsal 20.06.22 v 14:22

Bob66: Je pravdou, že konkrétně u tohoto stroje se u mně prala vášeň pro udržení originality a chuť si motorku užít. Nakonec vyhrál druhý pohled na věc. LS650 není úplně vzácný drahokam - téměř beze změny se vyráběla od roku 1986 - v USA se prodávala pod označení Boulevard S40 nejméně do roku 2017 - tedy neuvěřitelných 30 let - toto z ní udělalo nejdéle vyráběnou Suzuki. Motorka má v prvé řadě dělat radost a k tomu je potřeba být spokojený vzhledově (mě dráždil u sériovky zadek) a ergonomicky (tady mně nesedí sériová řídítka). Tím, že jsem navíc upravenou už koupil, tak jsem ten hřích už nemusel páchat sám
Do garáže plánuji doplnit vedle současných strojů i motorky, kde si originalitu cením a nebudu do ní zasahovat, případně ji bude zpět vracet... ale klobása je prostě moto pro radost z 1V

Více komentářů



TOPlist