PROFIL MOTORKY

Kawasaki Z 1000 SX (2014)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Mraki
Vloženo 19.10.2017
Aktualizováno 22.8.2019
Zobrazeno 7 683x
HODNOCENÍ PROFILU OD 21 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Zelenej samet, jinak to říct nejde! Tu barvu prostě nejde nemilovat na první pohled.

Více fotografii

Výška jezdce: 185 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha MT-10: Úžasná motorka, neskutečně rychlá a přesně taková, jakou chci, ale nebyly peníze. Ale vyzkoušel jsem a jednou ji mít budu. Na Kawě mě ale lákala celokapotáž a celkový uhlazenější vzhled.

První dojmy - Už je to delší dobu, kdy jsem na ní jel poprvé, ale první dojmy byly určitě o motoru. Samet, krémovost. Lineární křivka výkonu, ale přes 7500 pořád víc a víc nakládá. Zadní guma má nižší profil a je hodně cítit při zatáčení. Ale to je dobře.

Motorku bych doporučil pro - lidi, co se rádi protáhnou rychle v zatáčkách, ale když někam jedou, tak rádi uvítají, že si mají kam dát rukavice a přilbu. Třeba, když někam jedou na kafe, nebo na nákup. Stejně tak pro někoho, kdo si chce dát týdenní výlet do alp.

Doplňky na motorce - -
SW motech kapsa na navigaci Tom tom
Vyšší plexi puig.
Originální kufry
Vyhřívané rukojeti Oxford
Ukazatel zařazeného kvaltu Gipro
Kontrola tlaku v pneu

Recenze

Motorku jsem opět kupoval jako moji "druhou". Uvědomil jsem si, že předchozí pokus s cestovním endurem (Tiger 1050) jsem nebyl úplně já a protože se mi stýskalo po krásných časech s Fz1 Fazer, tak logicky přišly myšlenky na jejího přímého konkurenta. Ovšem o dvě generace mladšího. Potřeboval jsem něco, na čem budu sedět vzpřímeně a přitom to nebude ocelový ingot, na kterém bude problém zatočit. A přitom to i trošku pojede. Chvilku trvalo, než jsem našel vhodný kousek, ale nakonec se podařilo. Na konci recenze jsou i nějaká videa

Motor - Ještě jednou to musím napsat. Samet, plyš, krém i s polevou. Je to totální návykovka. Pááá, cvak, pááá, cvak, pááá... Nádhera. Jede pořád. Ačkoliv pokud od ní chci opravdu hodně rychlosti musím si jí zasloužit. V malých a středních otáčkách je motorka spíše hodnější (furt je to fofr). Když chci jet rychleji, tak tam přece něco chybí. Motorky jako MT-10, nebo S1000R mají prostě o dost větší koule. Otázka ovšem je, zda jsou potřeba? Z1000SX je motoricky perfektně vyvážený kompromis. A to s velmi příjemnou spotřebou. Jezdím kolem 6,5 litrů a vůbec to nešetřím. Naopak, bavím se. Dá se i za 5,8. Ocenil bych ovšem, kdyby sílou motoru dokázala o trochu více vtáhnout do hry

Převodovka: Kvalty jsou velmi dobře odstupňované a výborně na sebe navazují. Nahoru se dá krásně řadit bez spojky a jen si to cvaká. Občas ale zařadím meziplyn mezi pátým a šestým stupněm. Není to ale často.

Brzdy - Ať si lidi remcají na ABS jak chtějí. Jedna věc je prostě jistá. Většinu času ho nepotřebujete. Když ale přijde na krizi, tak jste rádi, že tam je. A tohle je přesně případ SX. Většinu času o ABS vůbec nevím, ale když se něco nepovede, tak mi pomůže dojet domů v jednom kuse. Brzdy by mohly být samozřejmě silnější (čti: o strašně moc silnější), ale odpovídají naturelu stroje a dají se dobře dávkovat. Na motorce mám sice stavitelné páčky, ale někdy se páčkou dostanu velmi blízko řídítku.

Podvozek - Vše jsem vrátil do továrního nastavení dle manuálu a postupně jsem ho nastavil mému dobrému pocitu z jízdy. Některý nálety do zatáček jsou teď fakt úžasné. A já si to opravdu užívám. Určitě je ale potřeba nastavovat zadní předpětí pružiny kolečkem, dle aktuálního zatížení. Jde to vypozorovat a před jízdou vhodně upravit a nastavit na bez kufrů/kufry/kufry plné/spolujezdec atd... Motorka si určitě zaslouží dobré cestovně sportovní pneumatiky. S dobrým nastavením podvozku dokáže být v běžném provozu velmi přesná, vyvážená a rychlá. Ačkoliv to, co se dá zažít například s MT-10, tu nečekejte. Při velmi sportovní jízdě je tu zde pořád houpavý pocit při řazení. Pokud se mi to nepodaří odstranit ještě nastavení, zkusím vyměnit pružiny. Update 2018: Přezul jsem na Metzeler M7 RR a musím říct, že odezva od předního kola se rovná dokonalosti. Vše se zlepšilo. Podvozkově je to rozkoš! Samozřejmě po nějakém tom nastavení.

Elektronika : Třístupňová kontrola trakce do jízdy naprosto nezasahuje. Až si někdy říkám, jestli to funguje. Ano funguje. Jenže zřejmě jinak než jsem doufal. Nemyslím si, že by to fungovalo lépe, než zpomalovátko při prudkých rozjezdech přímým směrem. A to při zamezení prokluzu zadního kola na kluzkém povrchu (kamení, štěrk, voda) a při omezení otáček při řazení v horním spektru otáček. Takže... Tohle mě trošku zklamalo. Nicméně jízdní vlastnosti ovlivněné nejsou a já jsem rád za záchrannou síť, která jde vypnout. Já jezdím na dvojku. Co se týče palivových map, tak na Low jezdím, když se chci fakt jen kochat a ušetřit nějaké palivo. Většinou to ale nevydržím dlouho a jezdím na plný výkon, který zas není tak brutální a motorka v tomto režimu o moc lépe reaguje na plyn a dá se lépe vytáčet. Výkonu je na oba režimy subjektivně stejně. Přepnutí je poznat při snaze o rychlejší jízdu.

Originální kufry : Užívám si prostě ten design. Líbí se mi, že když je sundám, tak motorka vypadá pořád krásně a nemůžu se na ní vynadívat. Skvěle se nandávají a sundávají. Jejich obsah je naprosto dostatečný pro jednoho chlapíka, co se jede toulat do Alp. Mám v nich i originální brašny a příjezd na hotel je prostě stylovka.

Problémy :

Jednoznačně sedlo řidiče. Četl jsem o tom v recenzích, poslouchal jsem o tom ve všech videjích na youtube a byla to pravda. Sedačka řidiče se při delších nájezdech stává opravdu nesnesitelnou. Pokud se dělají přestávky a nejede se víc jak 100 km v kuse, tak se to dá. Tohle je jednoznačně věc, kterou chci řešit.

Řidítka - nepochopil jsem, proč se nedají v konzolích na brýlích nastavit. Uvítal bych je trošku rozevřenější. A co hlavně! Širší. Mám už domluvené, že se bude přes zimu toto upravovat. Bude stačit 5 cm na každé straně. Momentálně jezdím s rukama na závažíčkách a místy jsem z toho nešťastný. To je ale hodně subjektivní věc a každý to asi uvidí jinak. Musím ještě doplnit, že při "dálničních" rychlostech v řídítkách cítím poměrně dost vibrací, které vyvolávají mravenčení do rukou.

Spolujezdec - S originálními kufry jsou zde pro spolujezdce luxusní madla. To je super. Bohužel problém se sedačkou se opakuje i zde. Navíc si myslím, že tohle je už na ten podvozek skoro moc. Pohodlí a ergonomii Ducati Multistrada tu rozhodně nečekejte. Na originální sedačce je problém i se sjížděním na řidiče.

Zrcátka : Rozhodně budu kupovat rozšiřovací podložky. (Koupeno na ebay, vypadá to super a funguje ještě lépe)

Originální plexi : Rozhodnutí koupit zvýšené plexi od puige padlo velmi rychle. Plexi je nastavitelné ve třech stupních. Nejvíc jezdím asi na prostřední polohu. Vítr jde na ramena a není tolik hluku v přilbě. Na horní nastavení je sice méně větru, ale zase víc hluku. Takže to používám jen na dálnici při delších přesunech se špunty do uší. Puige ale vřele doporučuji. Je tam velký rozdíl.

Kufry : Hodně mě mrzí, že jde dát jen boční originály, nebo origo Topcase. Říkejte si co chcete, ty originální boční jsou prostě mega pecka. Sehnal jsem je na ebay a vyšly na pusinku oproti tomu, co stojí v Kawasaki. Kufr z Versys 650 je naprosto stejný, jen nemá na spodní straně ten izolační plech. Není ovšem potřeba.

Centrální stojan: Prostě chybí a nejde dokoupit ani aftermarketově. Velká chyba.

PS: Celkem si dovedu představit k jaký dokonalosti by tuhle motorku přivedl výfukový systém od pana Akrapoviče (10 Kg dolů, 10 koní nahoru) a jiné pružiny v podvozku. Dovedl bych si představit vyhřívání sedačky s gelovou úpravou a pár dalších doplňků jako samomazání řetězu. Uvidíme časem. Zatím společně najeto 7000 km.

Video:

Youtube



Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Laskacek
Laskacek napsal 21.03.18 v 09:59 10b.

Není co dodat, vím o čem to je.

ronnny
ronnny napsal 07.01.18 v 10:59 10b.

Ahoj.hezkej popis dej pak vědět jak to dopadlo s těma riditkama taky mi přijdou úzké dík Jirka

Tomino77
Tomino77 napsal 26.10.17 v 19:08

Paráda. Krásná motorka.

Tomino77
Tomino77 napsal 26.10.17 v 16:35 10b.

Paráda. Krásná motorka.

MobyDick
MobyDick napsal 26.10.17 v 15:41 10b.

Super kawa, krásně napsaná recence ty sedačky jsou opravdu špatné, taky jsem řešil jejich výměnu.

Více komentářů



TOPlist