renocar_duben



PROFIL MOTORKY

ČZ 125 (1948)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník jawarmaniak
Vloženo 18.2.2019
Aktualizováno 18.8.2023
Zobrazeno 1 766x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Dámy a pánové, máme tu další renovační projekt. Tentokráte je to, v mé sbírce druhý nejstarší vehikl, ČZ 125T 1948.

Výška jezdce: 670 cm

První dojmy - Něco dílů bylo vyměněno za Cečkové díly, co jsem měl doma. Něco vytaženo z mého depozitu, co jsem si střádal pro strýčka příhodu a něco málo musím ještě doshánět. Hlavní celky jsou už ale doma, takže toto torzo oficiálně prohlašuji za motocykl.

Doplňky na motorce - Upravený rám, jinak půjde do původního stavu

Recenze

Proč jsem si vybral tento stroj?

Odpověď je celkem jasná a je na snadě.. Téčko mi chybělo ještě ve sbírce a já, jakožto zetkař, spravující, dle mého poměrně obsáhlý web o těchto motocyklech, jsem si připadal, jako ona pověstná kovářova kobyla, co musí chodit bosa.

Téčko jsem vždycky chtěl, ale vždy to dopadlo tak, že bylo něco důležitějšího, nebyl na to čas nebo to prostě nevyšlo..
Vždycky jsem si ale říkal, vyděržaj pianěr, však ono to jednou vyjde.. V posledních letech se však nad těmito motocykly začíná snášet ona vakuová bublina, která již před pár lety dopadla na Jawu Péráka a nyní sedá i na kývačky. Ceny začínají neúměrně narůstat a kšeftmani mají pré.
Proto jsem si řekl, když ne teď, tak asi už pak nikdy. Díly na Téčko jsem si v minulosti schovával, když se mi dostaly do rukou za dobrou cenu, ovšem chybělo mi to hlavní - rám, na který bych mohl tyto díly montovat. A Téčko v krabicovém vydání prostě ještě nebylo motorkou.
Poslední kapkou k tomu, abych se rozhoupal, byl v té době docela nevinný příspěvek jednoho chlapíka na facebooku (dnes už jsme kamarádi a snažíme se, pomáhat si v hledání dílů), který, jakožto naprosto neznalý věci, sedl na lep jednomu vykukovi, co mu prodal slepenec dílů z čezet T a C. Chtěl to tenkrát posoudit, hlavně, co se týče originality dílů.
Asi tenkrát docela zíral, když zjistil, co koupil. Nicméně jsem se s ním domluvil, že díly z T mu vyměním za Céčkové. Ku podivu pak vyšlo najevo, že žije asi jen 20min cesty ode mne.
prostě to zkrátím.. získal jsem rám, sedlo, oranžově lakovanou nádrž, krk s brejlema a holá řídítka.

A protože byl rám, řekl jsem si, už to prostě musíš doskládat, protože levnější to už nikdy nebude.
A taky že jo..
Největším problémem je u rámu zadní partie, kterou v minulosti kdosi modernizoval pomocí kluzáků z ČZ 125/150C. Celkem běžná úprava, nicméně já mám v plánu, vrátit rám do původního stavu.
Doma jsem vydoloval přední kolo i se štítem a oskou, polomotor, kastlík, kryt řetězu, stupačky a stojan. Podle štítku mám motocykl z počátku roku 48. Oproti pozdějším má mít ještě užší sekundární řetěz 1/2"x5,2, doma mám zadní střed. Kompletní zadní kolo bohužel zatím ne. K dalším odlišnostem patří nosič zavazadel, nýtovaný se svislou vzpěrou blatníku, hustě žebrované rozetky výfuku, atp. Bude sranda sehnat tyto specialitky..

Postupně motocykl dokompletuji a uvidíme, co s ním pak dál..

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
cmiral
cmiral napsal 25.02.19 v 17:45 10b.

tady to dopadne , tvoje stránky mě moc pomohly při renovaci mojich tuctovek a vyjasnily mnoho problémů při správné komletaci

Targus
Targus napsal 21.02.19 v 11:43

Pozdrav

a těším se na fotky budoucí krásky. Držím pěsti, ať to dopadne co nejlíp a co nejdřív.

jawarmaniak
jawarmaniak napsal 19.02.19 v 19:30

Děkuji

Mr_Samuel
Mr_Samuel napsal 19.02.19 v 19:21 10b.

Držím palce pri dokompletovaní/renovácii. Práve vaše stránky ma motivujú a usmerňujú pri renovácii môjho Céčka- je super že sa vám podarilo získať Téčko

Dolin
Dolin napsal 19.02.19 v 10:24 10b.

Paráda. U nás zatím prach ve vrstvách :D

Více komentářů



TOPlist