renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 660 Vintage (2020)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Sir_CHerokee
Vloženo 31.12.2020
Aktualizováno 23.1.2022
Zobrazeno 5 186x
HODNOCENÍ PROFILU OD 21 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.9

Popis motorky


Krásná výjimečná a doteď poslední skutečně česká u nás vyrobená Jawa. Stihl jsem ji na poslední chvíli (80 ks série).

Více fotografii

Motorka koupena od Jawa - Zakoupeno u p. Miroše z Jawa Paskov. Předání v pořádku, nicméně některé sliby zůstaly nenaplněny. Zvláště úprava nosiče pro zavazadla. Když ptáčka lapají...

Výška jezdce: 178 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Royal Enfield Interceptor: Špatná dostupnost servisu.
Kawasaki W800 Street: Nepřesvědčila mě zblízka, navíc dost drahá.

První dojmy - Krásná! Chybí linky! A sakra...na mě trochu vysoká..došáhnu akorát tak na špičky (mám 182 cm). A ten samosklápěcí stojan bez chcípáku... věci, na které jsem si musel zvyknout. Hned na první poslech zaujal zajímavý zvuk velkého jednoválce, který není ještě tolik svázaný emisními normami (euro 3).

Motorku bych doporučil pro - Pro toho, kdo chce neokoukaný retro stroj, kdo si chce ještě užít pomalu mizející větší jednoválce. Dále pro fandy týnecké značky. Nepochybně jich bude část ve sbírkách, část pak zmizela v cizině. Jawy 660 rozhodně nejsou ideální pro menší postavy.

Doplňky na motorce - Padací rám, plexisklo. Ručně malované zlaté linky od zlatých českých ručiček (mých teda ne...)



Recenze

Novinka roku 2017, designem navazuje na prvky modelové řady JAWY 350, typ 634 vyráběné v 70. a 80. letech minulého století. Řada 660 už dnes také nevyrábí a ani neprodává - neplní euro IV. Jedná se o malou sérii 80 ks, takže nebylo možné si ji prohlédnout natož vyzkoušet.

Technika
Motor - jednoválcový čtyřtaktní čtyřventilový kapalinou chlazený motor Minarelli s rozvodem SOHC, který je osazen elektronicky řízeným vstřikováním paliva EFI.
Rám - trubkový svařenec vykazující dostatečnou tuhost při vysokých rychlostech
Zadní vidlice - ocelová, předurčena pro osazení centrální pružící jednotkou.
Zadní pružící jednotka - osvědčená pružící jednotka od firmy Bitubo, poskytující možnost individuálního nastavení útlumu a předpětí pružiny.
Přední vidlice - prověřená užitím v předcházející modelové řadě 650 ccm.
Brzdová soustava:
Přední brzda - dvojitá kotoučová s plovoucími dvoupístovými třmeny, průměr kotoučů 305 mm.
Zadní brzda - čtyřpístková radiální, průměr kotouče 220 mm

Proč jsem si motorku vybral?
Chtěl jsem retro stroj, na které by se dalo také cestovat. Jaw máme v rodině více. A rozhodně to není racionální záležitost, ale srdeční. Problém tohoto stroje je, že o něm neví ani sami motorkáři. Marketing se Týnci zrovna nepovedl.

Zkušenosti
Mám najeto teprve něco okolo 3000 km. Motorečka je pohodlná, jede svižně, 150 je tam hned. Hezky se vede. Vzhledem k výšce je z ní dobrý přehled. Nádrž pojme 15 litrů, spotřeba se pohybuje kolem 5 litrů. Do zatáček jde také ochotně. Zvuk je zajímavý zejména v nižších otáčkách. Vibrace jsou v normě, cítit jsou až ve vyšších rychlostech. Charakterem je to stroj spíše nízkootáčkový, maximum výkonu dosahuje už při 6000 otáčkách. Na rozdíl od jiných Jaw, které jsem zkoušel, tak dobře brzdí. A to i přesto, že nemá ABS.
K mínusům, typickým pro máloseriovku, patří budíky s blbou orientací, takže displej není dobře čitelný - signalizace blinkrů je za světla prakticky neviditelná. Dobře není asi ani udělaná elektrika, je třeba často nabíjet, jinak nenaskočí a nakopnout se jako staré 2T logicky nedá. věcí zvyku je samosklápěcí boční stojan (hlavní nemám), když k tomu připočtu výšku stroje, tak parkování opravdu není jednoduché a je třeba pečlivě volit místo (rovinu). V městě jsem se už párkrát zpotil až na prdeli. Poruchami a neduhy zatím netrpí, jen se uklepal jeden šroub, je třeba občas kontrolovat, stejně jako často hustit pneu (defekt nemá). Spíše se obávám, jak to bude s případnými náhradními díly, takže tohle rozhodně není moje motorka pro každodenní ježdění. Co se týká úložného prostoru - pod sedlo vejde vesta i lékárnička, ale tím to končí. Vzhledem k specifickým výfukům je to problém. K verzi 660 Sportard se dělaly nosiče, ale upravené pro Vintage jsem je nedokázal sehnat. A tak mám zatím jen menší tašku na sedle.

Kde se motorka cítí nejlépe a kde naopak ne?
Nejraději jezdím mimo město. Zvládne i rozbité cesty. Do terénu jsem se s ní zatím neodvážil, ačkoliv má od výroby obuty Mitasky Enduro (vepředu 19"). Nevím, zda bych sehnal díly, kdyby se jí něco stalo. Ve městě není tak šikovná vzhledem k její výšce (alespoň pro mě) a váze ve srovnání s menšími "350" sourozenci.

Dá se s moto i dobře cestovat?
Motorka je pohodlná, sedlo je naddimenzované, takže to asi ano.

Původ dílů (převzato z https://jawa660.cz/)
Tuto motorku zná nejen málo motorkářů, ale dokonce i málo Jawařů. Na fotce si to pak pletou s převážně čínskými Jawami 350 OHC. V reálu už ne, Vintage je o třídu větší motorka.

Rám motocyklu: ČR,
řetěz: ČR,
výfuky: ČR,
kryty výfuků: ČR,
nádrž a plasty: ČR,
sedlo: ČR,
středy kol a výplet: ČR,
"brýle": ČR,
motor: Itálie,
přední tlumiče: Itálie,
zadní tlumič: Itálie,
zadní kyvná vidlice: Itálie, od roku 2017 Oceop
ovládací přepínače: Itálie,
vstřikování: Japonsko,
airbox: Japonsko,
ráfky: Německo,
chladič: Německo,
brzdové třmeny: Čína,
"budíky": Taiwan,





Motorečka zůstala v rodině, jen se posunula. Po 2 letech bylo nutné vyměnit baterii za silnější a také řetěz, který "kvetl" i na vzduchu. Poladěn byl i motor V Moto Trendu v Opavě...neměli to jednoduché, přístup je skutečně blbě udělaný.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Sir_CHerokee
Sir_CHerokee napsal 27.08.21 v 12:24

=> Kybergreg díky, 660 je pohodlná. Dneska už sběratelský kousek. Je jich málo. Moje zůstala v rodině.

Kybergreg
Kybergreg napsal 27.08.21 v 12:04 10b.

Ještě body.

Kybergreg
Kybergreg napsal 27.08.21 v 12:03

Pěkná Jawka, taky jsem o ní uvažoval, ale když jsem si na ní sedl na výstavě, tak mi vůbec nesedla. Rád bych sehnal 650 Dakar, ale to už je taky mission impossible nehledě na to, že cena už bude výš než když byla nová. No nic.

Kire640
Kire640 napsal 20.07.21 v 09:31 10b.

Moc hezká motorka. Jezdil jsem na ni, měl jsem ji půjčenu z Jawy. Jede moc pěkně. Ať dělá jen radost

filtro
filtro napsal 12.01.21 v 20:38

Motorka to není špatná a dá se na ní i cestovat viz (JAWA 660 Kyselina)
a když by jste potřeboval nosič tak kontakt na mně máte. Přeju hodně najetých km.

Více komentářů



TOPlist