renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XVS 650 Dragstar Classic (2006)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník SwobI40
Vloženo 19.2.2020
Aktualizováno 23.1.2021
Zobrazeno 3 033x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Černá dračice s drůbeží za zády...

Více fotografii

Výška jezdce: 189 cm

První dojmy - První dojmy? Rozpaky... Po moji dlouho sedlané kývačce 250 byl Dragstar moje ,,první opravdová,, motorka. Po prvním sednutí na tento stroj mi zdřevjeněly nohy respektem... avšak během zkušební projížďky to ze mě vše opadlo. Motorka byla krotká, poddajná a do zatáček se nakláněla sama, ani se mi nechtělo vracet zpět... veděl jsem, že je to ona.

Motorku bych doporučil pro - Motorku bych doporučil lidem, kteří chtějí poznávat krajinu a krásu světa, lidem kteří nikam nespěchají a rádi utečou z každodění reality a uspěchané doby...

Doplňky na motorce - Laděné výfuky Silver Tail, přední padací rám, plotny spolujezdce,brašny, opěrka řidiče (doporučuji), zadní nosič, zadní brašna, rám předního blatníku, tažné zařízení, 12V zásuvka

Recenze

Rozcestník:
* Vyze
* Tažné zařízení
* Elektroinstalace
* Páv 41
* Legalizace
* Zátěžový test

Deník:
1. Sezona 2020, aneb ,,bezúdržbový kardan,,



Motorku mám již od 7/17 a s klidným srdcem ji můžu doporučit jak začátečníkům, tak i vyježděným motořkářům. Ikdyž je to ,,pouze,, 650 ccm tak je dostatečně rychlá a svižná, i ve dvou pádí suprově. Samozřejmě člověku, který rád tahá za plyn bych doporučil jinou motorku, Drak by to zvládl ale bude to trápení jak pro ni tak i pro jezdce (na lítání jsou jiné motorky). Nejlepší požitek na této motorce je v rozmezí 80-95 km/h, alespoň pro mě...
Jasný, dost omývané téma - zadní brzda. Je pravda, že je to trochu retro, ale jak jsem již psal, člověk, který si tento typ motorky pořídí by ji měl mít na pohodouvou jízdu...jinak je buben dostačující, tak jako tak by se mělo stejně brzdit obouma brzdama současně v +- stejném poměru.
Dráčci jsou také dosti známí svým specifickým projevem motoru tzv. šicího stroje...je to věc, na kterou se dá dosti rychle zvyknout.
Zásadní věc na této motorce je i kardan, sice se říká, že je ,,bezúdržbový,, ale když se o něj majitel nestará (nenamaže vazelínou), může se s největší pravděpodobností stát, že se obotřebuje tisícihran na kardanu a drážky z výstupní hřídele motoru, to samé v zadním kole. (viz. Deník)
Jinak běžná údržba stroje, nic zásadního.. ťuk ťuk do stolu

Jakožto sběratel veteránů a fanda motorek, jsem se rozhodl tyto dva moje koníčky spojit, s malou inspirací kolegů z tohoto serveru v této myšlence pokračuji..
..řekněme také, že se rád i odlišuji.

25. 6. 2018 Zkouška, jestli je něco takového vůbec možné.

Při focení této fotky se mi honilo hlavou docela dost myšlenek, je to pěkný, zajímavý, ale... ... co legalizace, chlupatí, homologace tažnýho - výroba, co popřípadě v zahraničí šerifové, zapsání do tp, co na STK...
No co, skočil jsem do toho jako vždy po hlavě, co tady budu vymejšlet..
Věřím, že když už nastane nějaké takové úskalý, je na člověku, který do toho s tímto rizikem šel, aby si svoji práci/myšlenku obhájil.






6. 9. 2018 Nainstalováno tažné na pávika.

První jízda.
Prvních pár kilometrů bylo opravdu opatrných, přece jenom jsem nevěděl jak se bude chovat na silnici, ikdyž jsem byl zvyklý na páva z Jawiny.
Bylo potřeba počítat s jiným těžištěm, jinými brzdy, s vyšším výkonem a jinými náklony.
Po pár zatáčkách nebylo co řešit...páv co se týká jízdních vlastností se chová za motorkou klidně a do zatáček padá ochotně za motorkou.
Nedá se říct, že o něm nevíte při jízdě, víte, ale vše je OK.
Je potřeba si trochu vyhrát s tlakem v zadní pneumatice (při přefouknutí má tehdenci poskakovat) a určitě se zaměřit na vůle v kříži, aby tam byly co minimální
(přece jenom nechcete aby byl páv v zatáčce ,,navolno,,)
Samozřejmě, ale i tady jsou různá úskalý s kterými se musí počítat.
Jedna z nich je například délka soupravy, určitě i rychlost, která dle starého TP (max přístupná rychlost) byla do 70 km/h, couvání a administrativní záležitost - legalizace.
Musím říct ale, zajímavý a nevšední pocit z jízdy a těch vykroucených krků ;)
P. S. maximální rychlost jsem nezkoušel..












28. 8. 2019 Elektroinstalace

Přípravy na instalaci elektriky na páva a pak samotný pávik 40 již s blinkry. Po pár dnech nainstalované el. instalace se mi podařilo sehnat 41, kterou jsem chtěl od samého začátku za Draka, kvůli většímu zadnímu světlu.









Pívik určený za mojí kývačku 250, který zatím posloužil jako náhrada, než seženu jiného.











Pávik 41

Řekl bych, že se mi ho podařilo sehnat v docela dobrém stavu.
Každopádně je na něm fůra práce. (lakování, rovnání rámu, doplňky atd..)
Doufám, že se mi ho podaří v nové sezoně 2020 zapřáhnout za stroj v novém kabátku s doplňky, které mám již vymyšlené...





Samotná legalizace?

Kámen úrazu v této republice...ono to jde, ALE..
Na toto téma jsem pročetl poměrně dost diskuzí a článků, ale nikdy jsem z toho moc moudrej nebyl.
Začal jsem telefonátem do Yamahy a do Dekry, kde z jejich slov šlo slyšet, že nejsem první ani poslední a že už je tohle téma moc nebaví vysvětlovat a zabývat se tím.
Bylo mi řádně vysvětleno, že klasické tažné za jawky, jak je známe bylo konstruováno na daný typ motocyklu, jeho konstrukci, výkon a typ brzd.
Daný typ konstrukce (z 60-tých let) tažného prostě neodpovídá dnešním parametrům motorek a už vůbec né dnešní legislativě.
Údajně do jistého roku vystavovali potvrzení, nebo schválení toho daného tažnýho, že jako výrobce motorky schvaluje konstrukci tažného a samotné připojení přívěsného vozíku.
Pak z nejasného důvodu od toho odstoupily a nechtějí s tim nic mít, nikdo nechce být podepsaný pod ,,po domácku vyrobenou,, konstrukcí, která by se špatnou výrobou uvolnila, rozzlomila, nebo zavinila nehodu.
Že může být spojovací zařízení ze silnějšího materiálu a kvalitně svařené nebrali vůbec v potaz..
Co mi bylo doporučeno je takové zařízení, které je na dnešní dobu a zákony přizpůsobeno... ano, koula jako je za auto.
Tady to je nejspíše jediné možné řešení tady toho problému...tím to samozřejmě nekončí, musí se upevnit na motocykl, projít přes Dekru, administratíva, čas, peníze atd... atd...
Pátral jsem na internetu a jsou obchody, zahraniční obchody, které přímo prodávají tento typ tažného na daný typ od Yamahy. Jdou najít i různé fotky Goldwingů a jiných s tímto zapojením a uchycením.
Jak to má Yamaha už víme, jak to mají ostatní značky ... snad líp.
Edit: Na stanici STK mi bohužel také nedokázali pomoci, snad údajně, když má motocykl ze zahraničí již namontovaný tažné zařízení, tak tu je šance na legalizaci... ...zajímavé.

18. 5. 2020 První zátěžový test

Dost mě zajímalo co vše budu moci do Pávika naložit na delší cestu a jestli se budu musel dívat na tíhu samotného nákladu, proto jsem se rozhodl vyzkoušet dosti velkou tíhou zatížit přívěsný vozík. Bavíme se tu o nějakých cirka 15 - 20kg.
Abych byl upřímný, jsem z tohohle testu značně zklamaný, na druhou stranu jsem to aji čekal...
Musím uznat, že při jízdě na rovině PAV40 držel jak přibitý.
Do zatáčky jsem najížděl s respektem, s povědomím, že by se mohl náklad pohnout a strhnout mě do škarpy - v zátáčkách zakopaný pes nebyl, pokud tam nebyl výmol do které zadní kolečko najelo, to byl pak hodně nepříjemný pocit.
Celkově výmoly a díry byly ten největší problém...a že jich tu na silnicích máme.
Ikdyž byl vozík zatížen, nebyl absolutní problém po vjetí do výmolu/na výmol, aby se roztančil/vyskočil...to Vám pak začne motorka plavat a kroutit se jak had.
Výkon...z tohohle jsem byl velmi překvapen...když si představím, že jsem vozil lidi na zadním sedle (zatížení nad zadním kolem) tak motorka jela krásně, ten motor měl rezervu a to jsem jel třeba přes devadesát.
Natož s Pávem byl ten výkon pocitově rozhodně nižší (zatížení kdesi za zadním kolem)
Brzdy...při brždění šlo citelně znát jak tažená tíha zapříčiňuje delší brzdnou dráhu.
V manuálu od Páva píší: ,,Dovolené zatížení 30kg,, - po mé zkušenosti bych takouvou ,,kouli na noze,, za sebou tahat nechtěl, rozhodně né při delší cestě.
Tímto testem jsem si vyzkoušel kvalitu tažného zařízení a když už povezu zátěž, tak ji rozhodně hodím do brašen nad zadní kolo a do vozíku pouze lehčí věci..








Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
MaxN
MaxN napsal 21.07.21 v 21:53 10b.

Super stroj

zdenda2
zdenda2 napsal 23.02.20 v 15:38 10b.

Nepřehlédnutelná kombinace

zemakh
zemakh napsal 23.02.20 v 07:03 10b.

Pěkná souprava , můžu se zeptat ,budeš toho pavíka "legalizovat " ? Tahal jsem páva za Triumph Thunderbird 95 ale vyměkl jsem , nicméně bych ho zase rád zapřáhl.

Ombrero
Ombrero napsal 22.02.20 v 22:38 10b.

S tim pavem to vypada skvele ;) expedicni specialka

dzej.pi
dzej.pi napsal 22.02.20 v 14:29 10b.

Více komentářů



TOPlist