PROFIL MOTORKY

Kawasaki Z 1000 SX (2017)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník eddie80
Vloženo 7.8.2017
Aktualizováno 20.6.2022
Zobrazeno 5 611x
HODNOCENÍ PROFILU OD 21 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Prodáno. Pro ty, kteří jezdí rádi sportovně, ale chtějí už i trochu toho pohodlí jako bonus

Motorka koupena od pri-motocentrum (Kamenný Most)

Výška jezdce: 185 cm

První dojmy - Sportovní motorka, která poskytuje i nějaký ten komfort. Líbila se mi už dlouho, ale neměl jsem v plánu ji koupit, jen vyzkoušet, jestli by do budoucna mohla být potenciální další krok. Ale jak se říká - když nechceš nic kupovat, tak nic nezkoušej!! No takže je v garáži, no.

Recenze

Stalo se, že jsem se projel na předváděčce - první dojmy byly (bohužel pro mou peněženku) až moc příjemné:

1) Vše neuvěřitelně hladké. Kde GSX-R mělo o dost hrubší projev, má ZSX motor jak turbínu, nějaké vibrace nad 6 tis tam sice jsou, ale nic hrozného. Do té doby byste mysleli, že je tam proudový pohon. Oproti GSXR K8 se to zdá jako motorka z jiného století, tak nějak vším...
2) Podvozek – u superbiku jsem byl zvyklý se celý zatnout a připravit se na utrpení, když jsem vjížděl na očividně rozbitou silnici. S touhle motorkou jsem do špatného úseku vplul jako nic a ani jsem nemusel zpomalit – dobře žehlí nerovnosti, použitelná i ve středních Čechách ?
3) Spojka se mačká úplně sama díky assist funkci - lamely se samy přitlačí k sobě při akceleraci a naopak roztáhnou od sebe při brždění motorem, není tedy potřeba velká přítlačná síla pružin = neuvěřitelně lehký chod páčky, takže odpadá to bolavé předloktí po celém dni ježdění. Navíc od dvojky nahoru řadíte bez spojky úplně a neprovází to žádný cukanec
4) Brzdy - po přesednutí ze Suzuki, která je svými vlažnějšími brzdami tak nějak proslulá, je toto docela jiný pocit z účinku brzd – umí celkem kousat, tak jsem rád, že tam je to ABS když je chladnější počasí nebo mokro
5) Full LED světla - svítí super a díky ostřejšímu světlu je motorka víc vidět pro ostatní, a navíc jí zatraceně sluší
6) Elektronika KIBS, KTRC, KCMF – a zejména Cornering Management Function – vyhlazuje přechod z akcelerace do brždění před zatáčkou a zpět do akcelerace při výjezdu ze zatáčky v závislosti na míře náklonu a zrychlení/brždění. Jednotka IMU od Bosche snímá polohu motorky v šesti osách a přizpůsobuje dávkování paliva, brzdného účinku motoru a brzd. Je toho sice dost co by měl normálně zastat cit a um jezdce, ale díky tomuhle systému tam není takové to nepříjemné cuknutí při přechodu z brždění motorem na plyn při průjezdu zatáčkou, funguje to skvěle a naprosto přirozeně a je to paráda, řvu si do helmy nahlas nadšením, jak moc je to dobrý. Plus palubní počítač ukazující dojezd, spotřebu, venkovní teplotu, zařazený kvalt atd atd jako bonus.
7) NÁDHERNÁ zelená - ale to je věc vkusu :)

A pokud nějaká negativa, tak asi tato:
1) Ochrana před proudícím větrem není nejlepší. GSXR s racing plexi bylo v tomhle ohledu o dost lepší – proudící vzduch šel až na helmu. Tady to při nižší poloze plexi jde už na hrudník
2) Ty jemné vibrace nad 6 tis otáček - taky proto jsou na řidítkách pořádná závaží. Ale není to tak strašné. Jako adekvátní kompenzaci dala Kawasaki do airboxu rezonátor, který se někde při těchhle otáčkách rozezní a umocňuje tak požitek ze sportovnější jízdy. Je to jak řvaní šelmy a baví mě to, tak je škoda to přehlušit laďákama...aspoň zatím ?
3) Příliš tenké rukojeti - není to pohodlné do ruky a člověk má horší cit na plynu, už jsou nainstalovány nové a tlustší, aby lépe padly do ruky
4) Superbike jako GSXR má takové to výkonové peklo nad 10tis otáček, nepoužíval jsem to sice pořád, ale bylo dobré vědět, že to tam je, když je potřeba nukleární zrychlení. To ZSX nemá. Musel jsem si zvyknout, že síla tohohle nadlitrového motoru je posazená níž. GSX-R mělo maximální krouťák někde v 10tis otáčkách, Kawa ho má sice stejný, ale přichází už v sedmi tisících. Je tedy sice dostupnější, ale není to tak ďábelské a tvrdé zrychlení jako u superbiku. Nástup výkonu je jinak vyhlazený v celém otáčkovém spektru, takže žádné děsivé momenty a rvaní rukou, má to takový měkký ale mocný a lineární zátah.

Celkově je ta motorka božská a nemůžu se dočkat až na ní zase sednu. Za ty peníze opravdu hóódně muziky a zábavy. Byl jsem vážně překvapený jak mě vzala. Zábava přichází určitě v nižších rychlostech než na superbiku, kde jsem měl celou dobu na silnici potřebu jezdit poblíž svých jízdních limitů a možností, abych se dobře pobavil.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Kerbi
Kerbi napsal 11.03.24 v 23:31 10b.

Čadil
Čadil napsal 02.05.20 v 19:33 10b.

sakra,vypadá jedovatě

mari
mari napsal 23.02.18 v 13:30 10b.

Dobře sepsaná recenze ať slouží a věřim, že k Buse se někdy ještě vrátíš ...

burry67
burry67 napsal 17.02.18 v 22:38 10b.

Perfektně jsi to sepsal

prusles
prusles napsal 21.10.17 v 15:19 10b.

super recenze supr motka!

Více komentářů



TOPlist