renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Husqvarna TE 410 (1999)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník s4r
Vloženo 13.10.2017
Aktualizováno 11.11.2022
Zobrazeno 2 326x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9

Popis motorky


Nějak jsem se letos hezky rozjezdil a nechtěl jsem ještě končit sezónu, plynule se tedy přesouvám ze silnice na pole, louky a lesní cesty. A k tomu se mi Husqvarna ideálně hodí.

Více fotografii

Výška jezdce: 192 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Husqvarna TE 410: Ostrá verze, kterou jsem chtěl úplně nejvíc, opět nebyla v žádném relativně OK stavu.
Husqvarna TE 610: Nebyla v nabídce žádná, která by mě přesvědčila.

První dojmy - První dojmy jsou takové, že není aktuálně nikdo, kromě mých dvou bratří ve stopě, kdo by mi jí schválil nebo doporučil. Kolují strašné zvěsti o spolehlivosti, vždycky jsem si ale dělal věci po svém, umanul jsem si Husqvarnu, tak jsem jí koupil. Cíl je jasný - dokázat, že nejhorší je smrt z vyděšení, a že Huska je výborná investice. Sice na mě tento kousek tak nějak "zbyl", ale předhazovat jí to nebudu, myslím, že dokonale bude plnit má očekávání.

Motorku bych doporučil pro - Podle prvních metrů je to motorka vhodná na začátek do terénu, nebo taky klidně jako motorka na ryby. Zároveň je ale potřeba počítat s pravidelnou údržbou, určitě to není stroj, na který člověk za sezonu nesáhne, což značně komplikuje dostupnost náhradních dílů - prostě nejsou k sehnání v rozumném stavu.

Doplňky na motorce - Přídavná LED světla...

Recenze

Má 410 je ve verzi E, není to tedy ostrá verze, ale verze se startérem, které kluci v Itálii ještě trošku přistřihli pérka z cca 37 kW na pouhých 25 kW. Cíl byl jasný - vyšší/delší životnost a servisní intervaly bližší normálním motorkám. Fakt je ten, že aktuálně srovnání mezi ostrou 410 a tupou 410E mám, rozdíl je poměrně markantní, na úkor 410E, která se sice více chová jako normální motorka, k rychlosti však přistupuje s rozvahou a úplně nespěchá. Ostrou verzi jsem, bohužel, žádnou nesehnal ve stavu, který bych akceptoval, jenže jak ukázalo delší soužití, je to jedině dobře. Verze se startérem se totiž chová civilizovaně a vybraně oproti její vostrý ségře, kterážto prostě patří na trať, ne na výlety, tudíž delší čas v jejím sedle zaručí koktání. Navíc jede fakt až na vrchu, takže z logiky věci se prostě na silnici nehodí vůbec ani trochu a proto mohu zodpovědně říci, že TE410E byla tou nejvíc nejlepší volbou na mé seznámování se s endurem!

13.10.2017
Jaké budou dojmy a zkušenosti doplním později...a velmi rád. Aktuálně jsem dal Husu do servisu na výměnu ložisek v zadním kole + na výměnu rozvodového řetězu a nějaké další servisní úkony... Potřebuji ji prostě připravit na podzimní/zimní sezónu, pak ji teprve budu moci bez obav pořádně provětrat.

Nicméně, ještě malá úvaha. "Husqvarna TE 410 / 610 / 410E / 610E? Jsi blázen, to si nekupuj!!!". To jsem slyšel Xkrát. Stále dokola doporučení na KTM. Jenže já chtěl Husu z mnoha důvodů. Tím nejhlavnějším je cena. Nikdy jsem pole/louky/lesy nejezdil, netáhlo mě to tam. To se ale změnilo, jenže kdo ví, jaká bude praxe. Třeba mě to nechytne. Nebo to nedám časově. A tak vůbec...
Takže to chtělo něco, co je rozumné na pořízení, zároveň to ale není úplná vražda, má to funkční podvozek a alespoň trochu použitelnosti v běžném životě, má to značku a je to z Evropy, Japonce prostě nechci... Vyšla z toho tedy vítězně Husqvarna. Cenově nejblíže Husce je KTM, první použitelná ale začíná ve srovnatelné verzi s Huskou minimálně na 60ti tisících, navíc postupně zjišťuji, že KTM mi nic neříká, to se třeba časem změní, ale k Husce mě to aktuálně táhlo prostě více.

No a co je lepší? Koupit ojetou KTM za 60+, která nebude bez investic, nebo ojetou Husku za podstatně lepší peníz, přičemž ani tady to nebude bez investic a ušetřené kačky tak jdou beztrestně a s úsměvem využít na uvedení do OK stavu.
V technice žádný zásadní rozdíl, který by ospravedlnil zásadně vyšší PC KTMky, prostě nevidím.

No a tak nezbývá, než přečkat pár dní, během kterých se dostane Husce lázeňské péče, aby pak byla připravená na první ostré kilometry...

25.10.2017





Lázeňská péče úspěšně absolvována. Nový rozvodový řetěz, seřízené ventily, vyměněný olej, nový palivový kohout, nová chladící kapalina, nová svíčka, nová ložiska v zadním kole, nové blinkry vzadu + obecná kontrola a bůhví co ještě.
Aktuálně tak zbývá jen jezdit, což jsem si cestou ze servisu neodpustil a vzal to cestou necestou. Podvozek mi docela vyhovuje, dost toho pobere a přitom je docela komfortní, což je pro mě příjemné zjištění, protože na tom nejsem moc dobře se zády. Brzdy super, ač se tak na první pohled netváří.
Co se motoru týče, má krásný zvuk, a ač se jedná o jednoválec, nemůžu mluvit o nějakých nepříjemných vibracích, z čehož jsem tedy hodně překvapený. Obecně je to motorka spíše na poklidné loudání se krajinou, motor je totiž skvělý parťák na osahání si jízdy cestou necestou.





29.3.2018
Zima skoro pryč a já za letošní rok nenajel téměř nic, nedařilo se mi tuto zimu zdravotně, takže Huska spíše stála.
Během listopadu a prosince jsem ale jezdil poměrně často, naladil jsem se docela na enduro vlnu a musím říci, že TE410E dobrý.
Pravda, občas jsem trochu zápasil s váhou, když se mi někde podařilo uvíznout, ale je to nezmar + fajn univerzál. Přemýšlel jsem, že bych snesl něco divočejšího, hlavně při silničních přesunech... asi snesl, ale mimo zpevněné cesty je motor silný více než dostatečně, a motorka jako celek má mnohem více schopností než já, to je potřeba mít na paměti.

13.3.2019
Prodáno novému majiteli. Na seznámení s offroad ježděním to byla pro mě super volba.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
rc28
rc28 napsal 14.10.17 v 22:50 8b.

Pěkná zachovalá Husa... Uvidíš jak budeš spokojenej - myslím, že většinu lidí odradí hlavně méně dostupné náhradní díly. Pokud máš dobrý zdroj, tak ať ti dělá jenom radost!

Více komentářů



TOPlist