renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda VTR 1000 SP1 (2000)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník bruttopyr
Vloženo 25.12.2021
Aktualizováno 25.12.2021
Zobrazeno 2 424x
HODNOCENÍ PROFILU OD 19 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


SP1/SP2 je motorka, která se mi vlastně nikdy moc nelíbila. Tedy zepředu. Asi za to mohl ten soví zobák, nebo jsem zkrátka moc velký zastánce retro kulatých světel starých ZXR750, Fireblade 900, Yamahy FZR, apod. Zato z boku a zezadu pohled na zvednuté vý

Více fotografii

Motorka koupena od Motorradhaus Egbert Dójčland

Výška jezdce: 175 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda VTR 1000 SP2: Nebyla žádná hezká na prodej pod 9000Eur....

První dojmy - Na VTR SP1/SP2 se neleze omylem, většinou si už o ní dopředu něco zjistíte. Aha! Ona nechce jezdit pomalu!

Motorku bych doporučil pro - Pro fajnšmery - už je to retro jako prase a za pár let veterán.

Doplňky na motorce - Racing plexi, mini blinkry, závažíčka řídítek a karbonový kryt zadního kola.
Ale skoro vše vrátím asi zpět do originálu.

Recenze

Někdy okolo roku 2003 jsem sice měl dvouválcové VTR1000F Firestorm, ale to byl úplně jiný příběh – měkčí podvozek, měkčí motor. Po přidání plynu to dole zabublalo, zatřepalo se a vyrazilo relativně nenápadně vpřed. Že je to jen relativně většinou potvrdil až pohled na tachometr. Zřejmě proto, že mne Firestorm odvezl na mojí svatbu, tak jsem ho později (asi z vděčnosti) prodal.

Po VTR jsem jezdil spíše pohodovější motorky, preferoval precizní dávkovatelnost čtyřválců a ke sportovním dvouválcům už jsem extra netíhnul. Obzvláště poté, co mi SP2 půjčil kolega Bejbyn a já na zatáčkovité trase okolo Starých Hamrů zapomněl, že tam má obrácené řazení na okruh. Při výjezdu ze zatáčky na vytočenou trojku jsem chtěl zařadit čtyřku a ejhle! Kopnul jsem si tam dvojku…
Následoval smyk kola a jen díky rychlému zmáčknutí spojky jsem to neposlal do kopřiv (ano, milé děti, SP-éčko nezná pojem anti-hopping spojka). S radostí jsem mu jí ihned vrátil, šel si přeprat spodní prádlo a byl opět na delší čas vyléčen z nápadu, pořídit si 2V litra….

Jelikož nějaký ten rok jezdím s VTR SP Klubem coby externista na některé z jejich vypečených akcí, byla asi jen otázka času, než si SP najde cestu i do mojí garáže. Zjistil jsem, že SP-čkáři jsou docela fajn lidi, nejsou to abstinenti a dokonce umí jíst příborem.
Letos jsem se opět svezl na SP2 a bylo vymalováno – chci ji! Než budu definitivně starý nebo už mi to bolest zad a zápěstí neumožní.

Následovalo projíždění inzerce u nás i v zahraničí a pár měsíců rozhodování, jelikož jsem měl mojí oblíbenkyni Fireblade 1993 v trikoloře a tu jsem pustit nechtěl. Ale garáž není nafukovací a člověk by se neměl tupě upírat na jeden typ motorky, ne? Vždyť si ji později můžu koupit znovu. Sice už za vyšší cenu, ale sehnat určitě půjde.

Zkoušel jsem tady obeslat i některé registrované majitele SP-ček tady na Motorkářích, ale potvrdilo se, že čas už sakra pokročil a začíná z něj být ceněný Youngtimer. Majitelé ji zkrátka nechtějí prodat vůbec, přestože na obyčejné ježdění kolem komína je to motorka úplně na ho**o.

Tvrdý podvozek nastavený na pobití rychlejších kol na okruhu a motor, který chce jet alespoň 6 tis. otáček, protože hodně dole škube. Zkrátka sportovní motorka, jak má být – zážitek si musíte zasloužit – až do roztrhání těla nebo do roztrhání řidičského průkazu.

Coby originálový fetišista jsem chtěl kousek co nejvíce původní a to je další kámen úrazu. Nová stála tehdy skoro 500tis. Kč, takže se jich v pravěku obecně moc neprodal, v inzerci se jejich počty rozhodně nepřehazují vidlemi a navíc se většina vykutálela někde na okruhu.

Na okruhu s ní už pojezdíte většinou jen více opilejší kamarády než jste vy a i když má maximálku 270km/hod, parametry poměru výkonu k váze ji podrtí kdejaká 10 let stará šestistovka. Zkrátka už je to takový stroj Freda Flinstouna. Ale jelikož už nejsem ve věku, kdy jsem si myslel, že je lepší být mrtvý než druhý, tak mi to vůbec nevadí.

Barva je bohužel ta nejnudnější, kterou na ní Honda dávala, tedy stříbrná metalíza, ale čas na změnu na Racing barvy Castrol nastane ihned po prvním sklouznutí.

Tuhle jsem si dovezl z Německa, po 3. majiteli, se servisní knihou a 40tkm na tachometru. Jelikož se občas objeví kusy s najetými více jak 110.000km, nemělo by se snad při pravidelném servisu nic stát.

Co vám budu povídat – už se nemůžu dočkat jara!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
petr1000001
petr1000001 napsal 01.03.23 v 23:17

SP2ka mi jasně vyvětlila rozdíl mezi 4V v řadě a 2V ,pocitvě ve stejné rychlosti:
4V letíš za ní 200km/h na gumě
2V těch 200km/h tě kope před sebou
Co z toho je asi tak intenzivnější pocit ? Á modří už vědí

petr1000001
petr1000001 napsal 01.03.23 v 23:09 10b.

Noooo Mněl jsem SP2ku ,dvouletou jsem kopil v Harnessu od Polanského za 225tis ,původně jsem si ji byl jen projet,ale vrátit už nešla Ve spoustě ohledů mi změnila život a občas,vlastně skoro každou zimu po ní pokukuju ... Máš to také moc hezky napsaný
Pořídil jsem ji v bílích barvách castrol Collina Edvardse a než jsem ji pořídil ty lamináty ,tak jsem jí v Brně hodil do kačírku,tak jsem jí dal ten černý lak i na origináli,těď už bych to asi neměnil,ale byly to dvě různé motorky ( vizuelně ) jo a Firestorma jsem mněl před tím taky a jak říkáš,to bylo vážně nebe a dudy,přes to,že i to Fko bylo fajn SP je čisté ZLO v té nejkrásnější formě

Prasčenko
Prasčenko napsal 18.01.23 v 00:53 10b.

Fešná klasika ať ti dělá jen radost

JA-NE
JA-NE napsal 29.09.22 v 10:16 10b.

Velmi pekny kusok Verim ze bude robit a robi radost

babynek
babynek napsal 07.08.22 v 21:45

Chtělo by to uodate po okruhu

Více komentářů



TOPlist