renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XTZ 750 SuperTenere (1994)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Shark1995
Vloženo 6.6.2020
Aktualizováno 25.11.2022
Zobrazeno 2 024x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Velká rivalka proslulé Africa Twin, jedna z motorek, které definovaly styl Adventure v minulosti a připravily cestu pro novější modely, které neustále vylepšovaly nové a nové motorky pro tento styl

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Musím říct, že vypadá dost zachovale! Je dovezená z Itálie, má úplně novej velkej techničák, takže majitelů vystřídala asi dost, dokonce jeden z majitelů má tuto motorku mezi TOP uživateli, zajímalo by mě kdo to je, pokud tu jsi, tak se klidně ozvi, pokecáme! Stářím už někde popraskaný lak a na některých místech plasty. Zadní tlumič vrže, přední vidle se celkem potápí, vidím to na progresivní pružiny a repas centrálu a možná i předních tlumičů.

Motorku bych doporučil pro - No není to pro malé lidi a určitě to chce trochu síly, ale já mám co říkat, já vážím 70 kg a měřím 180 cm, ale na zem dosáhnu, takže pohoda.

Doplňky na motorce - Blastery, plexi sklo, padáky Cčka, zadní lešení, Top case, zásuvka 12V a boční hliníkové kufry

Průměrná spotřeba - 5.75 l/100km

Recenze

Když jsem vybíral svou první motorku, bál jsem se těch velkých a radši jsem sáhl po malém XJčku, abych se naučil, po chvíli jsem ale zjistil, že jet na naháči někam dál celkem bolí a fouká. Začal jsem pokukovat po cestovních endurách, chtěl jsem pořádnou motorku se kterou bych mohl zažít nějaké dobrodružství, hledal jsem něco, co mě doveze daleko a budu vypadat jako pravý dobrodruh. Kamarád má Super Ténéré a jednoho dne mi jí půjčil a musím říct, že to byla láska na první pohled, ten výkon, ty náklony co mi dovolila byly dechberoucí. No a bylo jasné, že jednoho dne si pořídím Super Ténéré!

Moc jsem zatím na ní nenajel, protože mám teď po Coroně hodně práce. Původní majitel mi k ní dal jakousi servisní knížku, kde je popsané co všechno se na ní udělalo a dokonce návody jak a co udělat, což je fakt super. Zároveň jsem dostal bednu s náhradními díly, jako jsou plexi, mřížka na světla, různé hadičky, vyměněné věci atd.

A teď to nejlepší: Dostal jsem k ní dva hliníkové kufry a velký topcase! Takže to je přesně to co jsem chtěl, můžu jet na dobrodružství a topcase má opěrku i pro přítelkyni, to využijeme, to bude super.

Cestou od původního majitele jsme zjistili, že motorce se nad 7k otáček už tolik nechce za plynem, těžko říct čím to je, jestli je motor už unavenější nebo čím to je, každopádně motorka dostala nové svíčky, ty staré měly dobrou barvu, takže můj první tip, že se jedná o směs, tak to nebude. Víc se do toho šťourat já nebudu a přenechám to odborníkům.

EDIT po Létu

Po létu se vracím se vším co jsme zjistili že na motorce funguje, nefunguje a co je dobré a co špatné. Na motorce jsem ujel 6 tisíc kilometrů a z toho 3 tisíce kilometrů téměř neustále dvoutýdenní jízdy v zahraničí, takže motorka prošla zatěžkávací zkouškou.

Ještě před dovolenou motorka byla v servisu. Upravil se dřív zmiňovaný výkon tím, že se vyčistily karbece (byly zasrané totálně), synchronizovaly se, upravily se podtlaky atd atd. Jo a nejdůležitější, daly se širší jehly na karbece, protože motorka má laďák a nějakého inteligenta nenapadlo motor podle něj upravit, takže motorka je tam kde má být: 51 kw.

Přestal dobíjet alternátor při zapnutých světlech, problém není na regulátoru, ten je fungl nový, ale nedobíjí jedna ze tří cívek, bude se řešit převinutím altíku.

Měnil jsem olej, měnilo se ložisko v krku řízení, nové gumy: Mitas E08, repasoval se zadní tlumič, do předních vidlic se dal tužší olej k progresivním pružinám, které už tam jsou, takže se motorka při brždění tolik nepotápí.

Jsem ohromen dojezdem: Ujel jsem 400 km a zbylo tam ještě tak 3,5 litru benzínu, takže to dělá spotřebu okolo 5,6 litrů! Oproti Xjčku co žralo 4,3 je to sice rozdíl, ale kdo chce mít opici, musí mít na banány ne?

Sezóna 2021

Na novou sezónu jsem čekal dost netrpělivě, motorka po servisu jela lépe než kdy předtím, taky aby ne... Pancéřové hadičky, nové brzdové destičky se postaraly o to, že teď je fakt jedovatá na brzdách a tak to mám rád, ten pocit že tenhle kolost dokáže zastavit s tak malými brzdami. Dále tu máme nové kapaliny, převinutý alternátor, úpravy v karbecích, poladěné směsy, nově udělaná spojka.

S přítelkyní jsme se vydali na dva týdny na Tenérce do Švédska, jen my dva a Tenerka, super dobrodružství, třeba o tom i něco napíšu. Během cesty naprosto žádná závada, ujeli jsme 4 tisíce kilometrů, jen jsem doléval po dvou tisících zrhuba 400 ml oleje, ale to je asi přijatelné (popravdě nevím kolik přesně jsem doléval). Prostě žádná závada a dovolenou jsme si naprosto užili.

Doma po dovolené jsem najel ještě 4 tisíce kilometrů, upadlo mi víčko z expanzní nádobky na vodu, takže mám z číny objednané nové, píchl jsem gumu v jižních čechách a hned jsem pochopil jak je důležité mít centrál, který jsem objednal z Heavy Duties. Po mírném enduru mi taky praskl šroubek u přídavných světel, takže to budu muset ještě opravit. Nové poladěné karbece teď mají sice trochu vyšší výkon, ale spotřeba se z 5,6 přestěhovala na 6-6,5, takže dojezd je teď zhruba 400 km, ale radši to moc nepokouším. Testuju teď taky nové gumy Metzeler, předtím jsem měl Mitaz E08 a dal jsem na nich 15k kilometrů a nemůžu si je vynachválit, teda kromě deště, tady Metzeler fungují mnohem lépe, jsou to Metzeler Tourance. ALe mám dojem že se sjedou mnohem dřív než Mitasky...

Ještě jsem udělal rychlý krátký servis na konec sezóny, takže vyměněný olej, vymytá nádrž, nové vyhřívané gripy, nandal jsem konečně stojan centrální z Heavy Duties, nechal jsem zvýšit řidítka od Motowolf, jsou zvýšené nahoru a směrem k řidiči, takže poloha je teď vyšší a blíž ke mně, což dodává skvělý pocit toho, že mám pokrčené ruce a nejsem konečně pokrčený zádami a to je ultimátní... jako kdybych jel na velkém GSku. Vyhřívané gripy jsou od Oxfordu, jsou sice zapojené tak, že se dají zapnout i bez zapalování, ale mají čidlo na baterku, takže jakmile napětí na baterce klesne pod 12 V, tak se vypnou a tudíž vám bezdomovce v Praze nevybije baterku :D

Dám s ní asi ještě pár jízd do práce a potom jí uložím k spánku s Vervou 100.

Sezóna 2022

Jak popsat sezónu 2022? Byla pro mě neskutečná, povedl se mi na Ténérce rekordní nájezd 15 tis. km a taky jsme byli v Norsku a to byl zážitek, který bych tady popisoval několik hodin a proto když prokliknete tento odkaz, odkáže Vás to na film, který jsme o tom natočili: Ténérka na tuto sezónu byla připravená fakt důkladně a s ohledem na drahé pohonné hmoty, které byly v Norsku až 65,- Kč za litr, dokážete si to představit? Nechal jsem tedy na tu cestu upravit motorku, aby žrala trochu míň, zároveň jsem pořídil od Keysteru opravnou sadu do karbeců a ta úspora je znát, zároveň nové gumy, zesílené enduro duše atd. atd.

Jsem spokojený, snil jsem o tom, že budu tuhle Dakarku mít a mám jí: je nedokonalá a myslím, že když se sejde nedokonalá motorka s nedokonalým jezdcem, vzejde z toho dokonalá kombinace a myslím, že to je začátek úžasného přátelství!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Jenik789
Jenik789 napsal 22.12.22 v 12:58 10b.

Konecne dalsi kdo ma normalni spotrebu

Doctoropulos
Doctoropulos napsal 02.11.21 v 19:18 10b.

Super napsáno.Jen s tou nedokonalostí nesouhlasím.Teda pokud k životu nepotřebuješ palivové mapy el.asistenty a sevřenej zadek kdy se co posere Hlavně ať jezdí

-Jandys-
-Jandys- napsal 25.10.21 v 19:28 10b.

Až jí pořádně poznáš a přijdeš i tomu na chuť bude tě dlouho bavit i mimo silnici

Bafoon
Bafoon napsal 10.09.21 v 11:14 10b.

Krasny zaver

3neczak
3neczak napsal 16.10.20 v 00:22 10b.

paráda

Více komentářů



TOPlist