renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Husaberg FE 550 (2007)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Folby
Vloženo 27.1.2021
Aktualizováno 3.3.2021
Zobrazeno 2 796x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Kulovnice, raketa, moje švédská kráska. Vrčí to skáče to po ubrání plynu i štěká. Jezdit se na tom dá, ale na dlouhý cesty mužete rovnou zapomenout.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Mira Racing (Čankov)

Výška jezdce: 171 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Husaberg FE 650: Na jednu jsem sd byl podívat, ale pán to startoval přes kabely a všude chcal olej
KTM LC4 640: Jel jsem na ní, ale chtěl jsem ostrou mašinu bez kompromisu.

První dojmy - První jízda...dodneška to před sebou vidim jak kdyby se to stalo včera. Jel jsem pro ní až ke hranicim pod Domažlicema. Kluk ji koupil jako uloženku u MiraRacing, když bydlel ve Varech, pak se přestěhoval a už na to nebyl čas a kde jezdit. Měla najeto 220mth od novoty, takže docela rarita. Oživovali jsme ji asi 10min pak se ozvala rána a motor ožil. První jízda to bylo jedno velký peklo. Starej benzín zanesenej karburátor jak se na enduro co rok stálo sluší. Prvních pár metru jsem ji šetřil a pak dal plnej za 3 záda za 4 dolu a znova záda takhle to šlo až nahoru. Vrátil jsem se s usměvem v helmě a slovama "ty vole to je bestie". Pak už slovo dalo slovo a za týden jsem si pro ni jel nadobro.

Motorku bych doporučil pro - Pro někoho kdo chce moto na zábavu...kolem komína idealně jako 2 mašinu na okruh třeba. Začatečník do ní doroste a ostřilený motorkář jí nepohrdne. Každému dá něco.

Recenze

Na značku jsem narazil náhodou v 16, když jsem projížděl youtube. Potom už to bylo ráz na ráz až se z toho stala touha 1 vlastnit. Jel jsem už na několika endurech, ale s mojí vyškou se každé kilo počita, proto jsem chtěl co nejlehčí moto a co možna nejvétši výkon jak jinak. V tp 6.1Kw btw ?

Už jí mám 5 let, tak se pokusím podělit o co nejvíc dojmu a informací.

Něco k jízdě na ní:
Kupoval ksem ji jako FE, takže enduro nicméně po 2 týdnech mi došlo, že tohle prostě nebude fungovat 171cm v kombinaci s 70 kg je na tuhle mašinu do terénu málo klobouk dolu tomu co to má podobně a krotí ji. Spodek otáček je neskutečnej a po vytočení při výjezdu jsem častokrát husara zahodil.
Po téhle zkušenosti jsem moto předělal na supermoto. Podvozek jsem po pravdě začal řešit až posledním rokem, kdy už si dovoluju na silnici čím dál víc a enduro podvozek je v tomhle trochu limitující. Kola 17 vpřed i vzad stejná co pasují na ktm, redukci na přední brzdu kvůli 320mm kotouči a jede se. 550ka je na silnici jako doma... rychlá odezvava na plyn plus se motor krásně vytáčí s nečekanou radostí. Jel jsem i na 650, ale oproti silnějšímu spodku si nemyslím, že je nějaký velký rozdíl ve výkonu nicméně je už cíti, že je motorka víc tzv. traktorová...táhne furt jak blázen, ale nejde tak rychle do otaček. Do zatáček padá sama díky nízké váze se chová jako větší jízdní kolo. Pokud chcete z každé zatáčky mužete vyjet po zadním a nebo taky ne...motorka je schopna vám splnit v tomhle připadě jakekoliv přání.

Na co opravdu není dělaná je delší cesty nebo nedej bože cestování... Jednou jsem na ní jel 60km a další 3 dny na ni nesed, protože jsem za prvé nechtěl a za druhé jsem si nemohl pomalu sednout ani na židli bez polštářku. Používal jsem ji dlouho dobu jako každodení stroj na dojíždění pár km do práce a kromě toho, že si zbytečně najíždíte MTH se to dá zvládnout uplně v pohodě. Ale město v létě bych s ohledem na motorku nedoporučoval.

Udržba:
Hned po koupi šla moto na generálku. Dělám to tak s každou mašinou co si pořidim abych si s ní mohl být 100pro jistý. Nikdy jsem svou motorku nikomu do servisu nesvěřil, ale kvůli nedostatku času jsem se pro to nakonec rozhodl. Zvolil jsem servis SULKAR v Hradci kvůli zkušenostem právě s touhle značkou. Oprava stála celkem 35 000 z toho 5000 byly vidlice. První vyjižďka v té době ještě jako enduro a na první zastávce jsem se zhrozil. Víko spojky povolené a olej vesele teče ven následovalo tahnutí autem domu...motor byl bez oleje. Doma jsem si všiml, že šrouby na víku nejsou vůbec utažené a o loctite ani nezavadili. Při dalši kontrole jse zjišťoval další podobné nedostatky většinou povolené šrouby. Po té se už žadné problemy neukázali. Po roce jsem se v zimě rozhodl rozhodit motor a pustit se do nějakých uprav. Jako první na řadu přišla hlava. Dvojité pružiny ventilu místo originálních pro větší vídrž a trochu to uleví řetězu pak následoval "porting" a zabroušení nových ventylu teď s bronzovými sedly. Při kontrole zběžné kontrole se ukázaly, i některé neduhy předchozí udržby. Ve válci se začal v 1 místě odlupovat nikasil a na vačce vydřené místo. Na to, že jsem dal do motoru 30 000 noc moc co. Po tomhle už jsem se rozhodl dělat si vždy všechno sám. Pak mužu být nasranej jen sám na sebe. Vačku jsem koupil novou společně s rozvoďámem, který byl vytahanej. Válec jsem poslal na nikasil přes Promoto Vlašim do dnes jsem nevypáčil kam to poslali přece jen obchodní tajemství. Od té doby motor běhá s novým pístem jako hodinky. Olej dělám podle citu 15-20 mth zaleží jak motor ždímu.

Postřehy:
Motor nemá vůbec rád podtáčení...tečka. Motorka si vyžaduje neustálé řazení a měnění rychlosti i když to je velký jednoválec pokud se rozhodnete jet na 6ku 120 a držet jí tam připravte se, že vám za chvíli dá ojnice vědět, že pokud ihned nepřestanete půjde se s váma pozdravit. Co z toho plyne... motorka chce silnici s zatáčkama s horizontama a kopečkama žadné dlouhé rovinky tam se pomalu začnou vytrácet její přednosti a zůstane vám jen velký vibrátor kterýho stejně předjede každej supersport. Zůstaňte v zatáčkách, šikanách, členitejch cestách nebo složité okruhy to je váše teritorium, a když se na ni naučite nikdo vás nedožene. Stáčený Olej 10w60 od motorex pro mě funguje nejlíp motor je tichý a nemám špony na magnetu.

Upravy:
Moje motorky málo kdy zůstanou takové jako když vyjeli z továrny a tahle není výjimkou. Dvojté pružiny na ventilech, upravené kanály a otestované na flowbenchi. Keihin fCR 41 natryskovaný s plovákovou komorou a akcelerační pumpou od firmy R&D...triska akcelerační pumpy upravená z 1 bodové na 2 bodovou. Olejová pumpa 15mm z ATV 525 s na zakázku vyrobenym spacerem aby pumpa pasovala. Spojka má na sobě sběrné otvory pro lepši cirkulaci oleje mezi lamelama. Spojkové plechy na sobě mají vygravírované několik drážek v řádech setin milimetru...zlepšuje to životnost lamel. Starter baterka a vše co nebylo potřeba je venku kvůli co nejmenši hmotnosti zbyla jen nakopávačka pro správny chlapy. Kryt ventilu a vodní pumpy od DR_C v modré barvě

Plány do budoucna:
Mnoho dílú z Titanu a jeho slitin pro ještě větši snižení hmotnosti. Uprava karburátoru na 44mm s nátrubkem a filtrem.
Uprava hlavy pro větší ventily...možná titan? Nejsem si ještě jistý. Sehnat pokud možno titanové výfukové svody. Koncovku si udělám sám s kombinací titan a uhlíkové vlákno. Místo plastu karbon nějaké zkušenosti s laminací mam tak je zkusím využít. Uřiznout podsedlovku a udělat ji z hliníku. Zprovoznit olejový chladič. Vyjmout originální vyvažovák a předělání ložisek kliky na tkzv. Spherical ložiska kvůli maximální životnosti. Odlehčení klikove hřidele s na zakázku dělanou ojnicí. A mnoho dalšího o čem prozatím psát nechci.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Propiska7
Propiska7 napsal 02.02.21 v 10:13 10b.

Parádní kladivo

kain80
kain80 napsal 31.01.21 v 15:09 10b.

cechradovan
cechradovan napsal 29.01.21 v 22:34

správnej fanatik

PSanec
PSanec napsal 28.01.21 v 16:50 10b.

Motorka super i ty si borec.

Folby
Folby napsal 28.01.21 v 08:41

Hned to s těma fotkama dnes napravím

Více komentářů



TOPlist