PROFIL MOTORKY

Kawasaki Z 1000 SX (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník nick372
Vloženo 16.2.2019
Aktualizováno 22.8.2019
Zobrazeno 4 882x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Kawasaki se podařilo vytvořit model mezi sportovním a cestovním stylem. To považuji za úspěch, ale pozor, jedná se tak o kompromis, který nemusí vyhovovat každému.

Více fotografii

První dojmy - Kupoval jsem ji v únoru 2018, takže když jsem ji poprvé projížděl v rámci krátké testovací jízdy, kterou mi předchozí majitel svolil absolvovat, musel jsem kličkovat mezi hroudami sněhu, štěrku a bahnitých kaluží. Když jsem ji poprvé uslyšel, okamžitě jsem si ten zvuk zamiloval. 4 masivní výfuky dělající v nízkých otáčkách dunivý, hluboký tón, litrový objem motoru, svis pístů a síla, kterou cítíte, když jemně otočíte plynem. Pokud to někdo nezná, od motorky bezmyšlenkovitě poodstoupí, jako by ho chtěla sežrat. Okamžitě padla do ruky, na sportovním vzhledu motorky mě hned po prvním nasednutí překvapila velmi vzpřímená poloha za řidítky a váha. Hned poté si člověk uvědomí, co má pod sebou a začne tomu rozumět.

Motorku bych doporučil pro - Doporučil bych ji všem, kteří vyrostli ze superbiků, ale jejich vzhled se jim líbí a myslí si, že na GS ještě není ten pravý čas.

Doplňky na motorce - GiPro ukazatel rychlostí, nabíječka na mobil, návlek na sedlo spolujezdce Triboseat.

Recenze

Protože mám doma batůžek, který miluje cestování ve dvou, chtěl jsem něco, co by požadavek alespoň trochu splnilo a zároveň mě neochudilo o sportovní požitkářské choutky.

Když si dáte tyhle dvě věci najednou, tak vybíráte z několika motorek, Honda VFR, která se mi nelíbí, Yamaha FJR, která je ale už opravdu ohromná a ke sportu má dál, Ducati Supersport, což je taková pěkná motka do města a pak Kawasaki Z1000SX, která je okapotovaným klonem brutálního Zeda.

A když se potom ujistíte, že od roku 2014 udělali model s velkejma kuframa, který si můžete připnout na zadek během minuty a když je odděláte, motorka nemá nikde žádný lešení, nebylo o čem.

Nejsem typ, co by trval na zelený Kawasaki a navíc se mi zelená Z1000SX nelíbí tolik, jako stříbrná. Shodou okolností se objevil inzerát u Ostravy, kam jsem jel a bylo to láska na první pohled.

Když jsem ji vezl z Ostravy do Prahy na valníku, tak začalo strašlivě sněžit a D1 vypadala jako sjezdovka v Peci pod Sněžkou a se všema těma kamionama, jsem měl docela sevřenej svěrač.

Vše ale dopadlo dobře a já o měsíc později začal jezdit. Za 2018 jsem na ní najezdil cca 12 000 km, vč. výletu po Toskánsku, kam jsme z Vídně jeli motovlakem. Doporučuju: Vídeň - Livorno, večer naložíte motku a ráno se probudíte uprostřed Toskánska. Zpět jsme jeli po vlastní ose.

Motorka do města
Dá se s ní v pohodě jezdit ve městě, díky vysokým řidítkům se nekrčíte, problém jsou ale zrcátka, který jsou ohromný, všechno v nich vidíte, ale uličkou kličovat není tak příjemný, jako s užším bikem. Dají se sklopit, pak sice nevidíte za sebe, ale můžete jet docela v klidu. Spojka je ale dost tuhá, takže za hodinu kličkování toho máte dost. Manipulace při parkování je díky 230 kg čistý váhy trochu náročnější, ale díky madlům si to za chvilku dáte.

Motorka mimo město, sám
Síla, palivový mapy, KTRC, můžete za to vzít a máte z toho superbike - na první pohled. Jede to skvěle, dokud nezačnete mít choutky projíždět zatáčky kolenem na zemi. V ten moment začnete vnímat, kolik kg máte pod sebou, celou dobu musíte být přikrčení za vysokými řidítky.

Motorka mimo město, s batůžkem a kufry
Na 14 dnů do dvou originálních, plastových kufrů naložíte všechno, co potřebujete, v kempu odepnete, při odjezdu připnete. Ohromná přidaná hodnota pro příjemné cestování. Ale pozor, batůžek dá na mini sedátku max. 300 km, pak brečí, že ji bolí zadek. Sedátko klouže na kůži, ale dá se to vyřešit anti skluzovým návlekem. Pak sedí jak přibitá. Batůžek se nemůže opřít vzadu, pokud si tam nedáte další kufr, který ale motorku zoškliví. Po 500 km v kuse bolí prdel i řidiče. A to už chcete mít ten úsek z krku. Na druhou stranu, pokud nejste nějací polykači kilometrů, je to krásný stroj, který vám umožní pohodlně, svižně cestovat a navíc u toho dobře vypadat.

Spotřeba a orientační náklady
Sportovní jízda 10l / 100 km
Pohodlná 7l / 100 km
Šetříš za 5,5l / 100 km
Povinné ručení 2 000 Kč / rok
Sezónní havarijní pojištění (březen - říjen) 15 000 Kč / rok
Sada pneu - 4 500 Kč / sezóna
Kotouč, řetězovka, olej, drobná údržba - 12 000 Kč

Resumé
Musím pochválit Kawasaki, že opravdu udělali motorku, která kombinuje oba styly, sportovní i cestovní. Nečekejte ale, že z toho bude Ninja anebo GS. Z1000SX je nepříliš pohodlná, nádherně vypadající a na ovládání příjemná motorka s ohromným výkonem, hlubokým zvukem a návykovými vibracemi, které si zamilujete.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
PYTEL1
PYTEL1 napsal 23.02.19 v 08:56 10b.

Miklasek
Miklasek napsal 21.02.19 v 08:22

Pekne napísaná recenzia skvelej mašiny!!! Len tvar tých výfukov by ma asi štval Tak veľa šťastných kilometrov

Gugulek
Gugulek napsal 20.02.19 v 16:54 10b.

Yukish
Yukish napsal 20.02.19 v 11:01 10b.

super popis, hezký stroj

CZ175_1967
CZ175_1967 napsal 19.02.19 v 22:50 10b.

Pěkný kousky

Více komentářů



TOPlist