PROFIL MOTORKY

Yamaha FZS 1000 Fazer (2001)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník JirkaRCK
Vloženo 11.6.2020
Aktualizováno 11.6.2020
Zobrazeno 1 201x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


V období koupě jsem déle pošilhával po silných naháčích. Priority byly: Dobrá dostupnost držáků postranních kufrů, aby měla ještě karburátorovou konstrukci a co nejméně elektroniky, cena do 50k. Nakonec bylo vše jinak a já skončil u padlého FZS.

Více fotografii

Výška jezdce: 186 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki GSF 1200 Bandit: Sháněl jsem silného naháče, nakonec se naskytla polokapotáž vhodná k přestavbě v podobě FZS
Suzuki GSX 1200: Sháněl jsem silného naháče, nakonec se naskytla polokapotáž vhodná k přestavbě v podobě FZS

První dojmy - Po mém předchozím GS500 mě samořejmě hodně bavil výkon, který byl na jedničku a na dvojku chvílemi až nebezpečý a v zatáčkách hůře dávkovatelný. Po prvních třech stovkách kilometrů jsem si zvykl a dostal jej pod kontrolu. Podvozek mi dodával obrovskou jistotu i komfort. Ten je fakt super. Vše bylo tak zvláštně uhlazené - jako kdyby člověk přestoupil z Felicie do soudobého auta. Co mě naopak zklamalo byl zvuk a kultivovanost řadového čtyřválce, který i přes značkový laděný výfuk nedosahoval toho, na co jsem byl zvyklý z dvouválce s otevřeným sáním.

Motorku bych doporučil pro - Motorka je skvělá na daleké silniční cestování v jednom člověku. Dají se na ni parádně nahodit kufry a není problém na ní udělat 700 km za den. Motorka dokáže zaujmout a pobavit i sportovnější jízdou. Úplně bych ji nedoporučil na krátké lítakčky do města kvůli její hmotnosti a kubatuře (i když v daném segmentu je mrštná až až a musím ji pochválit). Úplně fajn není ani na věliké štreky ve dvou. Ženské si tak po 150 km stěžují.

Doplňky na motorce - Tři kufry, vyhřívané rukojeti, laděný výfuk, K&N vzduchová vložka v originálním filtrboxu.

Recenze

Jak jsem již zmínil v úvodu, to že jsem skončil u sportovně-cestovní motorky je v mém případě obrovská náhoda. Sháněl jsem naháče s obsahem okolo litru, který by byl v obstojném technickém stavu, za sumu, kterou jsem si mohl dovolit, a který by mě navíc pokud možno něčím oslovil. Jednoho dne jsem projížděl inzeráty a padl mi do oka Fazér za zajímavou cenu. Už podle fotek šlo o docela udržovaný kus, který někdo rozsekal na předek a někdo jiný z něj pak necitlivě narychlo na kšeft postavil nahatého streetfightera. Bylo to v podstatě obrovské štěstí a shoda náhod, ta motorka si mě vybrala. Jeli jsme ji omrknout. Motor byl v 90% kondici, vše čisté, šepot květin, nové neojeté gumy. Ale co se týče oné přestavby a laického vizuálu - naprostá hrůza a odpad: Zrcátko napevno přivařené k čepu od spojky, spínačka ztracena při nehodě a hlavní zapalování přepojené na STOP tlačítko, upadající blinkry a hlavně obrovská dávka sportovního nevkusu. Když jsme motorku projeli a zjistili, že táhne do strany, na což borec po krátkém podušení a pohledech na rám zareagoval vystrašeně a sundal dalších 10k z ceny, byla jasná volba že se pro ni o víkendu vracím s vozíkem a bude se stavět!

Po sezóně jsme ji odstrojili. Dostala nový lak s perokresbou, velký pravidelný servis a lešení z GSF 1200, které na přední šavle nádherně sedlo. Ono tažení do strany bylo způsobeno křivými brejlemi. Ty se podařilo vyrovnat. Motorka dostala zpět originální spínačku a zapojení elektriky. Originální budíky překryl větrný štít a na předek se usadilo kulaté světlo.

Na motorce jsem zatím ujel asi 15 000 km. Jede fakt perfektně. Při cestovním stylu jízdy jsem byl výkonem i brzdnou účinností vždy mile překvapen a podvozek je držák, v jehož sedle se člověk cítí jako doma. Mou stavbou se mi navíc podařilo dosáhnout jedinečného: Motorky naháčového vzhledu, na kterou v pohodě seženete držáky třech kufrů, kterou můžete naložit a na které vás ani 700 km za den neunaví. Jediná nevychytanost, kterou bych FZS jako modelu vytknul, je nepohodlné zadní sedadlo. Spolujezdec by se po 700 km rozhodně netvářil tak spokojeně jako řidič

Během přestavby se více méně preventivně udělaly ventily, karburátory, svíce, gufera v předních tlumičích a ložiska v kolech. Od té doby je oněch 15 tisíc km motorka prakticky bezúdržbová (samozřejmě měním olej a filtry, staráms e o řetězovou sadu a silikonovým olejem občas ošetřím prachovky na předních tlumičích)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Čadil
Čadil napsal 13.06.20 v 09:13 10b.

Více komentářů



TOPlist