PROFIL MOTORKY

Simson S 51 Enduro (1984)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník DendyS
Vloženo 19.1.2018
Aktualizováno 20.1.2018
Zobrazeno 822x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Schajzemaschinen co jezdí pořád a zvládne cesty necesty...

Více fotografii

První dojmy - Moje první opravdová motorka na silnice, vlastníkem jsem již pátým rokem a každý rok na ní najdu spousty tisíc kilometrů. Kdo by neznal Simsona, prostě stará poctivá klasika, která neurazí a zvládne snad ledacos :D

Recenze

Tak jak bych začal... Začneme jak jsem k němu přišel.. V 15ti letech jsem začal uvažovat o papírech na nějakou pěknou motorku, ale nevěděl jsem co by to mělo být. Nakonec můj známý mi hodil ze stodoly nabouraného Simsona v dezolátním stavu, který měl hnutý rám, ohnuté vidlice, elektriku plnou vody, zalepený karburátor... No prostě šrot! Co dělat s tím, když jsem ho dostal zadarmo, že? No, tak začala zimní rozborka celé motorky, všecky špatné díly šly za nové, co o opravit se opravilo a zbytek už jsem dělal podle svého tak, aby to byl pokud možno co nejvíce originální vzhled. Na jaře bylo hotovo a tak byl čas udělat TK. Prošel jsem bez sebemenšího problému, tak už zbýval jen čas, udělat si papíry.. To by bylo, nastal čas začít si užívat svobody, poprvé legálně :)

Po těch letech a cca 20 000 km si myslím, že mám hafo zkušeností s celou motorkou, tak se rozepíšu i tady :)
Začněme tedy jízdou - motorka je velmi lehká, i včetně výbavy se vejde hmotností tak tak do 90 kg, takže jakákoli manipulace s ní, včetně manévrování městem je prostě jedna radost. K ovládání motorky nemám vůbec žádné výhrady, zde je to prostě super... Co není tak super, jsou brzdy. Konstrukce bubnů nezajistí zrovna maximální brzdný účinek, ale do klidné jízdy dobře postačí. Pokud se jede ostřeji, už to začíná být problém a běda jak je ještě k tomu horko.. Brzdy se snadno přehřejí a už tak jejich mizivá účinnost je ještě horší. Takže je třeba být obezřetný..!
Dále k motoru - původní neupravený motor je na svou kubaturu poměrně výkonný a má krásný průběh momentu, čili není třeba motor nijak vytáčet, aby jel a má díky tomu i malou spotřebu a oproti jiným padesátkám má hlavně pěkný zvuk.. Můj motor již prodělal nějaký zásah, a to konkrétně sportovní osmikanálový válec. Momentová křivka se dost výrazně změnila, motor je teď nutno vytáčet, ovšem ve vysokých otáčkách jede nesrovnatelně lépe než sériovka. V plánu je více úprav, hlavně výfukový systém a dále jiný karburátor pro lepší plnění.

U starých strojů je velké riziko poruch, ovšem na svůj věk jsem jich neměl ani zdaleka tolik, kolik jsem čekal a Simson mě svou spolehlivostí poměrně nadchnul.

Na plánu je letos velký výlet na Grossglockner, kam jinam do zahraničí, že? :)
To je asi vše co bych prozatím napsal, více postřehů doplním jindy

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
hruso25
hruso25 napsal 19.01.18 v 20:19

Tak tak Simson je kult.

-Donar-
-Donar- napsal 19.01.18 v 16:30 10b.

Super stroj

Více komentářů



TOPlist