PROFIL MOTORKY

KTM 890 Adventure R (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník wil
Vloženo 25.4.2021
Aktualizováno 7.7.2023
Zobrazeno 4 663x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Pravé cestovní enduro, které omezuje jen jezdec a zvolené pneumatiky.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Kmoto (Vlašim) - Maximální spokojenost, škoda, že to mám tak daleko. Ale i tak by mě nenapadlo kupovat Ktm někde jinde.

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Když jsem 890ku uviděl poprvé, tak jsem měl hlavně obavy z toho, jestli vůbec přehodím nohu přes motorku. Oproti mojí staré 790 je o dost vyšší. Protože jsem měl dvě sezóny 790 adventure r, tak tady nebudu popisovat, jak jsem z nové nadšený. To si můžete přečíst v mém starém popisu o 790ce.

Doplňky na motorce - Doplňky jsem přendal ze staré. Koho zajímají, tak si jejich popis může přečíst v mojí recenzi na 790ku.
Konečně v Rakousku vykopli ten starý ovladač na vyhřívané hefty a udělali zapínání přes levý ovladač a přístrojovku.
Jinak z doplňků určitě doporučuji karbonové kryty nádrže od Rade garage. Rally má origo karbony z výroby, ale ty nejsou zdaleka tak bytelné. Mám to několikrát vyzkoušeno. Pokud nepadáte, tak tohle doporučení ignorujte.

Recenze

Když jsem jezdil 790ku, tak ve mě hlodala myšlenka, že bych si pořídil pérování vyšší řady z katalogu doplňků Ktm. Než jsem se rozhoupal k nákupu, vylezla Ktm s novou 890 a hlavně s verzí Rally, která už má lepší pérování z výroby. Takže jsem se rozhodl jí objednat, čekal jsem, zda na mě nějaká zbyde. Nakonec se díky Kuklíkům zadařilo a stará šla z garáže.
Někde jsem četl (asi Motocykl), že je redaktorovi líto lidí, co si koupili nedávno 790ku a nepočkali na 890ku. Já si to úplně tak nemyslím. Možná, jen když jezdí po silnici. Tam je nový motor určitě lepší. Jde lépe od nízkých otáček a větší výkon je dost znát. Při off-roadu je asi úplně jedno, jestli mám 90 nebo 100 koní. Tady je důležitý podvozek. A ten byl na 790ce skvělý. Tady je super. Hlavně, když jede člověk rychle po lesní nebo polní cestě, je nová 890 rally klidnější a pěkně funguje. Horší je, když se takový mrdal jako já, dostane do těžšího terénu. Jakmile se dostanu mezi větve nebo kameny, tak mi vyšší zdvihy a sedačka dělají jízdu obtížnější, protože kde jsem si na 790ce ještě jakžtakž pomohl nohou, tak tady jen mávám nohama do prázdna. Holt se budu muset víc učit balanc a držet plnej. Tak, jak to dělá Birch. Snad to nebude moc bolet. Další věc, na kterou musím v terénu zapomenout, je pořizovací cena. Mlátit s něčím tak drahým o kameny, je trochu proti mysli. Po pár pádech už to určitě přejde.
Nová Rally je sice lépe vybavená, než standardní R. Má už spoustu věcí z výroby. Ale jedna věc ji chybí. Nemá plastový kryt zadního odpružení jako stará, takže po jízdě v blátě, litá všechen bordel na zadní tlumič. Blatník, co je na kyvce, to nezvládá. Nejlepší by bylo, kdyby tam dali stejné lízátko, jako mají ostrá endura.
Jinak super cestovní enduro. Už jen čekám, až jí budu moci vytáhnout na pořádný výlet za hranice.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
SJ90
SJ90 napsal 23.05.22 v 22:40 10b.

Paráda, taky bych si nechal líbit lepší tlumiče, ale je to ranec
Ať ti to šlape. Dle fotek jsi s tím už někde za kopečkama byl

Pitimier
Pitimier napsal 08.11.21 v 18:00

díky za reakci, nejsi první kdo mi to říká že to chce více plynu a spojkovat... teď o víkendu jsem nainstaloval odlehčení spojky a snažím se a fakt je to lepší... akorát v technicky těžkých pasážích to nestíhám já :))

wil
wil napsal 05.11.21 v 20:28

Nepíšeš, kdy ti to chcípne, ale asi máš na mysli v těžším terénu, když jedeš na brblačku. V tom případě si myslím, že jsou na tom 790 a 890 stejně. Nepřijde mi, že by se to s novou 890 zásadně zlepšilo. Ten motor chce prostě víc otáček a prst na spojce. Ale máš pravdu, že jiné motorky snášejí nižší otáčky lépe. Už jsem se musel trochu přizpůsobit, držet víc plynu a spoléhat se na spojku. Holt tyhle Adventury od KTM chtějí , aby je člověk držel furt pod krkem. Pak fungují nejlíp.

Pitimier
Pitimier napsal 04.11.21 v 15:11 10b.

mám 790 r a nedávno jsem se svezl na 890 rally... to byla chyba :))) ten podvozek je fakt famózní... uááá chci to ... ale nejsou... ale těch peněz... mám otázku... mně tas 790 dost často chcípá v momentě kdy to vůbec nečekám, říká se že to je lehkou klikou a u 890 už to vyřešili... možná je to jen rukama ale zajímá mě názor někoho kdo něco odjezdil na obou... předem dík jestli ztratíš pár řádek...

RostaZahel
RostaZahel napsal 14.06.21 v 13:10

dobrá volba univerzál, který zmákne vše hezké foto pane

Více komentářů



TOPlist