KTM 950 SuperEnduro (2007)

Vlastník Mig_35
Vloženo 28.12.2017
Aktualizováno 2.4.2019

Legenda, kterou jsem musel zkusit.

První dojmy - Jízdní dojmy překvapivé. Na asfaltu se i s přední 21kou překlápí jako Supermoto, úplně sama. V terénu jsem toho moc zatím nenajezdil, dal jsem tam Anakee Wild a ty jsou teď do bláta úplně k ničemu...

Motorku bych doporučil pro - Pro ty co slintají nad HP2 Enduro ale je jim líto dát 15 000 EUR za deset roků starou motorku:)

Doplňky na motorce - Rekluse spojka, Michelin mousse v obou kolech, kola Haan, přídavná nádrž pod sedlem...

V "dobových" testech jsem si četl o strašidelné bestii z Mattighofenu, která je jen pro dvoumetrové 150kilové chlapy. Vzhledově se mi ta přerostlá krosska vždycky hrozně líbila, ten vzhled je nadčasový. A pak jsem něco v terénu zkusil i s těžšími a výkonnějšími a tak mě napadlo, jestli to není takový "urban myth". Odmítal jsem objíždět prodávající, těchhle motorek v inzerci nikdy moc není a jezdí se s nimi do terénu takřka výlučně, což znamená, že každá bude mít nějaký ten šrám, a tak když se objevila jedna na prodej 60 km od baráku, vyrazil jsem si pro ní i ve 30stupňovém horku a bez smlouvání o ceně ji hned vzal. Majitel byl trochu překvapený... Při testovací jízdě mě zaujal nekonfliktní motor se zajímavým charakterem. Na nějaké enduro testování nebyl moc čas.
Motorku jsem odvezl a další tři měsíce byla v brněnské KTM, kde se kompletně renovovala. Navíc jsem do ní přihodil rekluse spojku, kterou mám vyzkoušenou a dám jí asi nejspíš do každé další motorky:) Neřešit ve výjezdu, který kvalt tam je, jestli zdechne nebo nezdechne /nezdechne/ je zkrátka pecka. A spojka tam pořád je, když je potřeba - což je výhoda proti úplnému automatu např. v Africe DCT...
Co je docela prekérka je výška stroje. 30 cm zdvihy a sedlo ve výšce rovného metru - to pro zoufalce s nekonfekční výškou 175 cm docela opruz. Objednal jsem o dva centimetry snížené sedlo, ale to je jak plivanec do rybníka. Ještě ji budu zkoušet, na nějaké šotoliny na Balkánu to problém není, ale do lesa jí asi brát nebudu. Navíc s oblibou hrabe jak vzteklá. Další věc je těžiště, už při přesouvání z garáže cítím, že je s ní daleko horší manipulace než s o sto kilo těžším GS Adventure. Všechna hmota je hrozně vysoko. V nejhorším případě z ní bude takový příměstský scrambler do Starbucks:) Vypadá totiž impozantně:)

3.11.2018 Včera odpoledne jsem byl blízkému člověku zapálit svíčku na hrob a vydal jsem se na tu cestu na SERku. Jel jsem chvilku lesem, chvilku po polňačkách, chvilku po asfaltu a uvědomil jsem si, že tohle je pravděpodobně ta nejlepší motorka, kterou mám v garáži. Ne pravděpodobně, ale určitě:) Dělá nádherný kravál. Motor je chuligán, který se vzteká, když po něm chcete, aby jel piánko. Reakce na otočení heftem je okamžitá, ale ne neurvalá, nemám z ní vytahané ruce a předloktí jak Pepek námořník. Na jiných motorkách potřebuju do terénu palivové mapy, ale tady se dá všechno odjet na "jeden plyn". Motorka topí jen maličko do noh, ale opravdu jen maličko. Do zadku vůbec. Nepotřebuju elektronický podvozek, odjedu všechno na jedno nastavení a když se mi to zdá moc tvrdý, tak prostě zrychlím a motorka to přeletí. Přemýšlel jsem nad nějaký rallye kitem, ale nejspíš ho nepotřebuju. Na cestě to má ovladatelnost i hravost supermota. Takže jsem strašně, strašně zvědavý na novou KTM 790 Adventure, která bude vážit stejně, bude mít stejný výkon, ale navíc fungující ABS, které se prostě někdy může hodit, větší nádrž a budou se k němu dát namontovat padací rámy. Tohle jsou prostě věci, které mi u Superendura chybí.

MESSER
MESSER napsal 01.02.21 v 14:35 10b.

Super

qwert
qwert napsal 04.04.19 v 21:20

lc8 jezdím od roku 04 tak je trošku znám..

Mig_35
Mig_35 napsal 04.04.19 v 08:23

aha, tak to tady mají špatně, jinde jsou opravdu ty hodnoty co píšeš:)

Mig_35 napsal 04.04.19 v 08:22

Vycházím z katalogu co je tady Qwerte. Znamená to, že jsem byl mystifikován:) Ale potom mi při těch zdvizích nejde do hlavy sedlo 96 cm...

qwert
qwert napsal 03.04.19 v 19:35

Ty nemáš origo podvozek? Tam je 250 a 255..