Navigátora naprosto vystihuje citace z motokatalogu s kterým se nedá nesouhlasit:
"ten kdo tak hustý motor narval do tak malé motorky, byl buď naprostý blázen, nebo génius- vidím to na to druhé"
Výška jezdce: 193 cm
První dojmy - Je to letadlo-JumboJet, neřízená střela, která se dá velice lehce řídit a v tom je jeho chyba. První jízda byla na klikaté silničce s pěti serpentinami. Při jejich projíždění jsem si to užíval s pod-vědomím, že až mi "padne do ruky", bude to bruska na zatáčky. Po příjezdu domů jsem mrkl na zadní gumu a málem se ... . Domělá rezerva na náklon už nebyla.
Motorku bych doporučil pro - Ceny Navigátorů jdou dolů, takže se stává dostupným i méně majetným cestovatelům, pokud budou jezdit ve dvou, stačí počítat jen s celkovou hmotností pro brzdné manévry, pokud na to bude jen jeden krotitel, tak se nenechat vyprovokovat sportovními geny motoru z TLka
Doplňky na motorce - Je to cestovní stroj, takže cestovních 65l v kufru se hodí a konečně jsem našel cestu, jak poměrně snadno instalovat na ten plast, tank-bágl, aby při tankování vše šlo jednoduše. Na léto 2023 naplánované Alpy ve dvou (povedlo se až v září), tak jsem od jara plánoval boční kufry a když jsem hledal inspiraci na svépomocné držáky, bác borec z čech prodával originál balenou sadu. Jako v r. 2023 koupit originál držáky na Naviho r.v. 2001 ??? )
Recenze
Po první jízdě, která byla na dlouho poslední se krom pozitivní skvostné ovladatelnosti ukázalo mnoho negativních potíží a Navi šel na rozklad a to doslova. Dělat na Cagivě servis bez rozborky prostě nelze-ten génius co ten "hustý" motor narval do tak malé motorky využil sebemenší prostor co se dal k instalaci všeho co motor k jízdě potřebuje. Zajímala by mě zkušenost jiných majitelů, kteří si servis nedělají sami, mechanici musí plakat radostí. Vyplatí se pročíst si zahraniční fóra o Navigatorech a vyhledat fígle na větší radost z držby tohoto motocyklu a že se toho zdokonalovat dá.
Po cca dvou letech od první projížďky a "bohatému" servisu (úmorné čištění okolí škrtících klapek-tolik bordela se přece náletem 11tis.nenanese+kolaps svíčky zadního válce) jsem s baťůžkem projel Velký Jesenický okruh, jak jinak než sportovním tempem a byť to jede i ve dvou nad 3,5tis. ot. jako blázen a pohodlí mají oba dostatek, ty zatáčky, ty zatáčky nejsou ono. NJN, ono to sice je cestovní funduro, ale ten FUN faktor vidím jen v motoru a jeho zátahu!!! Sport? Nic moc, sprint za 1.To je tak , když z "sportovního" naháče, přelezete na "funduro".
V jednom je to raketa, plnící krom jídzy na koleno, každé jezdcovo přání.Od prodejce vpředu Pirelli MT 75 (nepozoruji, že se ten puk sjíždí ), ale taky zpětná vazba od předku nulová, žádný signál ničeho ), vzadu Pirelli Scorpion v 12500km přezuto na Pirelli Angel GT a zatáčky se jezdí o dost líp!
Neměl jsem zatím čest jet na vodě a pokud k tomu někdy dojde, bude to se staženýma půlkama i přesto že nejsem radikál na plynovou rukojeť, zrychlení a brzdná síla motoru jsou mocné, antihoping není a urvat zadní gumu při tvrdém podřazování za sucha i ve dvou není nic nemožného.
Tak, při skoro devítíhodinové cestě Krnov-K.Vary vyzkoušeno i cestování v dešti, na mokru i v průtrži. Když to u Štítů začalo, jel jsem opatrně, ale jelikož čas dojezdu byl přesně dán, přitlačil jsem na pilu a ono to šlo . Ukázková byla cestra po dálnici, 5tis. ot. na motoru, 130km/h na tachu, pohodlíčko a i v průtrži docela jízdní "jistota". Ovšem nuda, takže po půlhodině sjezd na boční silničky a tradááá-
Koupena 6.6.2016 s "nájezdem" 10 934 km (po tom co jsem udělal servis a viděl "střeva" si o těchto km myslím své)
Stav tacho k 31.12.
2018- 13 424km (nálet od koupě za 2,5 roku 2490km)
2019- 16 298km (nálet 2874 km)
2020- 18 162km (nálet 1864 km)
2021- 19 437km (nálet 1275 km)
2022- 20 847km (nálet 1410 km)
2023- 23 572km (nálet 2725 km)
Moc pěkný, motor je silák a na dobrodružnou výpravu po cestě i mimo to stačí