Koukal jsem po nějakém úsporném stroji na ježdění do práce.
Vyhrálo Piaggio. Je to už maxi skútr, 250ccm , 15,5kW. Původ z Itálie.
Výška jezdce: 187 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha Majesty 250: Stroj na který jsem se byl podívat, nebyl v hezkém stavu. A hlavně to bylo na mě malinké. Kolenama jsem skoro narážel do řidítek.
Honda FES 250 Foresight: Žádný pěkný v okolí nebyl.
První dojmy - Líbí se mi, že se na něj naskládám bezproblému a hlavně obrovský úložný prostor. Původně jsem chtěl Yamahu Majesty 250. Ale po vyzkoušení jsem se rozhodl, že to není to co hledám. Navíc kousek, na který jsem se byl podívat, byl v hrozném stavu. Avšak nafocený byl tak, aby to nebylo poznat.
Motorku bych doporučil pro - Pro někoho, kdo má řidičský průkaz na motorku a nechce 125ccm skútra.
Doplňky na motorce - Je tam originál kufr Piaggio.
Recenze
Po koupi jsem udělal samozřejmě základní servis. Olej, řemen a válečky. Po pár dnech mě začal zlobit karburátor. Pravděpodobně nevypínal sytič. Za studena to jelo hezky, ale jak se motor ohřál, začalo to mít výkonovou "díru" + velká spotřeba. Svíčka byla úplně černá. Po důkladném vyčištění karburátoru a preventivní výměně aut. sytiče to zatím vypadá, že je klid.
Každopádně mně skútr překvapil, jak hezky jede. Do velkých kopců není problém 100km/h. Což jsem opravdu nečekal. Max. rychlost po rovině kolem 125km/h. Do práce jezdím 20km po rovině, tak to bude příjemné svezení a brzda provozu nebudu. Taky má celkem příjemné sedlo. Jen jsem si musel zvykat na "záchodový" posez.
Ale abych pravdu řekl, motorka je motorka. Skútra beru pouze jako dopravní prostředek, místo auta.
Skútr je nejlepší na město. Ideální by byla motorka i skútr. Ať slouží