renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XTZ 750 SuperTenere (1995)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Viperfarmer
Vloženo 27.2.2016
Aktualizováno 27.8.2017
Zobrazeno 3 359x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.5

Popis motorky


Co napsat. Snad pouze to, že tento stroj jsem už toilkrát chtěl a pak vždy obešel něčím novějším, až jsem ji nakonec stejně musel koupit :) Byla ve velmi zachovalém stavu a já už od začátku v ní viděl potenciál na stavbu "pořádného Dakaru" k obrazu mému :

Více fotografii

Výška jezdce: 184 cm

První dojmy - Krásná a nerušená plavba po jakémkoliv povrchu. Živost tak nějak odpovídající věku, váze, objemu a zaměření stroje. Ale zato je jedno, jestli je to po kvalitní, nebo vyfrézované silnici, či retardéru, prostě ruka z plynu se nesundává skoro nikdy :)

Motorku bych doporučil pro - Moto vhodné pro ty, kteří mají rádi pohodlnou plavbu bez ohledu na povrch, s možností opravdového offroadu, absenci zbytečné elektroniky a nepotřebují nutně mít pod sebou 120 koní :)

Doplňky na motorce - Nakonec pár doladění, jako mřížka světel, boční padáky v předu i vzadu v laku, zvýšení předních vidlic nástavcem o 4cm (jde snadno demontovat zpět). Zadní kufr Givi. Lepší regulátor dobíjení atd.

Recenze

Dlouho jsem nad ní uvažoval a obcházel, než jsem se pevně rozhodl. Byla to řada bezesných nocí, ale nakonec vyhrála letitá vize "poctivého Dakaru" a stroje schopného lítat i po terénu, kde zatím od koupě ještě nebyla a u mě už ani nebude.. Protože, jak je u mne už "dobrým zvykem" (a kdo kupoval už ode mne motorky, dobře ví), že koupím stroj, okamžitě vše nechám přes zimu zrepasovat, rozebrat, vyměnit, opravit, naladit, vyčistit, seřídit...Prostě udělat téměř nový stroj a až se mi to podaří, tak příjde nějaký důvod ji prodat :) Nyní je to pro změnu fakt, že po dlouhých letech samoty, přišla svatba a s ní "nečekané" změny, jako třeba ta, že už na moto nesedám nikdy sám :) A ikdyž Dakarky budou vždy moje srdcovka, díky jejich krásné majestátné výšce a možnosti vlítnout třeba i do pole, tak teď musím řešit nějaký cestovní koráb pro dva :) Takže motorka je nyní k mání. Servis co na ní od koupě už proběhl - vypsal (i vyúčtoval) mechanik :) Rozebrání, vičištění, přetěsnění předních tlumičů a jejich nové naplnění. Výmněna ložiska řízení. Rozložení vyčištění a opětovné složení předních brzdičů a zadního třmenu + výměna brzdové kapaliny. Výměna chladící kapaliny. Rozebrání přístrojové desky za učelem výmněny žárovek a znovu dotažení kontaktů otáčkoměru. Rozleštění předního plexiskla. Kontrola vůle ventylu a následná výměna těsnění víka. Kontrola olejové vany, její vyčištění a následné přetěsnění novým těsněním. Výměna rozvodového řetězu. Přetěsnění víka motoru od olejových čerpadel. Výměna gumových přírub mezi karburátory a hrdla sání. Výměna zapalovacích svíček. Výměna motorového oleje Motorex a olejového filtru. Kompletní rozložení karburátorů a jejich vyčištění ultrazvukem. Výmněna karburátorových komponent: podtlaková šoupátka s memnbránou, obě šoupátka pro okruh sytiče, nový vrchní klobouček jednoho karburátoru. Nové jehlové ventily pro přívod paliva + kompletní nová těsnění. Kompletní rozložení zadní kyvné vidlice a její tlumící jednotky. Očištění všech uložení a následné znovu promazaní vazelínou odolnou vůči vodě s antikorozivní ochranou. Výměna kluzné lišty řetězu z kyvné vidlice. Výměna primarního řetězového kolečka + kompletní viučištění řetězové sady a její následná impregnace. Repase palivových kohoutu (vičištění a kompletní přetěsnění) a vyčištění nádrže od nečistot. To vše samozřejmě stálo ranec peněz :)

Zde odkaz na kompletní fotogalerii repasu celého stroje

11.6. 2017
Motorku jsem si nakonec nechal další rok proto, aby mi stála o rok déle v garáži :) Takže jsem se rozhodl ji opět nabídnout. Stav stále stejný (garáž naštěstí motorky neopotřebovává). Od koupě najeto asi cca 1000km (ano čtete dobře!)

1.8. 2017
Ještě nedávno leštěnka a TOP mazel. Žel ji žena při učení se rozjíždět poslala do příkopy na čumák a bok (viz fota). Následky viditelné - prasklé plasty (chce to svařit) na masce i boku, vmáčkutý čumák, řídítka byly bokem (srovnáno na místě, ale radši zkontrolovat), pravé zrcátko vyškublé ze závitu. Moto pojízdné, vše funguje, jede, svítí.. No..stane se.. A to jsem si dělal naděje na jiné(více silniční) moto až ji prodám :)

27.8. 2017
Prodána.. Myslím, že pán bude spokojen až si svaří přední masku a boční plast a motor, který byl jak nový, ho bude tahat k jeho spokojenosti cestou necestou moře let ještě..

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Viperfarmer
Viperfarmer napsal 13.06.16 v 09:09

Ty jsou i rozvody a krom pístů a převodovky, je tam nový a seřízený snad vše

Jenik789
Jenik789 napsal 13.06.16 v 07:56

udelej ventily, zlepsi se to.

Viperfarmer
Viperfarmer napsal 03.06.16 v 08:59

Ta moje mi naposledy nechtěla chytit na druhý válec ani po pár minutách a až při jizde se chytl po chvíli.. Kámoš i mechanik říkali, že zajímavé že jim to takto nikdy neudělalo. Jen těch par vteřin. A to u nich stálo půl roku dokupy. Cíli více než dosud u mne.. Člověk si pak připadá jak pitomec, co neumí ani nastartovat Prý dávám možná zbytečně moc sytič.. Každopádně stroj je to v extra stavu a už chystám inzerátek. Uvidíme, zda se najde fanda, co ocení stav, moře práce a investic, kterým se tak sám vyhne

Jenik789
Jenik789 napsal 31.05.16 v 15:39

90% S10 ma problem s delsim stani (vice nez 14dni), ze par sekund bezi jen na jeden valec.

Viperfarmer
Viperfarmer napsal 22.05.16 v 02:35

Jeník, díky. Mě osobně nejvíc dostávaly modro-bílé. Přišlo mi to více sportovní a Dakarové Ale ty jsou starší a já skočil po skvělém technickém stavu této
Kerouac, ještě je k mání, páč sem ji ještě neinzeroval. Dal jsem jí ještě k mému "lékaři' aby ji kouknul na příčinu startu na 1válec po delším stání. Údajně to Xtz umí dělat, ale mě se to nelíbí prostě Po té ji hodím do inzerce zde i na moto inzerci. Ohlížíme se s ženou po ST 1100 Paneuropean, nebo BMW 1150 RT, což bude pro dva jistě o něčem jiném. Mám rád 'autobusy', ale už teď vím, že při pohledu na polní či šotolinové cesty budu brečet zoufalstvím Jenže co člověk nadělá. Dokud nevymyslí Goldwing do terénu a do 100.000kc tak hold jedna motorka stačit na všechno nikdy nebude

Více komentářů



TOPlist